  • 91. Data: 2008-12-10 12:04:50
    Temat: Re: Bezpodstawne przeszukanie i zarekwirowanie sprzetu
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > Zauważ - nawet *jakbyś* miał zdalne kopie danych, to zasadniczo na
    > żądanie uprawnionych organów powinieneś je wydać.

    a jak wyobrazasz sobie wydanie pliku cyfrowego?
    no chyba ze sugerujesz ze organy nakaza ci go skasowac :)

    > Odnosisz się do niewłaściwego kontekstu.

    to grupa dyskusyjna, fakt o prawie, ale dyskusja potoczyla sie troche innym
    torem

  • 92. Data: 2008-12-10 12:06:13
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > Mam krótkie pytanie: i po co Ci ten zewnętrzy dysk z backupem, skoro też
    > Ci go zabiorą jak przyjdą rano o 6:00?

    dlatego pisalem o zabezpieczeniu poza miejscem zamieszkania/pracy :)

  • 93. Data: 2008-12-10 12:30:21
    Od: anns <anns@[wytnij.to]o2.pl>

    Tak trochę odbiegając od tematu, ale napiszę, bo coś mi się zdaje, że w
    tych naszych organach ścigania naprawdę jakieś oszołomy siedzą.
    Dziś przeczytałam w lokalnej gazecie o przypadku człowieka, który
    postanowił się targnąć na swoje życie skacząc z wieży
    telekomunikacyjnej, bo był załamany tym, że nie może znaleźć pracy i
    utrzymać rodziny. Na szczęście strażakom udało się go odwieść od tego
    zamiaru. A teraz prokuratura każe mu zwrócić koszty akcji ratunkowej i w
    dodatku wygrzebali jakieś paragrafy, że wkroczył na teren prywatny itp.
    i jeszcze za to go będą karać. Zamiast człowiekowi pomóc, to chyba im
    zależy tylko, żeby pozbyć się go z tego świata. Ciekawe, jak nie ma z
    czego rodziny utrzymać to skąd weźmie pieniądze na pokrycie kosztów
    akcji, a jak pójdzie siedzieć to tym bardziej, kto jego rodzinę utrzyma?

  • 94. Data: 2008-12-10 13:53:24
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    anns pisze:

> [...]
    > dodatku wygrzebali jakieś paragrafy, że wkroczył na teren prywatny itp.
    > i jeszcze za to go będą karać. Zamiast człowiekowi pomóc, to chyba im

    Phi, do niedawna każda próba samobójcza była z urzędu karana więzieniem
    - przynajmniej w UK.

  • 95. Data: 2008-12-10 13:59:05
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    gargamel pisze:

    > to o czym piszesz to się nazywa "kopia wygody" i z kopią bezpieczeństwa
    > nie ma nic wspulnego:O)
    > tylko ty tego pewnie nie rozumiesz, prawda?:O)

    Kto ma mieć kopię bezpieczeństwa, ten ją ma. Natomiast aby szary
    człowiek zabezpieczył się przed utratą danych w wyniku nalotu policji,
    tudzież pożaru, to - jak to mówisz - kopia wygody jest jak najbardziej
    wystarczająca.

    --
    Liwiusz

  • 96. Data: 2008-12-10 14:26:35
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 10 Dec 2008, szerszen wrote:

    > a jak wyobrazasz sobie wydanie pliku cyfrowego?
    > no chyba ze sugerujesz ze organy nakaza ci go skasowac :)

    Na żądanie sądu podajesz hasło i później sami kasują ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 97. Data: 2008-12-10 14:27:18
    Od: Tapatik <t...@b...adresu>

    Użytkownik Jotte napisał:
    > W wiadomości news:ghm1lf$jli$1@inews.gazeta.pl Liwiusz

    > Dobrze poczytać znafcę...
    > A ja się męczyłem (i męczę) jak ten głupi ze strategiami, backupami
    > przyrostowymi, macierzami itp.
    > Chociaż z drugiej strony - może właśnie za to mi płacą?

    To zależy co chcemy kopiować.
    Jeśli mamy jeden komputer to wystarczą dwa dyski zewnętrzne. Dlatego
    dwa, żeby nas Policja nie zaskoczyła podczas wykonywania kopii :-)
    Natomiast jeśli mamy sieć z kilkunastoma komputerami w górę i kupujemy
    macierze, napędy taśmowe itp. to już jest inna bajka.

    Tak przy okazji: jest nalot na małe przedsiębiorstwo, które ma serwer i
    robi kopie bezpieczeństwa na macierz. Zabiorą macierz? Przecież to od
    cholery ciężkie i ciut ciut.... Nawet nie wiem, czy będą wiedzieli co
    zabrać oprócz zwykłych komputerów. Przypuszczam, że nawet komputera z
    szafy rackowej by nie zabrali, bo nie wiedzieliby jak to ugryźć.

    --
    Pozdrawiam,
    Tapatik

  • 98. Data: 2008-12-10 14:28:36
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    > dlatego pisalem o zabezpieczeniu poza miejscem zamieszkania/pracy :)

    Ty tak, ale Liwiusz nie.
    Pisał o "prostym tanim i wygodnym" robieniu kopii zapasowych.
    A tu wychodzi że trzeba się bardziej zabezpieczać niż bank - bo bankowi
    nikt nie odważy się zagrabić danych i może trzymać je w jawnej (dla
    organów) lokalizacji zapasowej :P

    pzdr, Gotfryd

  • 99. Data: 2008-12-10 14:32:30
    Od: marcin <m...@g...com>

    szerszen pisze:
    > oj czytanie ze zrozumieniem w polskim narodzie to jak widze trudna sztuka

    Co się tak rzucasz? Udowodniłem przez sprowadzenie do absurdu, że twoje
    jest niesłuszne bez wielu założeń. Pouczasz ofiarę, że powinna chodzić w
    kasku, bo jakiś policjant może ją bezzasadnie spałować.

    Popełniłeś błąd logiczny i teraz wyświechtanymi powiedzonkami o czytaniu
    ze zrozumieniem nie odwracaj uwagi od sedna.

    M.

  • 100. Data: 2008-12-10 14:43:15
    Od: "gargamel" <s...@d...pl>

    Użytkownik "szerszen" napisał:
    > ty mojej wyobrazni nie poruszaj, bo jednak o robieniu backupow to nie masz
    > pojecia, skoro piszesz o plytach

    więc ty porusz moją wyobraźnię i powiedz czego chcesz urzywać do kopii 100GB
    danych jak nie płyt? (na taśmy to za mało danych)
    bo chyba nie masz an mysli dysków twardych?

    > a po drugie to czytaj ze zrozumieniem, bo pisalem o zostawianiu kompa na
    > noc, w celu zrobienia dodatkowej zdalnej kopii na dysku sieciowym,
    > darmowym, lub wykupionym, w zaleznosci od ilosci danych, przy czym dla
    > twojej

    hm... może specjalisci by się wypowiedzieli na temat popziomu bezpieczeństwa
    danych na obcym serwerze?, bop to wykracza poza moje kompetencje, a co do
    twojej sugestii to powiedz mi:
    gdzie mogę dostać taki szybki i niezawodny internet żebym mógł śmignąć 100GB
    przez noc? (a dodam ze te 100GB to takie amatorskie minimum, dla zawodowców
    to są pewnie terabajty:O)