  • 151. Data: 2009-06-28 19:49:18
    Temat: Re: Bardzo proszę o pomoc! RENOMA - ZŁODZIEJE!!!
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    news:h28f2p$e0c$3@inews.gazeta.pl...

    > mam wrażenie, że gadam do ściany.

    ja rowniez

    > Pogadaj może z kimś kogo uważasz za mądrzejszego. Niech ci to wyjaśni.

    w takim razie wyjasnij mi jaka jest roznica dla przewoznika w przypadku
    kiedy kupie bilet i
    - skasuje go jak wsiade
    - nieskasuje go, ale po wyjsciu z np autobusu zniszcze
    - zgubie

    no slucham

  • 152. Data: 2009-06-29 07:41:26
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Sun, 28 Jun 2009 21:49:18 +0200, szerszen napisał(a):

> [...]
    > kiedy kupie bilet i
    > - skasuje go jak wsiade
    > - nieskasuje go, ale po wyjsciu z np autobusu zniszcze

    Dlaczego mieszasz kupienie biletu z usługą przewozu? To że sobie kupiłeś
    bilet to jedno. To że chcesz jechać to drugie. W przypadku MPK (ZKM czy co
    tam w jakim mieście jest) umowa przewozu jest niezależna od biletu.
    Wsiadasz do autobusu i zawierasz umowę - z biletem czy bez. Jak go
    skasujesz to znaczy że opłaciłeś przejazd. Jak nie skasujesz to
    podczas kontroli zapłacisz za przejazd gotówką (plus dodatkowa opłata)
    zaś nieskasowany bilet możesz potem zwrócić. Albo zniszczyć czy zgubić...

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 153. Data: 2009-06-29 09:34:03
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:y9iu92f84g5q$.gz73v6md10km.dlg@40tude.net...

    > Dlaczego mieszasz kupienie biletu z usługą przewozu?

    bo wykazuje brak straty dla przewoznika z tego powodu czy skasuje bilet
    przed czy po usludze, albo jak po usludze go zniszcze, oraz wykazuje zysk w
    momencie zniszczenia biletu, bez wykonanej uslugi

  • 154. Data: 2009-06-29 10:02:19
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    On 2009-06-29, szerszen <s...@t...pl> wrote:

> [...]
    > przed czy po usludze, albo jak po usludze go zniszcze, oraz wykazuje zysk w
    > momencie zniszczenia biletu, bez wykonanej uslugi

    Ta strata nie jest prawnie konieczna aby nalozyc kare. A jes

  • 155. Data: 2009-06-29 10:21:35
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@I...ml1.net> napisał w wiadomości

    > Ta strata nie jest prawnie konieczna aby nalozyc kare.

    ale o tym wlasnie od poczatku pisze, czy zmierzamy do tego aby ludzie
    placili za przejazdy, czy do tego, aby wyrywac dodatkowa kase

    > A jes?lichcesz do
    > tego podchodzic polformalnie to tez chyba dla kazdego jest oczywiste, ze
    > poki nie zuzyjesz biletow ktory posiadasz, nowych nie kupisz.

    ale co to ma do rzeczy, jak kupilem 20 biletow, to udzielilem przewoznikowi
    kredytu na 20 przejazdow, a kiedy to zrealizuje to moja sprawa, jesli
    zrealizuje je za pol roku, to tylko zysk przewoznika, bo przez pol roku
    obraca moja kasa, nie wykonujac dla mnie uslugi

  • 156. Data: 2009-06-29 16:11:21
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    szerszen wrote:

    > bo wykazuje brak straty dla przewoznika z tego powodu czy skasuje bilet
    > przed czy po usludze, albo jak po usludze go zniszcze, oraz wykazuje
    > zysk w momencie zniszczenia biletu, bez wykonanej uslugi

    mieszasz pojęcia i dlatego takie cuda ci wychodzą.

  • 157. Data: 2009-06-30 06:18:36
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > mieszasz pojęcia i dlatego takie cuda ci wychodzą.

    odnieszisesz sie do tego czy bedziesz tak sobie pitolil?

  • 158. Data: 2009-06-30 07:27:39
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    szerszen wrote:

    > odnieszisesz sie do tego czy bedziesz tak sobie pitolil?

    wyobraż sobie dawny Pewex,w którym kupowało się za dolary.
    I w tym pewexie jest kantor również prowadzony przez pewex.

    I teraz przychodzisz do tegoż kantoru wymieniasz złotówki na dolary i
    właśnie twierdzisz, że już zapłaciłeś za towar bo przecież sklep ma
    twoje złotówki.

    Załapałeś?

  • 159. Data: 2009-06-30 07:44:18
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > I teraz przychodzisz do tegoż kantoru wymieniasz złotówki na dolary i
    > właśnie twierdzisz, że już zapłaciłeś za towar bo przecież sklep ma twoje
    > złotówki.

    a czy te dolary sobie moze pewex drukowal, czy tymi dolarami to tylko w tym
    pewexie mozna bylo cos kupic?

    no i czy bilety oddajesz kierowcy, czy sa wielokrotnego uzytku (oczywiscie
    mowa o jednorazowkach :))?

    jak kupuijesz bilet do kina czy do teatru bedziesz stosowal ta sama
    analogie?

    jak kupujesz bilet to kupujesz prawo do przejazdu, kasujac go, tylko
    potwierdzasz fakt, ze kupiles go konkretnie na ten przejazd, i nie ma
    znaczenia dla przewoznika czy go skasujesz przed, po, czy w trakcie, wogole
    nie ma znaczenia czy go skasujesz, wazne jest tylko aby zgadzala sie ilosc
    przejazdow z iloscia biletow, jak ilosci sa rozne to przewoznik ma zysk albo
    strate

    zalapales?

  • 160. Data: 2009-06-30 07:47:12
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

> [...]

    pewexie mozna bylo cos kupic?

    no i czy bilety oddajesz kierowcy, czy sa wielokrotnego uzytku (oczywiscie

    czy za te bilety to moze sobie przewoznik kupic paliwo, albo naprawic tabor?