  • 1. Data: 2006-08-22 15:20:22
    Temat: Bezpodstawne oskarzenie i proba wyludzenia pieniedzy od osoby starszej.
    Od: MT <t...@t...co.uk>

    Witam
    Mam problem z jednym niedokonca dojrzalym osobnikiem, ktory to probuje
    wyludzic pieniadze od mojej mamy pod pretekstem zlozenia zawiadomienia na
    policje o popelnieniu przeze mnie przestepstwa.
    Wklejam fragment listu ktory ow czlowiek wyslal do mojej mamy.

    namieszali mi w banku,kupili cos na moj rachunek,namieszali cos z
    internetem,oczywiscie na moj koszt!moj ojciec byl w banku!niechce im
    robic swinstw kolo dupy ale sami zaczeli,jezeli nieoddadza mi 300
    funtow i nie posprzataja w tej sprawie z moim kontem to moj ojciec
    dzwoni na policje!niemoge sie do (imie) dodzwonic,chyba zmienil
    numer!glupia sytuacja ale to  nie jest zabawne!moge nawet zglosic to
    na policje w polsce i polska policja skieruje sprawe do (panstwo)
    policji ,to co oni zrobili to jest przestepstwo bankowe i jest surowo
    karane,mozna isc siedziec!naprawde niechce im robic problemow,nierozumiem
    dlaczego zrobili mi cos takiego!jak w ciagu tygodnia nieoddza 300 funtow to
    ojciec naprawde zadzwoni na policje!

    Nie martwie sie oskarzeniami bo tego on nie moze udowodnic - sa to wyssane z
    palca oskarzenia.

    Potrzebuje artykuly KK lub/i KC dotyczace proby wyludzenia ktora on stara
    sie dokonac.

    Dodam tylko, ze moja mama nie ma nic z tym wspolnego, a na dodatek jest
    osoba starsza i schorowana.

    Dziekuje

  • 2. Data: 2006-08-22 16:32:57
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    MT wrote:

    > Potrzebuje artykuly KK lub/i KC dotyczace proby wyludzenia ktora on stara
    > sie dokonac.

    To nie jest wyłudzenie, tylko rozbój.

    Art. 191 KK

    Grożenie sprawą karną jest groźbą bezprawną.

  • 3. Data: 2006-08-22 19:35:33
    Temat: Re: Bezpodstawne oskarzenie i proba wyludzenia pieniedzy od osob
    Od: " jb" <j...@N...gazeta.pl>

    Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał(a):

    > To nie jest wyłudzenie, tylko rozbój.

    Nie kompromituj się...

    > Art. 191 KK
    >
    > Grożenie sprawą karną jest groźbą bezprawną.

    Tak??? Od kiedy?
    § 12. Groźbą bezprawną jest zarówno groźba, o której mowa w art. 190, jak i
    groźba spowodowania postępowania karnego lub rozgłoszenia wiadomości
    uwłaczającej czci zagrożonego lub jego osoby najbliższej; nie stanowi groźby
    zapowiedź spowodowania postępowania karnego, jeżeli ma ona jedynie na celu
    ochronę prawa naruszonego przestępstwem.

  • 4. Data: 2006-08-22 21:07:37
    Od: MT <t...@t...co.uk.usun.to>

    Andrzej Lawa wrote:

    > To nie jest wyłudzenie, tylko rozbój.
    >
    > Art. 191 KK
    >
    > Grożenie sprawą karną jest groźbą bezprawną.

    Przeczytalem Art 191 KK i mam watpliwosci - problem polega na tym ze ow
    czlowiek wie, ze jestem osoba majetna - pomagalem mu finansowo jak byl w UK
    i nie mial gdzie mieszkac - wie takze ze moja mama mieszka w USA. On wysyla
    maile z Polski wiec chyba te przepisy m,nie najbardziej interesuja. Ale
    wracajac do tematu bezpodstawnie oskarza mnie wysylajac maile do mojej mamy
    sugerujace jej zeby wyslala mu pieniadze i on zapomni o sprawie. Moja mama
    jest osoba starsza i wlasnie on chce to wykorzystac, zeby ona dla swietego
    spokoju wyslala mu te pieniadze. Nie walczy o cos co mu sie nalezy, chce
    kogos naciagnac.

