  • 21. Data: 2024-04-05 10:18:58
    Temat: Re: Będzie czas tuż po wyborach, żeby poinformować państwa o decyzjach...
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 05.04.2024 o 07:55, J.F pisze:
    > No ale trzeba go najpierw przeszkolic ... chyba, ze do kopania okopów
    > nie trzeba ...

    Trzeba. Musi wiedzieć, jak się do tego zabrać oraz w którą stronę kopać
    oraz dlaczego i nie jest to wcale oczywiste. Przy czym jeśli dochodzi do
    przygotowania pozycji obronnej, to transzeje robi się koparkami. Są
    specjalne do tego celu, a na upartego można taką ogólnobudowlaną, choć
    to zdecydowanie wolniej.

    Natomiast dowiedziałem się ostatnio, że Polskie Wojsko nie ma na
    wyposażeniu przewidzianych saperek. Wiadomość mam z dość pewnego źródła.
    nie wiem, czy to jakaś celowa akcja, czy po prostu niedopatrzenie.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 22. Data: 2024-04-05 10:30:07
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 4 Apr 2024 22:04:20 +0200, Mateusz Bogusz napisał(a):

    > dlaczego to najmłodsi w
    > społeczeństwie mają zawsze bronić kraju?

    Zastanów się, czemu zawodów lekkoatletycznych - i w zasadzie wszelkich
    innych - nie wygrywają osoby w wieku emerytalnym.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: gtracz64[NA]gmail.com

    "To potworne, że za plecami ludzie mówią o nas rzeczy, które są całkowicie
    i absolutnie prawdziwe"
    Oscar Wilde

    https://sites.google.com/view/gtracz

  • 23. Data: 2024-04-05 10:32:20
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-04-05, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:
> [...]
    > możesz każdemu żołnierzowi wyjaśniać, dlaczego "przemy na Berlin". On ma
    > leźć w kierunku, który mu wskażesz, a nie kręcić nosem, czemu przez
    > Jasło, skoro przez Krosno bliżej.
    >
    > To są rzeczy, których większość cywili nie ogarnia. Oglądają filmiki,
    > jak to żołnierze biegają po poligonie, ale do łba im nie przyjdzie, ile
    > się trzeba wcześniej nauczyć. A to pisząc o piechocie. Jak masz
    > żołnierza wojsk radiotechnicznych, albo łączności, to śmiem twierdzić,
    > że on przez całą wojnę może nie oddać ani jednego strzału z broni.

    Od razu wiedziałem, że sugestia Olinia nie jest podyktowana życzliwością.

    --
    Marcin

  • 24. Data: 2024-04-05 10:34:53
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-04-05, Olin <k...@a...w.stopce> wrote:

    > Zastanów się, czemu zawodów lekkoatletycznych - i w zasadzie wszelkich
    > innych - nie wygrywają osoby w wieku emerytalnym.

    To elementarne. Bo dopuszcza się tam też młodszych.

    --
    Marcin

  • 25. Data: 2024-04-05 10:35:49
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Fri, 5 Apr 2024 10:14:02 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > Oglądają filmiki,
    > jak to żołnierze biegają po poligonie, ale do łba im nie przyjdzie, ile
    > się trzeba wcześniej nauczyć.

    No właśnie, trzeba nauczyć się ścielić łóżko 'na wietrzenie" i "na dzień",
    a także tak pucować buty, żeby "świeciły się jak psu jaja".
    Wojsko jest tylko dla wybrańców.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: gtracz64[NA]gmail.com

    https://sites.google.com/view/gtracz

  • 26. Data: 2024-04-05 11:39:50
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Olin <k...@a...w.stopce> pisze:

    > Zastanów się, czemu zawodów lekkoatletycznych - i w zasadzie wszelkich
    > innych - nie wygrywają osoby w wieku emerytalnym.

    Czy o prawie do aborcji kobiet powinni decydować mężczyźni? Żadne
    poświęcenie dla Ojczyzny nie jest zbyt wielkie gdy kto inny ma je ponieść.

    Jak mówimy poważnie to w demokracji dla mnie pobór jest demokratyczny
    jak rezerwista trzyma wojskową giwerę i (zapieczętowaną) amunicje w domu
    jak _było_ w Szwajcarii, a nie dostaje broń z ostrą amunicje do ręki
    dopiero wtedy jak mają go pognać by robił za mięso armatnie.
    One man (person), one gun, one vote.

    Ja jestem za armią w Polsce (w sporej+ części) z poboru tylko że
    powiem wprost że to nie mnie wezmą w kamasze. Sprowadza się to tego
    że _Polski_ nie stać na utrzymywanie przez dziesięciolecia takiej
    (sprawniejszej) armii zawodowej jak będzie niezbędna w wielkiej
    potrzebie na dużo większych sąsiadów. Taki zgniły kompromis.

    Zaś w politycznej praktyce lepiej przejść (teraz) na armię
    ochotniczo-zawodową. Kto nie chce tego nie wezmą bez potrzeby lewej
    dokumentacji lekarskiej. Kto chce ten odsłuży pół roku a potem będzie
    "dziesięć lat" w (aktywnej) rezerwie z kilkunastoma dniami ćwiczeń
    rocznie. Za to dostanie ulgi podatkowe na siebie i swoje dzieci,
    wsparcie kredytu hipotecznego, wsparcie studiów (wyższych) itp/itd.
    [Pracodawca też dostałby fory za zatrudnianie aktywnego rezerwisty]

    --
    A. Filip

  • 27. Data: 2024-04-05 13:13:47
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 05.04.2024 o 10:30, Olin pisze:
    > Zastanów się, czemu zawodów lekkoatletycznych - i w zasadzie wszelkich
    > innych - nie wygrywają osoby w wieku emerytalnym.

    Są dyscypliny, gdzie są grupy wiekowe. W tych starszych wygrywają
    starsi. Są dyscypliny, w których wiek nie odgrywa aż tak dużej roli.
    Jedną z takich jest strzelectwo. Znam masę niezłych strzelców w wieku
    "podeszłym".
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 28. Data: 2024-04-05 13:16:52
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 05.04.2024 o 10:35, Olin pisze:
    > No właśnie, trzeba nauczyć się ścielić łóżko 'na wietrzenie" i "na
    > dzień", a także tak pucować buty, żeby "świeciły się jak psu jaja".
    > Wojsko jest tylko dla wybrańców.

    Umiejętność konserwacji butów, czy ścielenia łóżka też jest przydatna.

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 29. Data: 2024-04-05 13:25:41
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Fri, 5 Apr 2024 13:13:47 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > Są dyscypliny, w których wiek nie odgrywa aż tak dużej roli.
    > Jedną z takich jest strzelectwo. Znam masę niezłych strzelców w wieku
    > "podeszłym".

    O wojnie wiesz wszystko, więc nie będę polimeryzował, ale wyobrażam sobie,
    że poza strzelaniem trzeba jeszcze się przemieszczać, wykonywać różne
    czynności wymagające siły fizycznej i przede wszystkim być odpornym na
    niedogodności w postaci braku snu i szeroko rozumianej higieny.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: gtracz64[NA]gmail.com

    Nikołaj Gogol

    https://sites.google.com/view/gtracz

  • 30. Data: 2024-04-05 13:54:24
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    > Umiejętność konserwacji butów,

    Ale żeby się świeciły, bo wtedy łatwiej trafić w stopę?

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr