  • 1. Data: 2007-10-11 12:50:14
    Temat: Bardzo proszę o pomoc. 118' PA i 278kk (długie i pilne)
    Od: "AB" <a...@o...pl>

    Właśnie odkryłem, że można być w tym kraju skazanym bez dowodów a jedynie na
    podstawie zeznań świadków, którzy sami wypierają się sprawstwa. Czyli to zwykłe
    _domniemanie_ _winy_. Zresztą sąd I instancji w ustnym uzasadnieniu wyroku
    wprost powiedział, że "niewystarczająco udowodniłem, że czyny zrobił popełnił
    ktoś inny". Sprawę poruszyłem już niegdyś na grupie i wtedy uzyskałem odpowiedź,
    że "ktoś mi stawia szalone zarzuty". Niestety teraz zostałem skazany, wszelkie
    wątpliwości sąd zinterpretował na moją niekorzyść:
    http://groups.google.pl/group/pl.soc.prawo/browse_fr
    m/thread/a9ae1c6e3d7af7b0/83da4396a3424cf0?tvc=1&q=%
    22szalone+zarzuty%22#83da4396a3424cf0
    (sąd zmienił podstawę oskarżenia z 291 na 278 kk)

    Fakty:
    - byłej jednym z posiadaczy laptopa, miałem przy tym własny komputer
    (niezatrzymany), laptop służył głównie pomocy jego właścicielce, która za to
    miała wyłącznie jeden komputer, owy laptop.
    - laptop na bzdurnej podstawie został zatrzymany, okazało się, że znajdują się
    na nim pirackie programy.
    - jako, że w grę wchodzą moi znajomi, to nie czułem się zobowiązany do
    wyjaśnienia wszystkiego co wiem. Wychodziłem z błędnego założenia, że żyjemy w
    cywilizowanym kraju i winę należy udowodnić. Myliłem się.
    - oczywiście wszystkie wąpliwości zostały pominięte lub zinterpretowane na moją
    niekorzyść. W ustnym uzasadnieniu sąd stwierdził, że
    _nie_udowodniłem_należycie_, że programy są legalne lub że
    _to_nie_ja_je_nielegalnie_uzyskałem_. Pominięte został całokowicie fakt, że ja
    wskazanych programów nie używam (programy graficzne), nie ma żadnych dowodów, że
    kiedykolwiek używałem, za to ja udowodniłem, że właścicielka zajmuje grafiką,
    więc ma motyw pozyskania i wykorzystywania takich programów.

    Niestety nie stać mnie na zatrudnienie obrońcy a sąd odmówił mi przyznania
    obrońcy pomimo tego, że jestem studentem dziennym, który w zeszłym roku miał 6
    tys zł dochodu, a w obecnym będzie podobnie. Pracuję by nie być na utrzymaniu
    innych, nie pobierać stypendium, płacić podatki i ZUS. Jak się okazało sąd
    uważa, że mogę przeznaczyć większą część swoic dochodów na obrońcę, sic! I tak
    już się bardzo zapożyczyłem, więc proszę wszystkich dobrych ludzi o pomoc. Może
    da się coś jeszcze zrobić.

    Pod adresem www.apelacja.lua.pl zamieściłem:
    - akt oskarżenia
    - wyrok wraz z uzasadnieniem
    - własne argumenty, wytknięcia głównych błędów.

    W akcie desperacji BARDZO PROSZĘ O POMOC W SPORZĄDZENIU APELACJI. Niestety
    apelację muszę wysłać dziś do g.23.59. Przez ostatnie dwa tygodnie próbowałem
    znaleźć jakąkolwiek pomoc (niestety nie udało się bezpłatnie) a przy tym miałem
    przeprowadzkę. Tak więc jesteście moją ostatnią deską ratunku. Będę wdzięczny za
    każdą pomoc. Wiem, że sytuacja wygląda nieciekawie ale z zasady nie poddaję się
    a nie lubię nierzetelności (sądu w tym wypadku).

    pzdr

  • 2. Data: 2007-10-11 13:02:29
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    "AB" <a...@o...pl> writes:

    [...]

    > - byłej jednym z posiadaczy laptopa

    No to jest art. 269b kk.

  • 3. Data: 2007-10-11 13:10:07
    Od: "AB" <a...@o...pl>

    - Sąd I instancji całkowicie pominął w uzasadnieniu, że przedstawiłem dowody, że
    właścicielka laptopa zajmuje się grafiką więc ma motyw na pozyskanie u
    wykorzystanie programów, które były na laptopie; dowodów tych nie ocenił; w
    aktach dołączyłem wydruki przykładowych prac graficznych oraz wkazałem adres
    internetowy, gdzie znajduje się publiczne portfolio właścicielki laptopa;
    - sąd za to zaczął dorabiać jakobym ja zajmował się grafiką (nadinterpretując,
    że zajmuję się grafiką, bo "projektuję strony"; jestem koderem co nie ma nic
    wspólnego z grafiką)

    - sąd I instancji skazał mnie za posiadanie cracka (118' ust. 2 PA) chociaż jak
    napisano we wskazanym wcześniej wątku jest to przestępstwo umyślne a tego mi nie
    udowodniono. Nic o cracku nie wiem, rzekomo znaleziono jedynie crack a nie
    znaleziono programu, który miałby być złamany tym crackiem;
    - sąd skazał mnie także z art 278.2 kk a tam jest o uzyskaniu programów. Tego
    oczywiście mi nie udowodniono.

