  • 31. Data: 2010-09-01 10:48:51
    Temat: Re: Bank odmawia wydania 1/2 spadku...
    Od: "ikarek" <l...@p...spamerzy.to.brudasy.onet.pl>

    news:i5lapt$s4a$1@news.onet.pl...

    > A czymże różni się podobna umowa od umowy normalnego kredytu? Zgodzisz
    > się, że kredyt przechodzi na spadkobierców. to analogiczny, 'normalny'
    > dług i tyle. :(

    No wydaje mi się, że różnica jest, bo dotyczy świadczeń
    za przyszłe usługi, których spadkobierca nie zamawiał.

    Jeżeli wg prawa tej różnicy nie ma - trudno.

  • 32. Data: 2010-09-01 10:49:28
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Wed, 01 Sep 2010 12:41:33 +0200, ikarek napisał(a):

    > Yhy. A ktoś inny może odpowie?

    Podobnie jak abonament za telefon, etc.
    Ale pocieszę się -- rodzina zmarłego nie musi zań przychodzić do pracy.
    Umowa o pracę rozwiązuje się po śmierci pracownika, jednak pracodawca
    musi wypłacić należne wynagrodzenie do rąk rodziny ;-)

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    pstryczki ==> http://www.flickr.com/photos/olgierd/

  • 33. Data: 2010-09-01 10:51:43
    Od: "ikarek" <l...@p...spamerzy.to.brudasy.onet.pl>

    > Podobnie jak abonament za telefon, etc.
    > Ale pocieszę się -- rodzina zmarłego nie musi zań przychodzić do pracy.

    Ufffffff =) dobre i to!

  • 34. Data: 2010-09-01 17:32:49
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 1 Sep 2010, Johnson wrote:

> [...]
    [...]
    > Akurat.

    To ma być zgoda czy sprzeciw?

    > Art. 922 kc
    > § 1. Prawa i obowiązki
    > majątkowe
    ^^^^^^^^^

    No właśnie.

    > zmarłego przechodzą z chwilą jego śmierci na
    > jedną lub kilka osób stosownie do przepisów księgi niniejszej.
    > § 2. Nie należą do spadku prawa i obowiązki zmarłego ściśle związane z jego
    > osobą, jak również prawa, które z chwilą jego śmierci przechodzą na oznaczone
    > osoby niezależnie od tego, czy są one spadkobiercami.

    A to jest wyjątek dla praw majątkowych.
    Ale *inne* zobowiązania (np. to, że ktoś ma dostarczyć jakiś
    kwit od pracodawcy) są *w ogóle* poza zakresem tej regulacji.

    Zobowiązanie (się) zmarłego, byłego klienta banku, że ktokolwiek
    cokolwiek przyniesie jest zmartwieniem tego klienta.
    I banku (skoro klient występuje w roli zmarłego).

    > Prawa i obowiązki - to własność, ograniczone prawa rzeczowe,
    > zobowiązania. W części ogólnej i szczególnej są tylko wyjątki, które
    > wykluczają przejście prawa czy obowiązku

    ALEŻ W WĄTKU CHODZI O ZOBOWIĄZANIE NIEMAJĄTKOWE!!!

    O to, że jeden z drugim umówili się, że ktoś przyniesie
    jakieś kwity i na tej podstawie drugi coś wyda.
    Co to obchodzi osoby trzecie, jeśli nie wyraziły zgody
    wg.63 KC. Jak nie wyrazi, żądania w zakresie tej części
    umowy są bezzasadne.

    > http://pl.wikipedia.org/wiki/Sukcesja_(prawo)
    > Dziedziczenie to sukcesja uniwersalna.

    Wyłącznie *MATERIALNA*.
    Zobowiązanie (się) do odtańczenia poloneza nie przechodzi
    na spadkobierców.

    pzdr, Gotfryd

  • 35. Data: 2010-09-01 17:37:34
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 31 Aug 2010, Johnson wrote:

    > Właśnie przejmuje wszystkie jak leci.

