  • 221. Data: 2009-07-01 14:13:28
    Temat: Re: Bardzo proszę o pomoc! RENOMA - ZŁODZIEJE!!!
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    szerszen wrote:

    > Użytkownik "januszek" <j...@p...irc.pl> napisał w wiadomości

    > a od kiedy to regulamin stoi ponad kodeksem cywilnym

    tak dlugo jak jest oparty na prawie przewozowy,
    przeczytaj go wreszcie

  • 222. Data: 2009-07-01 14:16:08
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    januszek wrote:

    > Owszem, czy rozróżniasz bilet na *konkretny_przejazd* od biletu o
    > *nominale* odpowiadającym kwocie za *jakiś* przejazd? Czyli np: bilet
    > wystawiony dla Jana Kowalskiego na przejazd autoakarem, nr kursu 123, na
    > trasie Wrocław- Rzym w dniu 30/02/2020 i bilet jednorazowy MPK we
    > Wrocławiu to są zupełnie inne bilety. Ten pierwszy jest dowodem zawarcia
    > umowy przewozowej a ten drugi tylko środkiem płatniczym bo z faktu
    > jego zakupu w kiosku Ruchu nie wynika *konretność* przewozu...
    >
    > j.
    nie rozróżnia.
    i nic na to nie poradzisz.

  • 223. Data: 2009-07-01 14:18:40
    Od: Alojzy Zakalec <a...@g...com>

    On Jul 1, 4:06 pm, wombi <w...@u...to.onet.eu> wrote:

    > K.Wesołowski, W.Górski, "Komentarz do przepisów o umowie przewozu i
    > spedycji. Kodeks cywilny -- Prawo przewozowe -- CMR", ODDK 2006: komentarz
    > do art.16:
    > "Posiadanie biletu nie stanowi przesłanki zawarcia umowy przewozu. Ma
    > tylko znaczenie dowodowe".

    po pierwsze: to tylko komentarz, prawdopdobnie nie więcej wart od
    komentarzy szerszenia czy twoich
    a obywatele chcieliby aby to skomentował np. NSA lub Trybunał
    Konstytucyjny...

    po drugie: czy jest zgodne z Konstytucją KARAĆ i czynić
    odpowiedzialnym pasażera w związku czynnością SAMODZIELNEGO tzw.
    "skasowania" biletu?

  • 224. Data: 2009-07-01 14:19:08
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "wombi" <w...@u...to.onet.eu> napisał w wiadomości

    > "Posiadanie biletu nie stanowi przesłanki zawarcia umowy przewozu. Ma
    > tylko znaczenie dowodowe".

    dosc ciekawy komentarz w kontekscie
    "Art. 16. 1. Umowę przewozu zawiera się przez nabycie biletu na przejazd "

    nie uwazasz ze jedno przeczy drugiemu?

    ale moze z jezykiem prawniczym jest jak z kaczynskim ktoremu nikt nie
    wytlumaczy ze czarne jest czaarne a biale jest biale

    no i powstaje pytanie co w takim razie stanowi przeslanke, bo w sumie w
    takim razie wejscie do srodka komunikacji rowniez nie stanowi takiej
    przeslanki, bo niby czmu by ja mialo stanowic ;)

  • 225. Data: 2009-07-01 14:19:17
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    szerszen wrote:

    > Użytkownik "januszek" <j...@p...irc.pl> napisał w wiadomości

    > zawarles, kupiles od przewoznika zobowiazanie do przewiezienia twojego
    > dupska z dowolnego punktu strefy do dowolnego punktu strefy, to czy
    > konkretny kurs zostal okreslony czy nie, nie ma zadnego znaczenia,
    > przwoznik ma cie przewiezc bo za to zaplaciles
    >
    > czy to naprawde tak trudno zrozumiec?

    to nie jest umowa, bo nie zawiera podstawowej tresci o co sie
    umowiliscie ani za ile, ani kiedy ani do kiedy.
    Ceny za przejazd sa rozne i samo zakupienie biletu nie okresla oplaty za
    przewoz nie okresla rowniez kiedy i w jakim czasie ma cie przewoznik
    przewiezc.
    jesli to bedzie okreslone i dostaniesz umowe (lub bilet zawierajacy ta
    tresc) to wowczas zakup biletu bedzie wystarczajacy do zawarcia umowy.
    np. bilet lotniczy.

  • 226. Data: 2009-07-01 14:19:28
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

  • 227. Data: 2009-07-01 14:20:11
    Od: Alojzy Zakalec <a...@g...com>

    On Jul 1, 4:12 pm, witek <w...@g...pl.invalid> wrote:

    > to jak zajecie miejsca bez biletu nie jest zawarciem umowy to na jakiem
    > podstawie kanar cos od ciebie chce skoro nie ma umowy?
    > To tak jakby cie dorwal na ulicy i zaczal cos od ciebie chciec.
    >
    > Wszyscy ci tlumacza, ze jest inaczej

    JACY "WSZYSCY"! HALO!!! JESTEM TU TEŻ!!!!!!!!!!!!

  • 228. Data: 2009-07-01 14:20:14
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > tak dlugo jak jest oparty na prawie przewozowy,
    > przeczytaj go wreszcie

    no ja przeczytalem, a ty?

    prawo przewozowe
    "Art. 16. 1. Umowę przewozu zawiera się przez nabycie biletu na przejazd
    ..."

  • 229. Data: 2009-07-01 14:21:27
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    KRZYZAK wrote:

    > Czy w takim razie przewoznik zobowiazuje sie, ze tym wlasnie
    > konkretnym autobusem dowiezie mnie na miejsce?

    Nie tym wlasnie konretnym, ale ze cie zawiezie z tam gdzie wsiadles do
    tam gdzie chcesz jechac w czasie okreslonym w rozkładzie jazdy . To jest
    umowa na przewóz a nie umowa na autobus.

  • 230. Data: 2009-07-01 14:27:58
    Od: spp <s...@o...pl>

    Alojzy Zakalec pisze:

    > "ALBO" - CZYLI _DOWOLNIE_ KTÓRY WARUNEK ZOSTANIE SPEŁNIONY
    >
    > na tym polega sens logiczny ALTERNATYWY
    >
    > (sprawdź sobie choćby w podręczniku do gimnazjum)

    Masz problemy ze zrozumieniem?
    Czy moje zdanie oznaczało cokolwiek innego? Wystarczy że jedna z
    możliwości będzie prawdziwa.

    --
    spp