  • 171. Data: 2009-06-30 10:19:04
    Temat: Re: Bardzo proszę o pomoc! RENOMA - ZŁODZIEJE!!!
    Od: "Nostradamus" <l...@w...pl>

    news:h2cgar$nmv$1@inews.gazeta.pl...

    >szkoda mi czasu na beton.

    Dopiero teraz ?
    Wrzuć popierdułkę do KF-a i masz spkój na dlużej. A przynajmniej do czasu
    jak ktoś przygłupa nie zacytuje.

    --
    Pzdr
    Leszek

  • 172. Data: 2009-06-30 10:34:52
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    On 2009-06-30, szerszen <s...@t...pl> wrote:
    > a jesli np zapomnisz biletu z domu, to po powrocie, tyle biletow ile
    > przejazdow niszczysz i wywalasz do kosza
    > zakladajac utopijnie uczciwosc pasazera, a o to w tej galezi chodzilo

    No ale po co zakładać, skoro wiadomo, że to nierealne? Pewnie 80%
    przepisów możnaby wywalić do kosza czyniąc takie założenia. Bony
    świąteczne w różnych supermarketach sobie rozważ i wyniesienie towaru ze
    sklepu za równowartość lub mniejszą sumę niż te bony (bo ktoś ma je w
    domu). Jak Ci się to podoba w takim wydaniu? Jakby tego kota ogonem nie
    wykręcać to w końcu sprowadza się to do elementarnej uczciwości bo czy
    to bilet czy bon, czy pieniądz jest jakimś nośnikiem wartości i jesli
    nieimienny może zostać na coś zamieniony.

    --
    Marcin

  • 173. Data: 2009-06-30 11:02:48
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@I...ml1.net> napisał w wiadomości

    > No ale po co zakładaÄ

    bo jak pisalem w tej galezi rozpatrujemy taki przyklad, a nie rozmyslamy nad
    tym czy kasowanie biletow ma sens w ogolnosci

  • 174. Data: 2009-06-30 19:10:12
    Od: KRZYZAK <k...@k...com>

    witek <w...@g...pl.invalid> napisali:

    > nie,
    > kupił tylko środki płatnicze obowiązujące w autobusach

    Chwila, prawo do emisji srodkow platniczych to ma NBP, a nie MPK.

    > nie, jest zapłatą, a nie "tylko potwierdzeniem".

    Skoro jest zaplata, to dlaczego mam placic za usluge, ktora nie zostala
    wykonana?
    Jesli za zawarcie umowy uwaza sie wejscie do autobusu, to co bedzie jesli
    sie zepsuje i nie ruszy z przystanku?
    Co z zasada jednoczesnosci swiadczen?

    > j.w.
    > właśnie dlatego ci nie zwróci, że ni była to zapłata a środek płatniczy.

    Jak mi sie przedrze banknot, to bank go wymieni.

  • 175. Data: 2009-06-30 20:40:55
    Od: KRZYZAK <k...@k...com>

    Maciej Bebenek (news.onet.pl) <m...@t...waw.pl> napisali:

    > Równie dobrze mógłbyś pójść do sklepu, załadować kieszenie fantami, a w
    > przypadku zatrzymania przez ochronę krzyczeć, o co im chodzi, przecież
    > masz pienidze i możesz zapłacić.

    Wlasnie tak. Placi sie przy kasie, a nie jak sie towar z polki zdejmuje.

  • 176. Data: 2009-06-30 20:46:00
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    KRZYZAK wrote:

    > Wlasnie tak. Placi sie przy kasie, a nie jak sie towar z polki zdejmuje.

    W kasie, a nie po zatrzymaniu przez ochronę z towarem w kieszeniach.

    M.

  • 177. Data: 2009-06-30 20:59:17
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    KRZYZAK wrote:

    > Chwila, prawo do emisji srodkow platniczych to ma NBP, a nie MPK.

    dołóż sobie znaki "" i wtedy będzie jaśniej.

> [...]
    > wykonana?
    > Jesli za zawarcie umowy uwaza sie wejscie do autobusu, to co bedzie jesli

    I masz rację.
    Nieważne czy ruszył czy nie, jeśli nie dowiezie cię tam gdzie chciałeś
    dojechać to umowa nie została wykonana. Z formalnego punktu widzenia na
    skasowanym bilecie masz prawo jechać dalej dowolnym innym autobusem lub
    podstawionym w zastępstwie.
    Jak to zrobić technicznie, żeby w razie kontroli w tym drugim sie nie
    przyczepili to inna sprawa.

    > Jak mi sie przedrze banknot, to bank go wymieni.

    Przewoźnik formalnie tez to powinien zrobić, a niewykorzystane bilety
    odkupić. I tak się dzieje. Z tym, że trzeba przejść przez górę betonu,
    ale da się to zrobić.

  • 178. Data: 2009-06-30 21:00:09
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    KRZYZAK wrote:

    > Wlasnie tak. Placi sie przy kasie, a nie jak sie towar z polki zdejmuje.

    Ale nie dopiero jak wrócisz do domu. No chyba, że masz system z
    odroczonym terminem płatności. Niestety przewoźnicy tego nie stosują.

  • 179. Data: 2009-07-01 06:26:45
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > Ale nie dopiero jak wrócisz do domu. No chyba, że masz system z odroczonym
    > terminem płatności. Niestety przewoźnicy tego nie stosują.

    jak nie, wlasnie stosuja, a wkasciwie stosuja odroczony termin przewozu, bo
    najpierw musisz zaplacic a potem kiedys mozesz sobie pojechac

  • 180. Data: 2009-07-01 06:32:11
    Od: spp <s...@o...pl>

    szerszen pisze:

    > jak nie, wlasnie stosuja, a wkasciwie stosuja odroczony termin przewozu,
    > bo najpierw musisz zaplacic a potem kiedys mozesz sobie pojechac

    Umowę z przewoźnikiem zawierasz zajmując miejsce w pojeździe, nie
    kupując bilet.

    --
    spp