eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo › Bardzo proszę o pomoc! RENOMA - ZŁODZIEJE!!!
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 278

  • 261. Data: 2009-07-02 08:57:20
    Temat: Re: Bardzo proszę o pomoc! RENOMA - ZŁODZIEJE!!!
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>


    Użytkownik "spp" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:4a4c6616$1@news.home.net.pl...

    > Moje niechlujstwo - miałem na myśli nieco inne rowiązanie gdzie kierowca
    > podaje już skasowany bilet (zdarza się za granicą). :)

    ale jestesmy w polsce i tak nie ma ;)


  • 262. Data: 2009-07-02 09:10:07
    Temat: Re: Bardzo proszę o pomoc! RENOMA - ZŁODZIEJE!!!
    Od: spp <s...@o...pl>

    szerszen pisze:
    >
    > Użytkownik "spp" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
    > news:4a4c6616$1@news.home.net.pl...
    >
    >> Moje niechlujstwo - miałem na myśli nieco inne rowiązanie gdzie
    >> kierowca podaje już skasowany bilet (zdarza się za granicą). :)
    >
    > ale jestesmy w polsce i tak nie ma ;)

    Nie jestem teraz w stanie tego sprawdzić ale taki system (bilet na
    określoną trasę wydaje kierowca) obowiązuje w ruchu podmiejskim na
    trasie Poznań-Mosina (firma Ekorondo nie posiada żadnych puntów
    sprzedaży biletów). :)

    --
    spp


  • 263. Data: 2009-07-02 09:17:48
    Temat: Re: Bardzo proszę o pomoc! RENOMA - ZŁODZIEJE!!!
    Od: zwi <z...@o...pl>

    szerszen pisze:
    >
    > Użytkownik "witek" <w...@g...pl.invalid> napisał w wiadomości
    > news:h2ftd7$3b0$1@inews.gazeta.pl...
    >
    >> no i dalej tez czytaj
    >
    > dalej jak juz pisalem spp, masz alternatywy do tej czynnosci, czyli
    > mozliwosci wyboru, zajecie miejsca jest jedna z tych alternatyw

    Ale te alternatywy pozwalają pasażerowi wybrać sposób zawarcia umowy?
    Czy może dają przewoźnikowi możliwość wyboru, czy zawarcie umowy będzie
    poprzez zakup biletu czy też poprzez te "inne warunki określone przez
    przewoźnika"? W końcu przewoźnik nie musi wcale sprzedawać biletów. Może
    po prostu kasować klienta przy wejściu do autobusu i dawać paragon
    fiskalny (sporo przewoźników tak przecież robi)

    ZWI


  • 264. Data: 2009-07-02 09:18:44
    Temat: Re: Bardzo proszę o pomoc! RENOMA - ZŁODZIEJE!!!
    Od: zwi <z...@o...pl>

    januszek pisze:
    > szerszen napisał(a):
    >
    >> prawo przewozowe
    >> "Art. 16. 1. Umowę przewozu zawiera się przez nabycie biletu na przejazd
    >> ..."
    >
    > To jest kawałek zdania wyrwany z kontekstu ;) Równie dobrze mógłbyś
    > napisać: "się" i wywieść z tego, że Ziemia jest dyskiem, który opiera
    > się na słoniach a te stoją na wielkim żółwiu... ;P
    >

    I ciekawe jaka jest płeć tego żółwia :)


  • 265. Data: 2009-07-02 09:26:04
    Temat: Re: Bardzo proszę o pomoc! RENOMA - ZŁODZIEJE!!!
    Od: KRZYZAK <k...@g...com>

    On 1 Lip, 16:21, witek <w...@g...pl.invalid> wrote:

    > Nie tym wlasnie konretnym, ale ze cie zawiezie z tam gdzie wsiadles do
    > tam gdzie chcesz jechac w czasie okreslonym w rozkładzie jazdy . To jest
    > umowa na przewóz a nie umowa na autobus.

    Zaraz, zaraz - miejsce przeciez zajmuje konkretne w konkretnym
    autobusie.
    Gdyby bylo tak jak mowisz, to moglbym skasowac bilet w jednym
    autobusie, wysiasc, zrobic zakupy w kiosku i kontynuowac podroz
    nastepnym.


