  • 181. Data: 2009-07-01 07:49:08
    Temat: Re: Bardzo proszę o pomoc! RENOMA - ZŁODZIEJE!!!
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    news:4a4b02eb$1@news.home.net.pl...

    > Umowę z przewoźnikiem zawierasz zajmując miejsce w pojeździe, nie kupując
    > bilet.

    umowe przewozu zawierasz kupujac bilet, bo tylko wtedy jest zgodne
    oswiadczenie woli co do uslugi

    zajecie miejsca bez biletu nie jest zawarciem umowy, gdyz jak powyzej
    napisalem, brak jest zgody obu stron (oczywiscie sa wyjatki jak kupno biletu
    u konduktora czy kierowcy, ale teraz nie rozpatrujemy takich wypadkow)

  • 182. Data: 2009-07-01 08:07:43
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    szerszen napisał(a):

    > umowe przewozu zawierasz kupujac bilet, bo tylko wtedy jest zgodne
    > oswiadczenie woli co do uslugi

    Nie masz racji. Umowe zawierasz wsiadajac do pojazdu. Sprawdziłem
    aktualny zapis w regulaminie przewoźnika w moim mieście (MPK Wrocław)
    i jest tam par 3 pkt 2 "Podróny zawiera z przewoźnikiem umowę przewozu
    przez zajęcie miejsca w pojeździe". Bilet pelni tu role nosnika
    platnosci czyli jak już Ci wyjaśnianio: środka płatniczego. Zupełnie
    inaczej jest np z biletami na koncert ;) Musisz to zacząć rozróżniać :)

    j.

  • 183. Data: 2009-07-01 09:31:24
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

> [...]
    > aktualny zapis w regulaminie przewoźnika w moim mieście (MPK Wrocław)
    > i jest tam par 3 pkt 2 "Podróny zawiera z przewoźnikiem umowę przewozu

    a od kiedy to regulamin stoi ponad kodeksem cywilnym

    poszukaj w sieci, ja zadalem sobie odrobine trudu, wiekszosc przewoznikow za
    zawarcie umowy przewozowej uznaje zakup biletu, do zawarcia takiej umowy
    potrzebna jest obopulna zgoda, taka zgoda wystepuje podczas kupna biletu,
    natomiast jak napisalem wczesniej nie wystepuje u chcacego jechac na gape

    kodeks cywilny tez jansno i wyraznie stwierdza ze do zawarcia takiej umowy
    wymagana jest zgoda obu stron

  • 184. Data: 2009-07-01 09:40:11
    Od: spp <s...@o...pl>

    szerszen pisze:

    > poszukaj w sieci, ja zadalem sobie odrobine trudu, wiekszosc
    > przewoznikow za zawarcie umowy przewozowej uznaje zakup biletu,

    tych w komunikacji miejskiej też ... ?

    --
    spp

  • 185. Data: 2009-07-01 09:44:04
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > tych w komunikacji miejskiej też ... ?

    a czy komunikacji miejsckej nie obowiazuje k.c.?

  • 186. Data: 2009-07-01 09:49:21
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    szerszen wrote:

    > Użytkownik "spp" <s...@o...pl> napisał w wiadomości

    > a czy komunikacji miejsckej nie obowiazuje k.c.?

    Generalnie w komunikacji obowiązuje Prawo przewozowe, którego zapisy nie
    muszą być w 100 % zgodne z KC

    M.

  • 187. Data: 2009-07-01 09:52:03
    Od: spp <s...@o...pl>

    szerszen pisze:

    > a czy komunikacji miejsckej nie obowiazuje k.c.?

    Nie o to pytałem - czy większość przewoźników miejskich znalezionych
    przez Ciebie w internecie zakup biletów traktuje jako zawarcie umowy?

    --
    spp

  • 188. Data: 2009-07-01 10:08:15
    Od: KRZYZAK <k...@g...com>

    On 1 Lip, 08:32, spp <s...@o...pl> wrote:

    > Umowę z przewoźnikiem zawierasz zajmując miejsce w pojeździe, nie
    > kupując bilet.

    Czy w takim razie przewoznik zobowiazuje sie, ze tym wlasnie
    konkretnym autobusem dowiezie mnie na miejsce?

  • 189. Data: 2009-07-01 10:37:09
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    szerszen napisał(a):

    > a od kiedy to regulamin stoi ponad kodeksem cywilnym

    Konkretnie gdzie?

> [...]
    > potrzebna jest obopulna zgoda, taka zgoda wystepuje podczas kupna biletu,

    Przykłady i konkrety poproszę.

    > natomiast jak napisalem wczesniej nie wystepuje u chcacego jechac na gape
    > kodeks cywilny tez jansno i wyraznie stwierdza ze do zawarcia takiej umowy
    > wymagana jest zgoda obu stron

    Ale jesteś na 100% pewny, że to reguluje KC a nie Prawo Przewozowe?

    j.

  • 190. Data: 2009-07-01 11:11:16
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > Ale jesteś na 100% pewny, że to reguluje KC a nie Prawo Przewozowe?

    chciales, masz

    prawo przewozowe

    Art. 16. 1. Umowę przewozu zawiera się przez nabycie biletu na przejazd lub
    spełnienie innych określonych przez przewoźnika warunków dostępu do środka
    transportowego, a w razie ich nieustalenia - przez samo zajęcie miejsca w
    środku transportowym.

    jeszcze jakies pytania?