  • 11. Data: 2007-11-28 10:12:55
    Temat: Re: Bank sie pomylil - czy musze placic za ich blad ?
    Od: "Telemach" <t...@p...onet.pl>

    > A zglosiles do banku ze masz urlop dziekanski?

    wyplata jest tylko i wylacznie po doniesieniu/doslaniu specjalnego pisma
    ze szkoly gdzie wszystko jest wyszczegolnione, bank doskonale wiedzial
    ze jestem na urlopie

    > ze na poczatku kazdego roku akademickiego jestes zobowiazany do
    > przedstawienia zaswiadczenia ze studiujesz?

    nawet na poczatku kazdego semestru

    > wplacane na twoje konto czy na konto uczelni w twoim imieniu?

    na moje konto w tymze banku

    ja nie wiedzialem ze sa wyplacane nienaleznie, to nie jest dotacja tylko
    kredyt wiec moim zdaniem na banku ciazy odpowiedzialnosc za dzialania
    zgodne z prawem

    tak czy inaczej urlop sie skonczyl jestem na studiach i wg. umowy
    powinienem dalej otrzymywac transze ale bank nie zamierza ich wyplacac
    chyba ze oddam im tamte nienaleznie wyplacone srodki

    - Telemach -

  • 12. Data: 2007-11-28 10:13:35
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <s...@i...pl>

    Użytkownik "Telemach" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    >Teraz bank sie zorientowal ze zlamali prawo

    A nie jest tak ze to ty zlamales prawo [umowe z bankiem] poprzez fakt, ze
    nie poinformowales banku o swoim urlopie?

    HaNkA

  • 13. Data: 2007-11-28 10:14:13
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <s...@i...pl>

    > studnet mogl nie wiedziec o tym ze mu sie na dziekance nie nalezy

    Wszystko zalezy od tego co mial na umowie z bankiem

    HaNkA

  • 14. Data: 2007-11-28 10:41:20
    Od: "Telemach" <t...@p...onet.pl>

    > nie poinformowales banku o swoim urlopie?
    >
    > HaNkA

    Czytaj moj poprzedni post, bank wiedzial o urlopie bo dostawal ode mnie
    osobiscie specjalne pismo ze szkoly ale pomimo to nie przeszkadzalo im to
    w niczym. Jesli daje pracownikowi banku dokument, on go przyjmuje a
    pozniej bank wyplaca swiadczenie to odpowiedzialnosc prawna za czyny
    banku spada na mnie ? Jesli tak to bedac bankiem mozna 'robic w konia'
    mnostwo ludzi, bo bank moze celowo popelnic blad a potem zrzucic
    odpowiedzialnosc na klienta.

    - Telemach -

  • 15. Data: 2007-11-28 11:06:05
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia 28 Nov 2007 11:41:20 +0100, Telemach napisał(a):

    > Jesli tak to bedac bankiem mozna 'robic w konia'
    > mnostwo ludzi, bo bank moze celowo popelnic blad a potem zrzucic
    > odpowiedzialnosc na klienta.

    Jakie zrzucanie odpowiedzialności? W konia to by robili jakby zażądali
    odsetek ;-)
    Jeżeli pieniądze dostałeś nie słusznie, to na pewno ich nie ruszałeś
    i są nadal na koncie. Ale jeśli coś z nimi zrobiłeś to teraz odpowiadasz
    za swoje czyny, i nie zwalaj na bank ze dysponowałeś nie swoimi pieniędzmi.
    Jak ktoś Ci zaparkuje na Twoim miejscu parkingowym, to wsiądziesz
    do samochodu i odjedziesz bo będziesz myślał że ktoś Ci prezent
    zrobił? ;-)

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 16. Data: 2007-11-28 11:13:21
    Od: "swen" <n...@n...com>

    Użytkownik "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:1rulod0d1dk8a$.ebriga8ajzih$.dlg@40tude.net...

> [...]
    > Jak ktoś Ci zaparkuje na Twoim miejscu parkingowym, to wsiądziesz
    > do samochodu i odjedziesz bo będziesz myślał że ktoś Ci prezent

    Jezeli ktos zaparkuje w moim garazu to chyba nie moja wina i winny bedzie
    kierowca ktory naruszyl moj mir domowy czy jak tyo sie teraz zwie.
    Jezeli ktos zaparkuje na moim oplacanym miejscu parkingowym to zadzwonie po
    firme laweciarska ktora ten samochod odprowadzi na inny parking bynajmniej
    nie na moj koszt.
    Ale co to ma wspolnego z tym przypadkiem o jakim pisze autor watku?
    Troche zly przyklad dobrales.

  • 17. Data: 2007-11-28 11:58:19
    Od: SzalonyKapelusznik <s...@g...com>

    On Nov 28, 11:12 am, "Telemach" <t...@p...onet.pl>
    wrote:

    > wyplata jest tylko i wylacznie po doniesieniu/doslaniu specjalnego pisma
    > ze szkoly gdzie wszystko jest wyszczegolnione, bank doskonale wiedzial
> [...]

    Poszukaj w umowie paragrafu/klauzuli o urlopie dziekanskim i/lub
    zawieszeniu wyplacania srodkow.