  • 266. Data: 2009-07-02 09:27:36
    Temat: Re: Bardzo proszę o pomoc! RENOMA - ZŁODZIEJE!!!
    Od: spp <s...@o...pl>

    KRZYZAK pisze:

    > Gdyby bylo tak jak mowisz, to moglbym skasowac bilet w jednym
    > autobusie, wysiasc, zrobic zakupy w kiosku i kontynuowac podroz
    > nastepnym.
    >

    Żaden problem. W Poznaniu. :)

    --
    spp


  • 267. Data: 2009-07-02 09:49:49
    Temat: Re: Bardzo proszę o pomoc! RENOMA - ZŁODZIEJE!!!
    Od: KRZYZAK <k...@g...com>

    On 1 Lip, 18:05, spp <s...@o...pl> wrote:

    > Gdzie na bilecie jednorazowym MPK masz określoną trasę przejazdu?
    > Do czasu skasowania bilet jest co najwyżej ofertą, którą przyjmujesz
    > kasując go w autobusie/tramwaju. :)

    Dobre, niezle kombinujecie. Bilet byl juz srodkiem platniczym, teraz
    jest oferta.
    Jakie istotne cechy oferty spelnia kawalek tekturki?
    A skoro reprezentuje oferte, to dlaczego klient ma sie martwic, ze
    stawki sie zmienily?
    I moze byscie sie zdecydowali, czy oferte sie przyjmuje zajmujac
    miejsce w autobusie, czy tez kasujac bilet...

    I co z moim prawem do odstapienia od umowy? Kiedy moge odstapic?

    Prawda jest taka, ze system z biletami komunikacji miejskiej to
    przerzucenie na klienta czesci roboty, ktora powinien wykonac
    przewoznik.
    I jeszcze karanie za to, ze tej roboty nie wykonal. To w koncu, krwa,
    kto wykonuje usluge? Moze jeszcze mam autobus posprzatac, za to ze
    place za przejazd?



  • 268. Data: 2009-07-02 09:50:57
    Temat: Re: Bardzo proszę o pomoc! RENOMA - ZŁODZIEJE!!!
    Od: KRZYZAK <k...@g...com>

    On 1 Lip, 20:04, spp <s...@o...pl> wrote:

    > Do czasu skasowania taki bilet nie jest ważny - nie zawarłeś umowy o
    > przejazd. :)

    Skoro nie zawarlem umowy, to jakim prawem jakis ciec chce wyciagnac
    ode mnie "oplate zwielokrotniona"???


  • 269. Data: 2009-07-02 09:54:53
    Temat: Re: Bardzo proszę o pomoc! RENOMA - ZŁODZIEJE!!!
    Od: wombi <w...@u...to.onet.eu>

    szerszen pisze:
    >
    > Użytkownik "wombi" <w...@u...to.onet.eu> napisał w wiadomości
    > news:h2fqgk$326$1@news.onet.pl...
    >
    >> "Posiadanie biletu nie stanowi przesłanki zawarcia umowy przewozu. Ma
    >> tylko znaczenie dowodowe".
    >
    > dosc ciekawy komentarz w kontekscie
    > "Art. 16. 1. Umowę przewozu zawiera się przez nabycie biletu na przejazd "
    >
    > nie uwazasz ze jedno przeczy drugiemu?
    >
    > ale moze z jezykiem prawniczym jest jak z kaczynskim ktoremu nikt nie
    > wytlumaczy ze czarne jest czaarne a biale jest biale
    >
    > no i powstaje pytanie co w takim razie stanowi przeslanke, bo w sumie w
    > takim razie wejscie do srodka komunikacji rowniez nie stanowi takiej
    > przeslanki, bo niby czmu by ja mialo stanowic ;)

