  • 11. Data: 2010-08-31 13:24:53
    Temat: Re: Bank odmawia wydania 1/2 spadku...
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-08-31 15:18, fim pisze:

    > Co to konkretnie oznacza (przeprowadzenie ujawnienia i podział masy
    > spadkowej)? Jak to załatwić, aby bank się już nie czepiał?
    Poczytaj tutaj, resztę wyguglaj
    http://spadki.wieszjak.pl/zachowek-i-dzial-spadku/78
    834,Jak-napisac-wniosek-o-dzial-spadku.html

    Przeczytaj sobie jeszcze to, dość przystępnie opisane co i jak i dlaczego
    http://e-prawnik.pl/domowy/prawo-spadkowe/postepowan
    ie-spadkowe/opinie-prawne/podzial-masy-spadkowej-bed
    acej-przedmiotem-wspolwlasnosci--opinia-prawna-stron
    a-2.html

    --
    MZ

  • 12. Data: 2010-08-31 15:17:36
    Od: "mecenas" <m...@o...pl>

    Użytkownik "Massai" <t...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Regulamin banku może różne rzeczy zawierać, i trzeba je
    > respektować (jeśli się na nie zgodziło podpisując umowę) o ile
    > będą zgodne z polskim prawem, bo ustawy mają pierwszeństwo przed
    > jakimś "regulaminem".
    >
    > --
    > Pozdro
    > Massai

    Jaka umowa? Przecież facet pisze, że mama zmarła czyli posiadacz konta.
    Umowa wygasa z chwilą smierci.
    Słyszne jedynie jest tzw. dział spadku i to w sądzie bo z tego co widać
    ciotka bedzie robiła problemy.

    pozdrawiam
    michał

  • 13. Data: 2010-08-31 16:23:46
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 31 Aug 2010, Massai wrote:

    > Regulamin banku może różne rzeczy zawierać, i trzeba je
    > respektować (jeśli się na nie zgodziło podpisując umowę)

    wKwestiiFormalnej: osoba która się zgodziła leży w grobie
    i dobrze o tym pamiętać :]
    Spadkobierca *nie* podpisywał żadnej umowy, przejmuje tylko
    zobowiązania o konkretnym charakterze (długi) a nie wszystkie
    (zobowiązania) jak leci.
    Nijak nie trzeba respektować tych zobowiązań które wygasły :)

    pzdr, Gotfryd

  • 14. Data: 2010-08-31 17:34:49
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Gotfryd Smolik news pisze:

> [...]
    > Spadkobierca *nie* podpisywał żadnej umowy, przejmuje tylko
    > zobowiązania o konkretnym charakterze (długi) a nie wszystkie

    Właśnie przejmuje wszystkie jak leci. Po prostu staje się stroną umowy z
    bankiem na tych samych warunkach co zmarły. Chyba że co innego
    wynikałoby z samej umowy.

    --
    @2010 Johnson
    Przeciwko nudzie nawet bogowie walczyli daremnie.

  • 15. Data: 2010-08-31 18:23:14
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 8/31/2010 6:13 AM, fim wrote:

> [...]
    > twierdził, że zgodnie z regulaminem banku nie może on wypłacić
    > pieniędzy. Kto ma rację? Czym się podeprzeć pisząc takie pismo? Na jakie

    na zadne, albo na kodeks cywilny, te pieniadze od dnia smierci sa jej a
    od dnia wydania postanowienia o nabyciu spadku dodatkowo wiadomo ile
    jest jej.
    Wyslac pismo, a potem isc do sadu. dostanie z odsetkami.

  • 16. Data: 2010-08-31 19:42:40
    Od: "Mario" <m...@g...pl>

> [...]
    > Kto ma rację? Czym się podeprzeć pisząc takie pismo? Na jakie przepisy się

    zacznij od tego ze regulamin banku nie jest aktem powszechnie obowiazujacym
    i mowiac krotko masz go gleboko gdzies :)

    pzdr

  • 17. Data: 2010-08-31 20:28:22
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    Dnia Tue, 31 Aug 2010 13:23:14 -0500, witek napisał(a):
    /.../
> [...]
    > jest jej.
    > Wyslac pismo, a potem isc do sadu. dostanie z odsetkami.

    A ten podział spadku nie jest konieczny? Wyda mi się, że tak to ma połowę
    każdego pieniążka.

  • 18. Data: 2010-09-01 07:29:38
    Od: BK <b...@g...com>

    On 31 Sie, 17:17, "mecenas" <m...@o...pl> wrote:
> [...]
    > Umowa wygasa z chwilą smierci.
    > Słyszne jedynie jest tzw. dział spadku i to w sądzie bo z tego co widać

    A skad pomysl, ze umowa wygasa z chwila smierci? To jest kwestia do
    uregulowania w umowie miedzy stronami ;) Chociaz akurat 90% umow
    zawiera taki zapis to nie mozna nic z gory przesadzac.

  • 19. Data: 2010-09-01 07:31:31
    Od: BK <b...@g...com>

    On 31 Sie, 22:28, Smok Eustachy <s...@w...pl> wrote:
    > Dnia Tue, 31 Aug 2010 13:23:14 -0500, witek napisał(a):
    > /.../

    > A ten podział spadku nie jest konieczny? Wyda mi się, że tak to ma połowę
    > każdego pieniążka.

    Dokladnie.

  • 20. Data: 2010-09-01 08:53:24
    Od: gr <j...@w...pl>

    On 31 Sie, 20:23, witek <w...@g...pl.invalid> wrote:
> [...]
    > jest jej.
    > Wyslac pismo, a potem isc do sadu. dostanie z odsetkami.- Ukryj cytowany tekst -

    -

    A skąd bank ma wiedzieć, jak spadek został podzielony?