    Czy ten bank to ING?

  • 18. Data: 2007-11-28 12:13:17
    Od: mag32 <m...@o...pl>

    No to ciekawe co piszecie, ale wydaje mi się, że skoro kolega zaniósł
    do banku dokumenty świadczące o urlopie dziekańskim, a z tego co
    napisał tak wynika, to błąd jest po stronie banku i nie widzę tu winy
    klienta.
    Raczej pracowników banku, którzy nie dopilnowali swoich obowiązków.,
    ponieważ powinien po tym fakcie dostać pismo z banku, że ze względu na
    urlop dziekański zostanie wstrzymana wypłata.... itd.
    Skoro bank wypłacał dalej, to nie ma prawa żądać teraz zwrotu. Co
    najwyżej pociągnąć do odpowiedzialności pracownika który nie
    dopilnował sprawy.

  • 19. Data: 2007-11-28 12:36:08
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 28 Nov 2007, Telemach wrote:

> [...]
    > w niczym. Jesli daje pracownikowi banku dokument, on go przyjmuje a
    > pozniej bank wyplaca swiadczenie to odpowiedzialnosc prawna za czyny

    IMHO "odpowiedzialność" nie bardzo.

    A układ jak rozumiem *może* być taki:
    - bank wypłacić wot tak *jeszcze* nienależne kwoty
    - i powiada, że dobrze, no wypłacił
    - a czego w takim układzie jeszcze chcesz?

    Popatrz na to tak: nie czepiam się, każę tylko spojrzeć ze strony
    "co MOŻE zrobić bank", albo inaczej - jak może zechcieć opisać
    stan zastany, JEŚLI będziesz chciał się awanturować.
    Zauważ - wcale nie musi, sposobów zaprezentowania co się stało
    jest mnóstwo.
    Jest w Twojej umowie zastrzeżenie: "bank nie może wypłacić raty
    kredytu wcześniej, a jeśli to zrobi, to kredytobiorcy przysługuje
    [tu lista praw]"?
    Nie ma?
    No to mamy taki układ:
    - jak student ma dziekankę, to nie może żądać od banku kolejnych
    rat kredytu
    - ale nikt bankowi nie zabroni JEDNAK wypłacić wcześniej rat
    JESZCZE nienależnych.

    Co byś zrobił, jakby bank zamiast płacić ileś-tam miesiąc
    w miesiąc wypłaciłby z góry 12-krotnie większą kwotę, też
    byś powiedział ze "nie ma prawa"?

    Albo w drugą stronę: załóżmy, że dla odmiany spłacasz kredyt.
    I pomyliłeś się, zacząłbyś spłacać raty za wcześnie.
    W tym momencie pytanie:

    > Jesli tak to bedac bankiem mozna 'robic w konia'
    > mnostwo ludzi, bo bank moze celowo popelnic blad a potem zrzucic
    > odpowiedzialnosc na klienta.

    ...na czym polega "zrobienie w konia" oraz "zrzucenie odpowiedzialności"
    (tym razym na bank, skoro to by było *w drugą stronę*).
    Mówisz, ze dlatego iż Ty za wcześnie wpłaciłbyś raty, to bank miałby
    prawo żądać jeszcze czegoś, bo go "zrobiłbyś w konia"?

    No to w stanie w którym JEST, czego chcesz od banku?
    :)

    Coś jeszcze: a w pierwotnej wersji Twojego posta, czyli zakładając
    że podtrzymujesz pretensje, to bank powinien:
    - wypłacać tak *jakbyś* studiował i przestać wypłacać kredyt przed
    skończeniem studiów, w terminie takim *jakbyś* studiował ciągle
    - wypłacać j.w. ale do końca studiów, tylko wyjaśnij DLACZEGO miałby
    Ci pożyczyć więcej, niż wynika z umowy?
    - posłać kwiatki, czekoladkę, obietnicę poprawy oraz oświadczenie,
    że tych rat co to "za wcześnie wypłacił" nie chce i nie doliczy Ci
    do kredytu?

    Zakładam, że w to ostatnie nie wierzysz :)

    pzdr, Gotfryd

  • 20. Data: 2007-11-28 12:37:48
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "mag32" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    f.googlegroups.com...

    > to błąd jest po stronie banku i nie widzę tu winy klienta.

    bo i jej nie ma, bank klienta o nic nie oskarza, ani nie chce go obciazyc
    przeciez zadnymi kosztami

    > ponieważ powinien po tym fakcie dostać pismo z banku, że ze względu na
    > urlop dziekański zostanie wstrzymana wypłata.... itd.

    jesli mial to zapisane w umowie kredytowej, to powinien o tym wiedziec i nie
    musial otrzymywac zadnego pisma

    > Skoro bank wypłacał dalej, to nie ma prawa żądać teraz zwrotu.

    ma prawo, albo ma prawo nie wyplacac, on jesli o tym wiedzial nie mial prawa
    tych pieniedzy wydac

    > Co najwyżej pociągnąć do odpowiedzialności pracownika który nie dopilnował
    > sprawy.

    a to juz zuplenie insza inszosc