  • 41. Data: 2009-06-25 11:11:45
    Temat: Re: Bardzo proszę o pomoc! RENOMA - ZŁODZIEJE!!!
    Od: r...@m...com

    > Wątpliwe

    > I wezwaliby. Albo podjechali autobusem na najblizszy komisariat.
    > oczywiscie rachunek za tą wycieczkę dostałby do zapłaty oddzielnie.

    Jakoś w takich przypadkach kierowcy nie podjechali na najbliższy komisariat:

    http://www.tvn24.pl/-1,1606705,0,1,20-tys-za-pobicie
    -w-autobusie,wiadomosc.html

    http://www.tvnwarszawa.pl/-
    1,1606612,0,,poszczuli_psem_kierowce_autobusu,wiadom
    osc.html

    A załóżmy sytuację, może niezbyt częstą, ale możliwą.
    Pasażer ma ważny bilet (obojętnie czy PKP, czy MPK) ale niedouczona renoma
    kwestionuje jego ważność z jakiś powodów, i żąda dokumentu tożsamości do
    wypisania mandatu.

    Bilet jest na okaziciela i wg taryfy normalnej, więc nie ma obowiązku
    okazywania żadnych dokumentów, dodatkowo pasażer może ich nie nosić przy sobie.

    Renoma wzywa policję, ci ustalają tożsamość itd...

    Pasażer idzie do siedziby przewoźnika i udokumentowuje że posiadał ważny bilet.

    Kto w takiej sytuacji poniesie koszty wezwania policji?

  • 42. Data: 2009-06-25 11:48:51
    Od: Kocureq <a...@...stopce.pl>

    Myszkin pisze:

    > Nareszcie jakaś SENSOWNA wypowiedź! Dzięki za poparcie, przede
    > wszystkim za LOGICZNE, inteligentne podejście do sytuacji, której
    > padłem ofiarą.

    Sensowna i logiczna, bo zgodna z twoim apriorycznym poglądem?

    =^;^= [ [nick][at][nick].com ] =^;^=
    / | [ GG# 1365999 ICQ# 31547220 ] | \
    (___(|_|_| [ k...@j...org ] |_|_|)___)

  • 43. Data: 2009-06-25 11:50:57
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    szerszen napisał(a):

    > charakter zmiennym jest, jesli uczciwy czlowiek zapierdziela cale zycie, a i
    > tak z kazdej strony jest w dupe kopany przez wladze, czy jak w tym wypadku
    > przez kontrolera, a wiec i po czesci przez przewoznika, i widzi, ze do okola
    > wszyscy ci ktorzy nie sa uczciwi, maja od niego duzo lepiej, to sporej
    > czesci z tych uczciwych przychodzi na mysl taka refleksja
    > po co?

    Hmm... Moim zdaniem nie opisałeś człowieka uczciwego tylko takiego,
    który jest bezbronny wobec wszystkich, którzy jak napisałeś "kopią go w
    dupę". Uczciwość nie stoi na przeszkodzie temu żeby się bronić przed
    cwaniakami etc.

    W tym wątku już ktoś napisał, że od kontrolera mandat trzeba było
    przyjąć bo na tym polega praca kontrolera (albo inaczej, gdyby uznał
    argumenty twórcy wątku to sam by się okazał nieuczciwym kontrolerem) a
    potem się odwoływać z uzasadnieniem do tego w imieniu kogo ten kontroler
    prace swoją wykonuje. Zamiast tego mamy jednak gorzkie żale ;)

    j.

  • 44. Data: 2009-06-25 12:17:49
    Temat: Re: Bardzo prosze o pomoc! RENOMA - Z?ODZIEJE!!!
    Od: "Nostradamus" <l...@w...pl>

    > doczytaj prawo przeowozowe i regulamin przewoźnika.

    Ale musiałby nauczyć się czytać ze zrozumieniem (zresztą tak jak i druga
    popierdułka szerszeń ) ;))
    Ale to dla nich za trudne ;(

    --
    Pzdr
    Leszek

  • 45. Data: 2009-06-25 12:19:28
    Od: "Nostradamus" <l...@w...pl>

    Użytkownik "stebi" <m...@n...pl> napisał w wiadomości

    > Przegrasz w sądzie. Za błędy się płaci. Jakby można było anulować mandaty
    > na "zmęczenie" to nikt by ich nie dostawał.

    Podstawowa trudność polega na odróżnieniu "zmęczonego, nieuważnego" od
    "wypoczętego cwaniaczka jeżdżącego za 25 groszy" ;)

  • 46. Data: 2009-06-25 12:20:51
    Od: "Nostradamus" <l...@w...pl>

    Użytkownik "Myszkin" <p...@w...pl> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...

    >Nareszcie jakaś SENSOWNA wypowiedź!

    Nie sensowna tylko pasująca Tobie.
    A i tak zapłacisz.

  • 47. Data: 2009-06-25 12:21:38
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

> [...]
    > który jest bezbronny wobec wszystkich, którzy jak napisałeś "kopią go w
    > dupę". Uczciwość nie stoi na przeszkodzie temu żeby się bronić przed

    czlowiek uczciwy jest z reguly bezbronny i zdany na laske i nie laske
    kopiacych go w d...
    jesli myslisz ze jest inaczej, to tylko oznacza ze ci sie jeszcze wody w
    uszy nie nalalo, a swoich praw czlowiek uczciwy musi dochodzic na dlugiej i
    wyboistej drodze tak zwanej sprawiedliwosci, bez pewnosci ze mu sie uda

  • 48. Data: 2009-06-25 12:22:49
    Od: "Nostradamus" <l...@w...pl>

    Użytkownik "wombi" <w...@u...to.onet.eu> napisał w wiadomości

    > Regulamin przewoźnika jest częścią umowy, którą z nim zwierasz przez
    > zajęcie miejsca w środku transportu.

    Daruj sobie. Tępak i tak nie rozumie choćbyś 10 razy to napisał, a jest za
    leniwy aby sprawdzić (lub za głupi aby znaleźć ;)

  • 49. Data: 2009-06-25 14:43:10
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Myszkin wrote:
    > Od dziś jężdzę tylko samochodem

    No i super.
    tylko bardzo cię proszę, nie pisz, że obraziłeś się na policję jak ci
    odholuje samochód za 500 zł, za to że byłeś zmęczony i zapomniałes
    portfela w którym miałes, prawo jazdy, dowód rejestracyjny i ubezpieczenie.

  • 50. Data: 2009-06-25 14:47:29
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    r...@m...com wrote:

> [...]
    > okazywania żadnych dokumentów, dodatkowo pasażer może ich nie nosić przy sobie.

    W ogóle nie ma obowiązku okazywania, anwet jak sie nie ma biletu.
    Po prostu taniej wychdzi okazać na ich prośbę.

    > Renoma wzywa policję, ci ustalają tożsamość itd...
    >
    > Pasażer idzie do siedziby przewoźnika i udokumentowuje że posiadał ważny bilet.
    >
    > Kto w takiej sytuacji poniesie koszty wezwania policji?

    Pasażer. Było okazać dokumenty a nie stawiać się, a potem dokumentować,
    że się miało bilet.