  • 1. Data: 2005-06-28 10:21:52
    Temat: Bardzo pilne - gwarancja
    Od: "AKS" <o...@N...zag.pl>

    Witajcie,
    Mam taki problem - potrzebuje dosc
    szybkiej odpowiedzi, poniewaz sprzedawca sie
    spieszy...
    Otoz..
    Prawie dwa lata temu kupilam karte graficzna do PC
    [jej owczesna wartosc na fakturze to 370 zl].
    Kilka dni przed koncem gwarancji tj. 2 lat karta popsula sie
    i zostala odeslana do firmy [sprzedawcy].
    Sprzedawca przyjal ja, nadal nr reklamacji i odeslal
    do producenta. Producent stwierdzil brak mozliwosci
    jej naprawy. Identycznej karty nie ma juz na rynku.
    Zaproponowalam wymiane na inna karte - lepsza
    za doplata 70 zl, tak aby otrzymac dobry produkt.
    Niestety sprzedawca zaproponowal mi doplate
    w wysokosci 170 zl powolujac sie na fakt, ze moja
    karta stracila na wartosci. Zaproponowal mi tez inna
    karte w ramach wymiany o mniej wiecej zblizonych
    parametrach [cena aktualna jej to 250 zl].
    Ja jej nie chce i nie chce tez doplacac az 170 zl.
    Czy moge zadac zwrotu calej wartosci kwoty
    z faktury [korekta]?
    Sprzedawca twierdzi, ze nie powolujac sie na [cyt.]:
    >Co do wymiany z którą się Pani nie zgadza - karta proponowana jest tego
    > samego producenta, posiada lepsze parametry, jest nowsza technologicznie,
    > także jak najabrdziej może być zamiennikiem reklamowanego przez Pania
    >sprzetu
    > - przykład wg Pani stweirdzenia nie mógłbym wymienic klientowi
    > nieprodukowanego dysku 20gb na dysk 40gb - jest to nieprawda - mam do
    > prawo, gdyż nie łamie taką wymianą zadnego przepisu i w zupełności
    > zaspakajam roszczenia klienta realizując w ten sposób reklamację.

    Prosze o pomoc w rozwiazaniu problemu.
    [powolalam sie na ROZPORZĄDZENIE RADY MINISTRÓW z dnia 25 czerwca 2002 r. w
    sprawie szczegółowych warunków zawierania i wykonywania umów sprzedaży
    między przedsiębiorcami a konsumentami.
    http://isip.sejm.gov.pl/servlet/Searchtodo=file&id=W
    DU20020960851&type=1&name=D20020851.pdf
    --
    Pozdrowienia,

    AKS

  • 2. Data: 2005-06-28 10:41:58
    Temat: Re: Bardzo pilne - gwarancja
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    AKS napisał(a):
> [...]
    > sprawie szczegółowych warunków zawierania i wykonywania umów sprzedaży

    Nie obowiązuje od 1 stycznia 2003 roku.
    Obecnie stosuje się ustawę z 27 lipca 2002 roku o szczególnych warunkach
    sprzedaży konsumenckiej, ale ona dotyczy odpowiedzialności sprzedawcy.
    Wymiana ma być na taki sam nowy towar, a jeśli zarówno ona, jak i
    naprawa są niemożliwe, kupujący ma prawo odstąpić od umowy (art.8
    ust.4). Wymiana na inny towar na podstawie przepisów ustawy tylko za
    zgodą kupującego.
    Oprócz tego może istnieć gwarancja, która samodzielnie określa swoje
    warunki. Trduno powiedzieć na jakiej podstawie składałeś reklamacje.
    A tak w ogóle - www.federacja-konsumentow.org.pl

    KG

  • 3. Data: 2005-06-28 16:03:45
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    > Wymiana ma być na taki sam nowy towar,

    Czy to znaczy, że klient może odmówić przyjęcia dysku tej samej klasy ale
    o większej pojemności?

    > a jeśli zarówno ona, jak i
    > naprawa są niemożliwe, kupujący ma prawo odstąpić od umowy

    A co z ceną, która w przypadku komputerów szybko się zmienia? Za zwróconą
    cenę sprzed dwóch lat dzisiaj klient może kupić dwie sztuki tej samej
    klasy. To chyba nie jest fair?

    Alek

  • 4. Data: 2005-06-28 22:45:38
    Od: "regent..." <r...@T...o2.pl>

    Alek napisał(a):

    > A co z ceną, która w przypadku komputerów szybko się zmienia? Za zwróconą
    > cenę sprzed dwóch lat dzisiaj klient może kupić dwie sztuki tej samej
    > klasy. To chyba nie jest fair?

    nie fair to może być udzielać gwarancji i się nie wywiązać,
    a np. producenci dysków zabezpieczają sobie "rezerwy" finansowe (bodaj
    obowiązkowo), co by nie mieć problemu z wymianami...

    --
    regent...
    (...)

  • 5. Data: 2005-06-29 12:52:10
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Alek napisał(a):
    > Czy to znaczy, że klient może odmówić przyjęcia dysku tej samej klasy ale
    > o większej pojemności?

