  • 71. Data: 2008-12-08 00:26:33
    Temat: Re: Bezpodstawne przeszukanie i zarekwirowanie sprzetu
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Raczej: kop i wlej.
    JaC

    -----

  • 72. Data: 2008-12-08 08:17:17
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "AnnS" <anns@[wytnijto]o2.pl> napisał w wiadomości

    > Otóż to, zabrali wszystko z backupami włącznie. Co nieco ostało się na
    > serwerze, ale trudno kilkadziesiąt GB przechowywać zdalnie, zwłaszcza, że
    > nikt się nie spodziewał takiego czegoś.

    w dzisiejszych czasach wcale nie tak trudno, zostawiasz kompa na noc i sie
    backupuje, nie widze problemu, pozaru tez sie nie spodziewasz, a moze on cie
    wszysktiego pozbawic, jesli dane sa tak wazne, powinny byc dodatkowo
    zabezpieczone

  • 73. Data: 2008-12-08 09:41:30
    Od: marcin <m...@g...com>

    666 pisze:
    > Raczej: kop i wlej.

    Tia, zaś każde uzasadnienie perełką orzecznictwa. Tylko czemu jest tak
    źle jeśli jest tak dobrze?

    M.

  • 74. Data: 2008-12-08 16:23:22
    Od: AnnS <anns@[wytnijto]o2.pl>

    szerszen pisze:

> [...]
    > sie backupuje, nie widze problemu, pozaru tez sie nie spodziewasz, a
    > moze on cie wszysktiego pozbawic, jesli dane sa tak wazne, powinny byc

    Ważne, nie ważne, ale na bieżąco potrzebne. Problem z przerzucaniem
    takiej ilości danych na serwer jest taki, że najpierw trzeba mieć takie
    pojemne konto, a po prostu nie mam takich możliwości. A poza tym nie
    będę spać przy zgrzytającym dysku.
    A pożar to inna historia, jak człowiek w pożarze zginie, to co, będziesz
    mówił, to czemu się wcześniej nie sklonował?
    Są pewne granice przed czym można się zabezpieczyć i w jaki sposób. Z
    niektórymi stratami po prostu trzeba się pogodzić, ale jak jakiś
    skurwysyn bezpodstawnie cię pozbawia twojej pracy i nic nie można mu
    zrobić, to trudno się pogodzić.

  • 75. Data: 2008-12-09 07:52:04
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > Ważne, nie ważne, ale na bieżąco potrzebne.

    ten a bierzaco potrzebne masz na dysku

    > Problem z przerzucaniem takiej ilości danych na serwer jest taki, że
    > najpierw trzeba mieć takie pojemne konto, a po prostu nie mam takich
    > możliwości.

    skoro na tym zarabiasz to i mozliwosci masz, to wcale nie sa duze pieniadze,
    a te z kolei mozesz sobie wzocvic w koszta dzialalnosci

    > A poza tym nie będę spać przy zgrzytającym dysku.

    a to juz kwestia przestawienia kompa, albo inwestycji w lepszy sprzet :)

    > A pożar to inna historia, jak człowiek w pożarze zginie, to co, będziesz
    > mówił, to czemu się wcześniej nie sklonował?

    a co ma piernik do wiatraka?

    > Są pewne granice przed czym można się zabezpieczyć i w jaki sposób.

    no wlasnie, a ty sie do nich nawet nie zblizylas

    > Z niektórymi stratami po prostu trzeba się pogodzić, ale jak jakiś
    > skurwysyn bezpodstawnie cię pozbawia twojej pracy i nic nie można mu
    > zrobić, to trudno się pogodzić.

    takie zycie, ale przed tym moglas sie zabezpieczyc, a tak naprawde nawet nie
    probowalas, nauczka na przyszlosc i tyle

  • 76. Data: 2008-12-09 11:56:21
    Od: MM <s...@s...invalid>

    szerszen <s...@t...pl> wrote:

    > skoro na tym zarabiasz to i mozliwosci masz, to wcale nie sa duze pieniadze,

    Oprocz miejsca na zdalnym serwerze, trzeba jeszcze miec czym te dane tam
    wyslac - w wielu miejscach trudno o lacze z odpowiednio duzym uploadem,
    albo jest ale sporo kosztuje (czesto znacznie wiecej niz download).

