  • 1. Data: 2005-11-07 17:33:18
    Temat: (Bez)prawne wejście policji
    Od: "Jakub Kościelniak" <e...@g...pl>

    Witam,

    Poraz pierwszy piszę do Państwa, niestety w niezbyt przyjemnej sprawie.

    Dzisiaj miałem nieprzyjemny incydent, w mojej okolicy (działka leśna) wycięto
    drzewo (olszynę) na sąsiedniej działce. Na mojej działce leży sterta olchy
    kupionej około 5-6 miesięcy temu, porąbanej w pryźmie do palenia w kominku.
    Dzisiaj około 11 rano koło mojej działki zjawiła się policja, wraz ze strażą
    leśną. Chcąc wziąść do porównania drzewo, weszli na działkę nie posiadając
    nakazu ani zgody właściciela, przeskakując przez bramę. Najpierw zagrozili
    wyważeniem bramy do działki. W domu byłą tylko moja mama; nie otwarła drzwi,
    ponieważ nie jest to zbyt zaludniona okolica (oprócz mnie są 2 rodziny na
    stałe i 2 domki letniskowe). Po chwili policja wraz z leśnikiem weszła na
    działke, przypominam, że nie pokazali nakazu ani nie mieli zgody właściciela
    działki. Rozmawiając z mamą przez drzwi, zagrozili wejściem do domu i
    przeszukaniem domu (w poszukiwaniu drzewa). Ponieważ mama nie wpuściła ich do
    domu, przeszukali balkon, wyjęli styropian złożony pod balkonem i następnie
    zabrali kawałki złożonego drzewa.

    I tu moje pytania:
    - Czy mieli prawo wejść na działkę bez nakazu i zgody właściciela?
    - Czy mieli prawo skonfiskować złożone drzewo bez wydania odpowiedniego
    pokwitowania?

    Proszę o szybką odpowiedź, moja mama uważa, że zrobili to bezprawnie (nie mają
    takich uprawnień) i ma zamiar wnieść skargę.

    Pozdrawiam, Kuba Kościelniak

  • 2. Data: 2005-11-07 22:49:49
    Temat: Re: (Bez)prawne wejście policji
    Od: " jb" <j...@g...SKASUJ-TO.pl>

    2xtak.
    Art. 220 par. 3 kpk. Chyba że nie zachowali procedur przewidzianych w tym i
    następnych artykułach kpk.

  • 3. Data: 2005-11-08 04:00:20
    Od: rost <k...@w...pl>

    jb wrote:

    > 2xtak.
    > Art. 220 par. 3 kpk. Chyba że nie zachowali procedur przewidzianych w tym i
    > następnych artykułach kpk.

    guzik prawda.

    Art 8:

    http://www.echr.coe.int/NR/rdonlyres/7B5C268E-CEB3-4
    9A5-865F-06286BDB0941/0/PolishPolonais.pdf

    Czy prowonanie olchy bylo "konieczne w demokratycznym spolecznestwie"?

    Jezeli nie, to mozesz teraz pobawic sie z bohaterami ile wlezie. I nie
    zwracaj uwagi na luki w kpk.

    Musza udowodnic (oni a nie Ty) ze jakies drewno mialo takie znaczenie ze
    mogli wtargnac na prywatna posesje. Te podejrzenie musieli posiadac
    PRZED wtargnieciem. Nie daj sie oszukac przedstawianiem faktow
    uzyskanych PO wtargnieciu.

    No i jak na dzielna policje przystalo, mieli zamiar porownac na miejscu
    drewno przy pomocy badan DNA.

  • 4. Data: 2005-11-08 10:23:16
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    jb wrote:
    > 2xtak.
    > Art. 220 par. 3 kpk. Chyba że nie zachowali procedur przewidzianych w tym i
    > następnych artykułach kpk.

    Twierdzisz, że sprawa "porwania drzewa" jest sprawą nie cierpiącą zwłoki?

    --
    Andrzej Ława @ Jelonki (Warszawa)
    Suzuki GSX 400e (1987) lab-rat-bike ;)

  • 5. Data: 2005-11-08 13:38:18
    Od: "Leszek" <l...@h...fm>

    Użytkownik "rost" <k...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Musza udowodnic (oni a nie Ty) ze jakies drewno mialo takie znaczenie ze mogli
    > wtargnac na prywatna posesje. Te podejrzenie musieli posiadac PRZED
    > wtargnieciem.

    Ba! Oni mieli pewność. Zostały pieńki po skradzionych drzewach. A sprawa nie
    cierpiała zwłoki bo sprawca mógł drewno spalić lub gdzieś wywieść.

    --
    Pozdr
    Leszek

  • 6. Data: 2005-11-08 13:53:06
    Od: kw <m...@w...com>

    Leszek wrote:

    > Użytkownik "rost" <k...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Ba! Oni mieli pewność. Zostały pieńki po skradzionych drzewach. A sprawa
    > nie cierpiała zwłoki bo sprawca mógł drewno spalić lub gdzieś wywieść.

    Mieli pewnosc czego? Ze sa pieniki po drzewach w okolicy? To nie
    wystarczy na wtargniecie. Uzasadnione podejrzenie odpada. Sprawa przegrana.

  • 7. Data: 2005-11-08 16:26:13
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

  • 8. Data: 2005-11-08 18:31:03
    Od: "Leszek" <l...@h...fm>

    Użytkownik "kw" <m...@w...com> napisał w wiadomości

    > Mieli pewnosc czego? Ze sa pieniki po drzewach w okolicy? To nie wystarczy na
    > wtargniecie. Uzasadnione podejrzenie odpada. Sprawa przegrana.

    "Pewność siebie w wypowiedziach jest odwrotnie proporcjonalna do posiadanej
    wiedzy".

  • 9. Data: 2005-11-08 21:28:40
    Od: " jb" <j...@g...SKASUJ-TO.pl>

    > Twierdzisz, że sprawa "porwania drzewa" jest sprawą nie cierpiącą zwłoki?

    Prez dwa dni (a tyle co najmniej trwa uzyskanie postanowienia prokuratora) to
    te drewno mozna wywieźć na Białoruś albo urządzić sobie super zabawę przy
    ognisku...

  • 10. Data: 2005-11-09 02:48:06
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    jb wrote:

    > Prez dwa dni (a tyle co najmniej trwa uzyskanie postanowienia prokuratora) to
    > te drewno mozna wywieźć na Białoruś albo urządzić sobie super zabawę przy
    > ognisku...

    Aha. Międzynarodowa mafia kidnaperów olch?