    Albin Kolarski, Prawo przewozowe. Komentarz, Wyd. C.F. Muller, Warszawa 2002

    Art.16

    1.Konsensualny charakter umowy przewozu osób, z natury rzeczy nie
    podlega dyskusji. Wątpliwości może natomiast budzić forma i sposób
    zawarcia umowy w warunkach przewozów masowych, gdzie występuje
    konieczność uproszczonych form postępowania i rezygnacji z wielu wymogów
    formalnych, a zarazem na przewoźniku ciąży obowiązek zawierania umowy
    (obowiązek przewozu - zob. art. 3 ust. 1 oraz art. 7 i 8, a także uwagi
    w komentarzu do tych artykułów).
    Z treści art. 16 ust. 1 wynika, że do zawarcia umowy przewozu w
    transporcie pasażerskim może dojść w różny sposób, co jest zgodne z art.
    60 k.c, w myśl którego wola osoby dokonującej czynności prawnej może być
    wyrażona przez każde zachowanie się tej osoby, które ujawnia jej wolę w
    sposób dostateczny (oświadczenie woli). Do wyraźnego oświadczenia woli
    dochodzi wtedy, gdy podróżny wskazuje przewoźnikowi co najmniej relację
    i termin przejazdu, a w zależności od środka transportu także klasę i
    niekiedy miejsce. Zawarcie umowy przewozu w drodze wyraźnego
    oświadczenia woli następuje np. przy przewozie taksówką, chociaż nie
    stosuje się przy tym w ogóle biletu.
    2.W tych rodzajach komunikacji, w których wydany bilet zawiera wzmianki,
    odpowiadające życzeniom podróżnego, do zawarcia umowy przewozu dochodzi
    przez nabycie biletu na przejazd. Tam też, gdzie stosowane są bilety
    określające trasę i czas przejazdu, z reguły dostęp do środka
    transportowego uwarunkowany jest uprzednim nabyciem biletu. Nie zawsze
    jednak bilet zawiera wzmianki niezbędne dla ustalenia treści konkretnej
    umowy przewozu (essentialia negoti). Tego rodzaju bilety stosowane są
    najczęściej w komunikacji miejskiej. Także różnego rodzaju biletów
    okresowych i abonamentowych, nawet jeśli opiewają na określoną relację,
    nie można uznać za dowód zawarcia oznaczonej umowy przewozu. Stanowią
    one dowód uiszczenia z góry należności za ograniczoną w czasie,
    nieokreśloną lub określoną liczbę przejazdów, jednakże w jakim terminie
    i w jakim środku transportowym nastąpi konkretny przejazd, zdecyduje
    podróżny, zajmując miejsce w danym środku transportowym. W takich
    sytuacjach umowę przewozu zawiera się w sposób dorozumiany, przez
    zachowanie się podróżnego (per facta concludentia). Często dla
    potwierdzenia woli zawarcia umowy ze strony podróżnego (oznaczenia
    konkretnej umowy) niezbędne jest wykonanie wskazanej przez przewoźnika
    czynności faktycznej, zazwyczaj chodzi o ,,skasowanie" (oznaczenie datą,
    godziną, numerem lub kodem przejazdu itp.) w przeznaczonym do tego
    urządzeniu. Jeśli bilet powinien być ,,skasowany" przed wejściem do
    środka transportowego (np. przy wejściu na peron metra), wówczas możemy
    mówić o zawarciu umowy przewozu ,,przez spełnienie innych określonych
    przez przewoźnika warunków dostępu do środka transportowego". Jeżeli
    przewoźnik takich lub innych warunków dostępu do środka transportowego
    nie ustalił, umowę przewozu uważa się za zawartą z chwilą, kiedy
    podróżny zajął miejsce w danym środku transportowym. Jak widać, sposób
    zawarcia umowy przewozu w transporcie pasażerskim uzależniony jest w
    gruncie rzeczy od ustalonych przez przewoźnika warunków technicznych i
    organizacyjnych.
    Jeśli podróżny nie miał wykupionego biletu, a umowę chciał zawrzeć
    poprzez zajęcie miejsca w autobusie (art. 16 ustawy [z 1984 r. - Prawo
    przewozowe]), który odjechał z przystanku przed planową godziną
    odjazdu..., to w opisanej sytuacji trudno jest mówić o niewykonaniu
    umowy, skoro nie doszło do jej zawarcia. (Zob. K.Wesołowski w rec: W.
    Górski, A. Żabski, Prawo przewozowe. Komentarz, Warszawa 1990 r., PUG
    1990/7/117).
    3. Przepis ust. 2 art. 16 Prawa przewozowego określa minimalną treść,
    jaką powinien zawierać każdy bilet na przejazd, aby spełniać swoje
    podstawowe funkcje. Bilet jest przede wszystkim dowodem opłacenia
    należności za przejazd, dlatego powinna w nim być wskazana cena. Bilet
    powinien też określać dane potrzebne do ustalenia zakresu uprawnień
    podróżnego. Stanowi on zatem legitymację podróżnego uprawniającą do
    określonych świadczeń ze strony przewoźnika. Zakres i kategorie
    świadczeń są rozmaite. Dlatego też i treść biletów jest różnorodna.
    Bilet, którego treść pozwala na ustalenie określonego świadczenia
    przewozowego, jest dowodem zawarcia umowy przewozu. Bilet, który nie
    pozwala na takie ustalenie, jest tylko dowodem zapłaty za świadczenie
    przewozowe, które zostaje oznaczone dopiero po spełnieniu wskazanych
    czynności, jak np. ,,skasowanie" biletu. Przejazd bez biletu oznacza, że
    podróżny korzysta ze świadczenia przewoźnika, nie spełniając wzajemnie
    świadczenia pieniężnego, a w każdym razie, nie mogąc udokumentować, że
    świadczenie takie spełnił. Podobnie traktowane jest ,,nieskasowanie"
    biletu, tam gdzie jest to wymagane. Stwarza to podstawę do stosownych
    roszczeń ze strony przewoźnika.


  • 270. Data: 2009-07-02 10:03:29
    Temat: Re: Bardzo proszę o pomoc! RENOMA - ZŁODZIEJE!!!
    Od: spp <s...@o...pl>

    KRZYZAK pisze:

    >> Do czasu skasowania taki bilet nie jest ważny - nie zawarłeś umowy o
    >> przejazd. :)
    >
    > Skoro nie zawarlem umowy, to jakim prawem jakis ciec chce wyciagnac
    > ode mnie "oplate zwielokrotniona"???

    Za korzystanie bezumowne - to proste Watsonie. :)

    --
    sapp

strony : 1 ... 10 ... 20 ... 26 . [ 27 ] . 28


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1