  • 111. Data: 2008-12-10 19:25:44
    Temat: Re: Bezpodstawne przeszukanie i zarekwirowanie sprzetu
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    gargamel napisał(a) :

    > jakoś za okupacji niemieckiej i sowieckiej całkiem dobrze sobie radziły,

    Hint -> Grozny

    > nawet w czasie stanu wojennego chyba żaden czołg nie został zniszczony?

    Odróżniasz wojnę od stanu wojennego?

    > nasze prawo zabrania uczciwym obywatelom na posiadanie broni palnej, co

    Oooo, to i na broni czarnoprochowej się nie znasz :-D

    aha, panu już dziękujemy.

    Zbyszek
    PGP key: 0x39E452FE

  • 112. Data: 2008-12-10 20:06:49
    Od: "gargamel" <s...@d...pl>

    Użytkownik "Liwiusz" napisał:
    > A co jest złego w dyskach twardych, że wykluczasz tę najwygodniejszą
    > metodę dla przeciętnego domowego użytkownika?

    urzytek domowy czy zawodowy nie ma tutaj znaczenia bo to tylko kosztowa
    różnica:O)
    dyski twarde są super, ale nie do robienia kopii zapasowych, bo weź mi
    powiedz jaka jest trwałość magnerycznej powierzchni ich tależy? tam bieguny
    magnetyczne mogą się od tak samoistnie w kazdej chwilo rozmagnesować (o
    szczeguiłach technicznych by gadać godzinami), jak twardziela z danymi
    włozysz do szuflady top po miesiacu nie wiadomo mnawet czy mechanizm
    odpali:O)
    nośniki optyczne mają trwałość przynajmniej 10 lat (sprawdzone empirycznie)
    a może i sporo wiecej, mało co im zaszkodzi, z taśmami jest p[odobnie
    podsumowuijąc:
    dyski = szybkość, wygoda, nieskie koszta i zawodność!!!
    płyty i taśmy = trwałość, niezawodnosć, powolność i wysokie koszta

  • 113. Data: 2008-12-10 20:17:34
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    gargamel pisze:

    > widzę ze dalej nic nie rozumiesz, dyski twarde nie nadaja sie do
    > sporządzania kopii zapasowych gdyż są pod tym względem zbyt zawodne (nie
    > będę wnikał w szczeguły techniczne, ale na dysku nigdy nie jesteś pewien
    > swoich danych)

    I co z tego, że są zawodne? Jakie jest prawdopodobieństwo tego, że w
    momencie kiedy kopia zapasowa będzie potrzebna (powiedzmy że
    prawdopodobieństwo takiego zdarzenia wynosi 0,1%) akurat dysk będzie
    popsuty (kolejne 0,1%)?

    Jeśli dane nie są superważne, to dysk twardy jako kopia
    bezpieczeństwa jests wystarczający. Wtedy potrzeba dwóch mało
    prawdopodobnych zdarzeń na raz, aby stracić dane.

    (*> wiec nie wciskaj informatykowi że powinien robić jakieś
    > nieporofesjinalne kopie nie wiadomo po co, zresztą, policja i tak by je
    > zabrała

    Och, przepraszam, panie informatyku. Jakbym był informatykiem, to też
    bym kit wciskał, że trzeba niewiadomo ile wydawać na backupy, oczywiście
    robione przez gargamela, a nie na jakimś dysku przez zwykłego pracownika ;)

    --
    Liwiusz

  • 114. Data: 2008-12-10 20:25:01
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik gargamel napisał:
    > jakoś za okupacji niemieckiej i sowieckiej całkiem dobrze sobie radziły,
    > nawet w czasie stanu wojennego chyba żaden czołg nie został zniszczony?

    Nie radziły i do dziś niezbyt sobie radzą. Tyle, że Stalin i namaszczeni
    przez niego dowódcy nie liczyli się ze stratami. Byle do przodu.
    Nawet Izraelskie Merkavy ostatnio zawiodły

    > pleciesz, normalny człowiek w budrzetufce nie pracuje, a jak trafi przez
    > przypadek to sie szybko zwolni jak się połapie o co biega

    Święte słowa.