    W archiwum czytałem Państwa dywagacje jak sąd się zachowa gdy będzie kilku
    użytkowników komputera. Mamy taką sytuację, będę wdzięczny za każdą okazaną pomoc.

  • 4. Data: 2007-10-11 13:13:59
    Od: "AB" <a...@o...pl>

    > "AB" <a...@o...pl> writes:
    > No to jest art. 269b kk.

    Przepraszam ale nie rozumiem. W jaki sposób popełniłem przestępstwo?
    - nie zostałem z tego skazany;
    - nikt nie kwestionuje legalności komputera i uprawnień do niego, wiec jak można
    popełnić to przestępstwo udostępniają własny komputer lub otrzymując dostęp od
    właściciela?

  • 5. Data: 2007-10-11 13:17:29
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    "AB" <a...@o...pl> writes:

    > Przepraszam ale nie rozumiem. W jaki sposób popełniłem przestępstwo?
    > - nie zostałem z tego skazany;
    > - nikt nie kwestionuje legalności komputera i uprawnień do niego,

    Komputery jako takie są nielegalne.

  • 6. Data: 2007-10-11 13:22:16
    Od: "AB" <a...@o...pl>

    > Komputery jako takie są nielegalne.

    Przepraszam, ale w dalszym ciągu nie rozumiem. Chyba, że to sarkazm...

    Chce pan stwierdzić, że nielegalne jest użyczenie własnego komputera znajomemu,
    by ten skorzystał z internetu, napisał tekst itp?

    Podkreślam, że z tego artykułu nie zostałem skazany!

    pzdr

  • 7. Data: 2007-10-11 13:24:32
    Od: Rolli <r...@p...fm>

    On 11 Paź, 14:50, "AB" <a...@o...pl> wrote:
> [...]
    > każdą pomoc. Wiem, że sytuacja wygląda nieciekawie ale z zasady nie poddaję się
    > a nie lubię nierzetelności (sądu w tym wypadku).

    Jesli rzeczywiscie nie instalowales tego softu oraz jesli prawo w tym
    momencie pozwala jeszcze na dokonanie jakiejkolwiek korekty materialu
    dowodowego, to w systemie windows mozna dokladnie stwierdzic kiedy
    oprogramowanie zostalo zainstalowane. Zdaje sie tez ze mozna
    dowiedziec sie przez kogo (tzn. jakiego uzytkownika). Proponuje tez,
    jesli na komputerze kazdy mial swoje konto z haslem, sprawdzic kto i
    kiedy go uzytkowal (logowal sie).

    Wszystkie te informacje powinny byc dostepne w EventLogu, jesli nikt
    ich wczesniej nie skasowal...

    Ponadto, w windowsie mozna dokladnie stwierdzic, jaki uzytkownik jest
    wlascicielem kazdego z plikow na nim.

    To tyle ode mnie. Jako ze nie jestem prawnikiem wiecej nie pomoge, ale
    moze ta informacja sie przyda...

  • 8. Data: 2007-10-11 13:27:11
    Od: "TMK" <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik ""Piotr Dembiński"" <p...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Komputery jako takie są nielegalne.

    Własnie. Nie zauważyliście że prawo w Polsce wyraznie ewoluuje i coraz
    mniejszy zakres ma domniemanie niewinnosci?
    owszem w przypadku morderstwa jescze działa.Ale już taki watek ostatnio US
    sprawdza zakup działki czy mieszkania i delikwent jest z załozenia winny
    chyba ze udowodni (on)ze jest inaczej. Podobne zwyczaje zaczynaja się
    rozszerzać na inne dziedziny np związane z komputrami...

  • 9. Data: 2007-10-11 13:33:32
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    "AB" <a...@o...pl> writes:

    > Przepraszam, ale w dalszym ciągu nie rozumiem. Chyba, że to sarkazm...

    Możliwe że nadinterpretacja, ale dowolny informatyk, którego o to
    zapytasz powie ci, że każdy komputer -- jako urządzenie elektroniczne
    -- jest urządzeniem przystosowanym do popełnienia przestępstwa
    z art. 269a, zatem -- zgodnie z art. 269b -- wytwarzanie, pozyskiwanie,
    użyczanie etc. komputerów osobistych jest w naszym kraju niezgodne
    z prawem.

    --
    http://www.piotr.dembiński.prv.pl

  • 10. Data: 2007-10-11 13:38:02
    Od: Rolli <r...@p...fm>

    On 11 Paź, 15:27, "TMK" <t...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > chyba ze udowodni (on)ze jest inaczej. Podobne zwyczaje zaczynaja się
    > rozszerzać na inne dziedziny np związane z komputrami...

    Dodatkowo, jesli tak dalej bedzie, ciezko bedzie _nie_popelnic_
    przestepstwa... Jak przecietny czlowiek moze uniknac tego nie znajac
    1% przepisow... Pewnie to ze pisze teraz z firmowego kompa tez da sie
    pod cos podciagnac?