    > takie zycie, ale przed tym moglas sie zabezpieczyc, a tak naprawde nawet nie
    > probowalas, nauczka na przyszlosc i tyle

    Z wczesniejszej wypowiedzi w watku widac, ze probowala - backupy byly,
    na nieszczescie w tej samej lokalizacji (co wystarcza na standardowe
    przypadki, np. awaria dysku czy omylkowe skasowanie czegos waznego).

    Takie zabezpieczenie sie to dosc trudna i kosztowna sprawa, jesli chce
    sie to zrobic porzadnie. Wszystkiego i tak przewidziec sie nie da -
    podobno w WTC tez mieli backupy, dla bezpieczenstwa w drugim budynku...
    Przykladowe wprowadzenie do tematu - http://www.korzeniewski.net/DR.pdf

    MM

  • 77. Data: 2008-12-09 13:15:45
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "MM" <s...@s...invalid> napisał w wiadomości

    > Z wczesniejszej wypowiedzi w watku widac, ze probowala - backupy byly,
    > na nieszczescie w tej samej lokalizacji

    i o tym wlasnie pisze, to tylko polowiczne zabezpieczenie, nie tylko nie
    zabezpiecza przed niespodziewanym najsciem, ale rowniez przed kradzieza,
    pozarem, zalaniami itp

  • 78. Data: 2008-12-09 13:47:03
    Od: "gargamel" <s...@d...pl>

    Użytkownik "szerszen" napisał:
> [...]
    > backupuje, nie widze problemu, pozaru tez sie nie spodziewasz, a moze on
    > cie wszysktiego pozbawic, jesli dane sa tak wazne, powinny byc dodatkowo

    człowieku, ty chyba zielonego pojęcia o robieniu kopi bezpieczeństwa nie
    masz, a już napewno takowych nie wykonywałeś!!!
    zostawiajac kompa na noc to sobie mozesz zrobic kopię, ale niebezpieczeństwa
    i w dodatku chyba na twardym dysku:O)
    tak zeby poruszyć twoją wyobraźnię to zastanów się ile zajmie ci zrobienie
    kopii bezpeiczństwa takiego małego 100GB dysku na płytach DVD przynajmniej w
    ilosci 2ch kopii? (poza nagraniem jeszcze przynajmniej 2 krotnym sprawdzeniu
    nagranych danych z oryginałem, oraz przetransportowaniu jednej kopii w
    bezpieczne miejsce)

    a jak ktoś ma naprawdę duze ilości danych (tak jak informatyci, programiści)
    już DVD nie wystarczy, a trzeba bardzo drogiego sprzętu i drogich nośników,
    no i czas (czyli koszta) robienia kopii też są ogromne, a dziewczyna nie
    napisała ze posiada 5własnych serwerowni i domków na hawajach, jest pewnie
    bidna jak mysz kościelna i sprawy bezpieczeństwa też dostosowuje do
    zasobnosci swojego portwela, obwiniasz ją że nie nakradła milionów jak
    kulczyk, kwaśniewski i im podobnie tylko uczciwie pracuje?:O(

  • 79. Data: 2008-12-09 13:49:26
    Od: "gargamel" <s...@d...pl>

    Użytkownik <robert_21> napisał:
    > W takiej sytuacji naród powinien siłą obalić rząd sądy, prokurature i całą
    > tą
    > jedną wielką mafię bandytów.
    > Pospolite ruszenie społeczeństwa, rewolucja, - i sprawa załatwiona.

    jak siłą? chcesz z pięściami na pałki, karabiny i czołgi?:O)

  • 80. Data: 2008-12-09 14:16:59
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:ghm1lf$jli$1@inews.gazeta.pl Liwiusz
    <l...@b...tego.poczta.onet.pl> pisze:

    > Ale po co takie paranoje? Dwie kopie? Sprawdzanie? Kupuje się dysk 80gb,
    > 160gb, czy jaki potrzeba - *zewnętrzny*, podłącza się w wolnej chwili i
    > backupuje. Trwa to może godzinę, może trzy, w zależności ile kto ma
    > danych. W zupełności wystarczy.
    Dobrze poczytać znafcę...
    A ja się męczyłem (i męczę) jak ten głupi ze strategiami, backupami
    przyrostowymi, macierzami itp.
    Chociaż z drugiej strony - może właśnie za to mi płacą?

    --
    Jotte