  • 5. Data: 2006-08-22 21:47:12
    Od: akala <a...@o...eu>

    Dnia Tue, 22 Aug 2006 16:20:22 +0100, MT napisał(a):

> [...]
    > sie dokonac.
    >
    > Dodam tylko, ze moja mama nie ma nic z tym wspolnego, a na dodatek jest

    Znasz nazwisko, masz list to idź na policję i zgłoś,nie martw się o art,
    policja sama znajdzie przepis, a gdy sam zaczniesz z nim się "ugadywać" to
    może ktoś uznać, że jest "coś na rzeczy"
    akala

  • 6. Data: 2006-08-22 22:13:35
    Od: MT <t...@t...co.uk.usun.to>

    akala wrote:

    > Znasz nazwisko, masz list to idź na policję i zgłoś,nie martw się o art,
    > policja sama znajdzie przepis, a gdy sam zaczniesz z nim się "ugadywać" to
    > może ktoś uznać, że jest "coś na rzeczy"

    Problem w tym, ze nie bede jezdzil po swiecie (do polski) scigajac jakiegos
    malolata. Zdecydowanie lepsze rozwiazanie dla mnie bedzie jak on chwyci
    telefon i przeprosi - nawet nie mnie mame. Chwila wstydu jest czasami
    lepsza nauczka niz umozona sprawa, lub wyrok w zawieszeniu.

  • 7. Data: 2006-08-22 23:27:52
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    jb wrote:

    > Nie kompromituj się...

    A może coś konkretnie?

    Bo na przestępstwo z 191KK potocznie mówi się "rozbój".

    > Tak??? Od kiedy?

    A od kiedy obowiązuje kodeks karny?

    > § 12. Groźbą bezprawną jest zarówno groźba, o której mowa w art. 190, jak i
    > groźba spowodowania postępowania karnego lub rozgłoszenia wiadomości

    Czegoś nie rozumiesz w określeniu "groźba spowodowania postępowania
    karnego"?

    > uwłaczającej czci zagrożonego lub jego osoby najbliższej; nie stanowi groźby
    > zapowiedź spowodowania postępowania karnego, jeżeli ma ona jedynie na celu
    > ochronę prawa naruszonego przestępstwem.

    Tak się może próbować bronić, ale jeśli oskarżenia są wyssane z palca
    (jak twierdzi MT), to się nie obroni.

  • 8. Data: 2006-08-22 23:30:12
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    MT wrote:

> [...]
    > i nie mial gdzie mieszkac - wie takze ze moja mama mieszka w USA. On wysyla

    A jakie znaczenie ma twój stan majątkowy? Grożby bezprawne są tak samo
    nielegalnie niezależnie od tego, czy grozisz żebrakowi z ulicy czy
    jakiemuś miliarderowi.

    No to mówię: 191KK

  • 9. Data: 2006-08-22 23:31:29
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    MT wrote:

    > Problem w tym, ze nie bede jezdzil po swiecie (do polski) scigajac jakiegos
    > malolata. Zdecydowanie lepsze rozwiazanie dla mnie bedzie jak on chwyci

    Nie musisz.

    > telefon i przeprosi - nawet nie mnie mame. Chwila wstydu jest czasami
    > lepsza nauczka niz umozona sprawa, lub wyrok w zawieszeniu.

    No to poszukaj grupy
    pl.soc.jak_sprawic_by_ktos_stal_sie_uczciwym_czlowie
    kiem...

  • 10. Data: 2006-08-22 23:32:43
    Od: akala <a...@o...eu>

    Dnia Tue, 22 Aug 2006 23:13:35 +0100, MT napisał(a):

> [...]
    > telefon i przeprosi - nawet nie mnie mame. Chwila wstydu jest czasami
    > lepsza nauczka niz umozona sprawa, lub wyrok w zawieszeniu.

    a dlaczego jesteś pewny ,że przeprosi ?, no i nie słyszałem ,jeszcze by
    nawet mały oszust wstydził się czegoś, a chcę cię zapewnić ,że mam trochę
    pojęcia na ten temat
    powodzenia

    akala