    Weź i przeczytaj art.922 Kodeksu Cywilnego.
    Na wszelki wypadek podkreślę:
    _117.html
    +++
    Art. 922
    § 1. Prawa i obowišzki
    <BACZNOŚĆ!>
    majštkowe
    ^^^^^^^^^
    <spocznij>
    zmarłego przechodzš z chwilš jego œmierci na jednš
    lub kilka osób stosownie do przepisów księgi niniejszej.
    ---

    > Po prostu staje się stroną umowy z bankiem
    > na tych samych warunkach co zmarły.

    Nie, to jest Twój, dość oryginalny pomysł :)

    To, że ktoś się zobowiązał do dostarczenia podpisu prezydenta
    (na przykład) nie może powodować, że druga strona (byłej)
    umowy uzależni od tego wydanie majątku, który stanowi już
    własność *kogo innego* (spadkobieców).

    pzdr, Gotfryd

  • 36. Data: 2010-09-01 17:39:34
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 31 Aug 2010, Mario wrote:

    > zacznij od tego ze regulamin banku nie jest aktem powszechnie obowiazujacym
    > i mowiac krotko masz go gleboko gdzies :)

    ...na podstawie art.63 KC, żeby porządek zachować :)

    pzdr, Gotfryd

  • 37. Data: 2010-09-02 07:15:15
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Olgierd wrote:

> [...]
    > pracy. Umowa o pracę rozwiązuje się po śmierci pracownika, jednak
    > pracodawca musi wypłacić należne wynagrodzenie do rąk rodziny ;-)

    Się przyczepię kwestii formalnej, Gotfryd mnie natchnął;-)

    W przypadku śmierci umowa o pracę się rozwiązuje czy wygasa?

    --
    Pozdro
    Massai

  • 38. Data: 2010-09-02 10:25:46
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Thu, 02 Sep 2010 07:15:15 +0000, Massai napisał(a):

    > W przypadku śmierci umowa o pracę się rozwiązuje czy wygasa?

    Rozwiązuje się. Wygasa. Rozwiązanie może nastąpić wskutek różnych zdarzeń
    (wypowiedzenie, wygaśnięcie, rozwiązanie bez wypowiedzenia, etc.).

    --
    :-) Olgierd
    http://LegeArtis.org.pl

  • 39. Data: 2010-09-02 14:56:13
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Gotfryd Smolik news pisze:

    > A to jest wyjątek dla praw majątkowych.
    > Ale *inne* zobowiązania (np. to, że ktoś ma dostarczyć jakiś
    > kwit od pracodawcy) są *w ogóle* poza zakresem tej regulacji.

    Nie.
    Obowiązek wydania dokumentu jest zobowiązaniem majątkowym (zazwyczaj).

    > ALEŻ W WĄTKU CHODZI O ZOBOWIĄZANIE NIEMAJĄTKOWE!!!

    Nie, umowa rachunku bankowego ma charakter majątkowy.

    > Wyłącznie *MATERIALNA*.
    > Zobowiązanie (się) do odtańczenia poloneza nie przechodzi
    > na spadkobierców.

    Ależ przechodzi, chyba że miał to być polonez wykonany konkretnie przez
    spadkodawcę.

    --
    @2010 Johnson
    Przeciwko nudzie nawet bogowie walczyli daremnie.

  • 40. Data: 2010-09-02 15:06:40
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Gotfryd Smolik news pisze:

    > Weź i przeczytaj art.922 Kodeksu Cywilnego.
    > Na wszelki wypadek podkreślę:
    > http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Kodeks-cywilny-1_2
    _117.html
    > +++
    > Art. 922
    > § 1. Prawa i obowišzki
    > <BACZNOŚĆ!>
    > majštkowe
    > ^^^^^^^^^
    > <spocznij>

    To raczej ty przeczytaj ze zrozumieniem, a jeszcze lepiej zerknij do
    jakiegoś komentarza ... a wtedy przyjdź i przeproś.