    --

    pozdrawiam
    Arek

    http://www.reputacja.net

  • 115. Data: 2008-12-10 20:26:15
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik gargamel napisał:
    > widzę ze dalej nic nie rozumiesz, dyski twarde nie nadaja sie do
    > sporządzania kopii zapasowych gdyż są pod tym względem zbyt zawodne (nie

    Przesadzasz.
    Są najtańsze, najszybsze i wystarczająco bezpieczne.
    Mam na dyskach dane z 1996 roku i nic im nie jest :)

    --

    pozdrawiam
    Arek

    http://www.reputacja.net

  • 116. Data: 2008-12-10 20:27:02
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik gargamel napisał:
    > monitory tysz wymzom:O(

    Z nas dwóch to ja przeżyłem takie naloty - i to nie jeden - więc wiem co
    robią, jak i po co.

    --

    pozdrawiam
    Arek

    http://www.reputacja.net

  • 117. Data: 2008-12-10 22:34:36
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    gargamel pisze:

    > jakoś za okupacji niemieckiej i sowieckiej całkiem dobrze sobie radziły,

    Ale nie same - miały wsparcie piechoty. Czołg w mieście długo nie
    pociągnie...

    > nawet w czasie stanu wojennego chyba żaden czołg nie został zniszczony?

    Bo nikt nie próbował.

    > nasze prawo zabrania uczciwym obywatelom na posiadanie broni palnej, co
    > innego dzielni milicjanci i barbara blida:O(

    Te można mieć.

  • 118. Data: 2008-12-11 01:15:16
    Od: "gargamel" <s...@d...pl>

> [...]
    > momencie kiedy kopia zapasowa będzie potrzebna (powiedzmy że
    > prawdopodobieństwo takiego zdarzenia wynosi 0,1%) akurat dysk będzie

    ciekawy jestem jak to policzyłeś?
    ok, na siłe nie będę uswiadamiał,m ale jak kogoś pouczasz to przynajmniej w
    temacie na którym sie znasz a nie cos tam myślisz

> [...]
    > bym kit wciskał, że trzeba niewiadomo ile wydawać na backupy, oczywiście
    > robione przez gargamela, a nie na jakimś dysku przez zwykłego pracownika

    nie jestem informatykiem, miałęm na myśli twórczynie wątku, napewno wie jak
    rozbic kopie zapasowe i napewno nie robi ichj na dysku

  • 119. Data: 2008-12-11 01:35:57
    Od: Arek <a...@e...net>

> [...]
    > dyski twarde są super, ale nie do robienia kopii zapasowych, bo weź mi
    > powiedz jaka jest trwałość magnerycznej powierzchni ich tależy? [..]

    Absolutna.
    Gdybyś nie robił takich błędów ortograficznych to bym uznał, że Expert
    wrócił na grupy.
    Bo takie duby smalone prawisz, oprawione w pseudo-mądry bełkot, że aż
    mną wstrząsnęło. A już kompletnie zmieszało gdy stwierdziłeś, że dyski
    są "be" bo się po miesiącu rozmagnesowują, a taśma jest cacy.
    No śmiech na sali.

    Obecnie nie widzę żadnego sensu w używaniu optycznych nośników
    jako zabezpieczeń danych.
    Dyski twarde są tanie, pojemne, wygodne i... trwałe.
    Płytki - mają małą pojemność, są wolne, niewygodne i logistycznie
    odstręczające. Wie to każdy kto chciał znaleźć jakiś plik, a nie
    wiedział dokładnie, w którym katalogu może być.

    --

    pozdrawiam
    Arek

    http://www.reputacja.net

  • 120. Data: 2008-12-11 02:13:45
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Arek wrote:

> [...]
    > odstręczające. Wie to każdy kto chciał znaleźć jakiś plik, a nie
    > wiedział dokładnie, w którym katalogu może być.

    i zawodne jak cholera i jak je szlag tafia to lepiej mieć drugą kopię.
    z tym, że zgadzam się że narazie nic mądrzejszego nie wymyślono co
    byłoby tak wygodne w obsłudze