    MZ tak

    > A co z ceną, która w przypadku komputerów szybko się zmienia? Za zwróconą
    > cenę sprzed dwóch lat dzisiaj klient może kupić dwie sztuki tej samej
    > klasy. To chyba nie jest fair?

    ryzyko działalnosci handlowej, raz działa to w tę stronę, raz (inflacja)
    w drugą
    odstąpienie od umowy powoduje konieczność zwrotu wzajemnych świadczeń -
    tak jak były spełnione w chwili zawierania umowy

    KG

  • 6. Data: 2005-06-30 07:12:04
    Temat: Re: Bardzo pilne - gwarancja cd
    Od: "AKS" <o...@N...zag.pl>

    kam news:d9u57a$j8$4@news.onet.pl napisał (-a):

> [...]
    > odstąpienie od umowy powoduje konieczność zwrotu wzajemnych świadczeń -
    > tak jak były spełnione w chwili zawierania umowy

    No i super, tyle ze sprzedawca nie ma zamiaru
    zapoznac sie z trescia ustawy i ani mysli zwrocic
    mi pieniadze. Napisalam raz jeszcze do niego - tym
    razem z kopia maila [poniewaz jest to ogolnopolski
    sklep internetowy - znany] do ichniego zarzadu.
    Czekam na reakcje, ale cos czuje ze bede sie nadal
    "wozic".
    Nie wiem co potem mam zrobic? Udac sie z kopia dokumentow
    i listow do UOKiK, Federacji Konsumentow?

    --
    Pozdrowienia,

    AKS

  • 7. Data: 2005-06-30 17:38:12
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    > MZ tak

    Dlaczego? Przecież klient nie traci na takiej wymianie a wręcz zyskuje.
    Czy dosłowne stosowanie przepisu nie jest w tym przypadku sprzeczne ze
    zdrowym rozsądkiem?

> [...]
    > odstąpienie od umowy powoduje konieczność zwrotu wzajemnych świadczeń -
    > tak jak były spełnione w chwili zawierania umowy

    A czy wyjątkowo szybka zmiana cen akurat na podzespoły komputerowe
    (specyfika branży niezależna od inflacji) to nie jest nadzwyczajna zmiana
    stosunków?
    BTW Coś mi się obiło o uszy o polisach posagowych PZU, które na skutek
    inflacji miały wartość kilku zł (a w założeniu miały wyposażyć młodych
    ludzi na start w dorosłe życie). Klienci wygrywali w sądach urealnienie
    wartości polisy. Tu przypadek wydaje mi się nieco podobny.

  • 8. Data: 2005-06-30 17:52:43
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Alek napisał(a):
    > Dlaczego? Przecież klient nie traci na takiej wymianie a wręcz zyskuje.
    > Czy dosłowne stosowanie przepisu nie jest w tym przypadku sprzeczne ze
    > zdrowym rozsądkiem?

    Dlaczego ma być? To klient ocenia czy traci, czy zyskuje, jeśli uważa,
    że zyskuje pewnie się zgodzi.

    > A czy wyjątkowo szybka zmiana cen akurat na podzespoły komputerowe
    > (specyfika branży niezależna od inflacji) to nie jest nadzwyczajna zmiana
    > stosunków?

    nadzwyczajna...?

> [...]
    > ludzi na start w dorosłe życie). Klienci wygrywali w sądach urealnienie
    > wartości polisy. Tu przypadek wydaje mi się nieco podobny.

    Nie bardzo, raz -- podstawą waloryzacji polis posagowych jest przepis
    umożliwiający ją "w razie istotnej zmiany siły nabywczej pieniądza", co
    nie ma nic wspólnego z tym przypadkiem, dwa - w polisie od początku było
    określone świadczenie pieniężne, które straciło na wartości. Tu taki
    obowiązek takiego świadczenia powstał w chwili odstąpienia od umowy.

    KG

  • 9. Data: 2005-06-30 17:58:18
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    > nadzwyczajna...?

    Mam na mysli to, że jeżeli po 23 miesiącach użytkowania rozpadną ci się
    buty i odstąpisz od umowy kupna, to za odebrane pieniądze będziesz mógł
    kupić inne buty podobnej klasy i w zasadzie nic nie stracisz ani nie
    zyskasz. Jeżeli reklamowany będzie podzespół komputerowy (zwłaszcza jeśli
    w chwili zakupu był nowinką z górnej półki) to po dwóch latach za odebrane
    pieniądze kupisz sobie kilka rzeczy tej samej klasy. A chyba nie o to
    chodzi?

    Alek

  • 10. Data: 2005-07-01 09:29:44
    Od: "regent..." <r...@T...o2.pl>

    Alek napisał(a):
> [...]
    >

    > Dlaczego? Przecież klient nie traci na takiej wymianie a wręcz zyskuje.
    > Czy dosłowne stosowanie przepisu nie jest w tym przypadku sprzeczne ze

    wielokrotnie na tej grupie dowiedziono, że zdrowy rozsądek nie ma się do
    prawa "za bardzo",
    a może nowszy dysk nie będzie chciał poprawnie współpracowac ze "starą
    płytą"

    --
    regent...
    (...)