  • 61. Data: 2021-03-06 08:17:03
    Temat: Re: Bandycki napad straży miejskiej.
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Czy jest praktyczny sens się o każdą rzecz stawiać to już inna sprawa. Z
    > tym, że psiknięcie komuś w twarz gazem bez powodu, to chyba jednak
    > kategoria dość gruba.

    Bardzo gruba. Tylko, że z mojego doświadczeń na wynika, że akcje w
    postaci spryskiwania przypadkowych przechodniów gazem są rzadkie i
    przeważnie ma to jakieś przyczyny. Inna sprawa, na ile uzasadnione
    prawem, ale mimo wszystko ma. Tak, czy inaczej przeważnie stroną
    agresywną jest obywatel.

    --
    Robert Tomasik

  • 62. Data: 2021-03-06 08:27:13
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Szczepienie daje podobno 50~70 % w zależności od producenta. Maseczka
    > 90%
    Że co?

    --
    Shrek

  • 63. Data: 2021-03-06 08:28:09
    Temat: Re: Niebandycki napad straży miejskiej na policjanta? ;-)
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 06.03.2021 o 08:15, Zbynek Ltd. pisze:
    > Jest sobie pojedynczy umundurowany policjant na ulicy. Bez broni, bez
    > gazu, bez pałki, bez radiostacji. Bez maseczki. Za to w kominie.
    > Podchodzi do niego kilku bandy... znaczy strażników miejskich. Chcą go
    > wylegitymować i może nałożyć mandat za zasłanianie twarzy niezgodnie z
    > wytycznymi kompartii. Policjant odmawia wylegitymowania się, nie
    > wykonuje poleceń i ogólnie pyskuje. Jest więc przez drabów miejskich
    > obezwładniony gazem po oczach, powalony na ziemię i skuty.
    >
    > Komu i co grozi za taką sytuację?

    Pojedynczemu policjantowi grozi przede wszystkim odpowiedzialność
    dyscyplinarna za to, że łazi w mundurze bez ŚPB. Poniesie również
    odpowiedzialność za odmowę podania personaliów, bo Strażnik Miejski jest
    osobą uprawnioną również do legitymowania policjantów. Co do komina, no
    to nie wiem, jak chcesz dowieść, że nie jest maską, ale to temat na
    osobną dyskusję, bo jak rozumiem nie o to w tym przykładzie chodzi.

    Co do użycia ŚPB, to dokąd policjant nie próbuje uciekać, albo atakować
    fizycznie Strażników podstaw do używania ŚPB nie widzę. Ale wiecznie
    pertraktować z "idiotą" też nie można, więc pasuje zgodnie z procedurą
    zatrzymać gościa (nie trzeba od razu obalać, gazować).

    Generalnie sytuacja z punktu widzenia taktycznego dla obydwu stron, bo
    jeśli tam będzie jakaś trzecia osoba (nie daj Boże uzbrojona) obok i to
    zobaczy, top może się zdarzyć wiele. To pomysł z gatunku
    niezapowiedzianych ćwiczeń z ataku terrorystów na szkołę, gdzie
    "terroryści" mogą zostać wystrzelani przez przypadkowego przechodnia,
    który w mistyfikacje uwierzy i nie będzie ryzykował życia dzieci, by się
    upewnić, czy to nie są jakieś ćwiczenia.

    --
    Robert Tomasik

  • 64. Data: 2021-03-06 08:28:59
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Marcin Debowski napisał(a) :

    > Znam Twoje zdanie na temat mediów, ale na tej wczesniej zacytowanej
    > stronie masz materiały nagrane przez świadków, w tym moment jak dostaje
    > gazem w twarz i nie widać, aby to on był w jakiś sposób agresorem.
    > Pytanie sprowadza się do tego, czy mógł dostać za same wulgaryzmy,
    > których zresztą nie potwierdzają nagrania.

    No i widać, że klient jest z tych co noszą krawat - mniej
    awanturujących się ;-)
    I nawet, po tym wszystkim, przyparty do samochodu przez bandytę,
    zwraca się do niego per "pan". Zamiast używając wulgaryzmów, jak by
    wielu ludzi zrobiło. Przynajmniej ja bym nie był taki grzeczny i bym
    zwracał się do niego per "bandyto" lub chociażby per "ty". Bo na
    szacunek, należny każdemu człowiekowi, ten drab miejski nie zasługuje.

    Zbyszek
    PGP key: 0xDCEF4E65

  • 65. Data: 2021-03-06 08:29:08
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 05.03.2021 o 17:09, J.F. pisze:

    > To juz raczej sobie przypomnij co pisalem w listopadzie - w
    > zachodniopomorskim przebadano losowa probke ludzi i 20% przeciwciala miala.

    Przeciwciała zanikają 3-6 miesięcy po przejściu - pozostaje odporność na
    poziomie komórkowym.

    --
    Shrek

  • 66. Data: 2021-03-06 08:31:09
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 05.03.2021 o 22:59, Budzik pisze:

    > Ciekawe co to według niego znaczy maseczka wysokiej klasy. FFP3?
    > Bo jeżeli tak to ciekawe kogo będzie stać wydawac kilkadziesiat złotych
    > dziennie na taka maske.

    W prawilnej FPP3 to ciężko normalnie funkcjonować - coś za coś - dobre
    pochłanianie - duże opory.

    --
    Shrek

  • 67. Data: 2021-03-06 08:33:12
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > czyli za nieprawidłowe legitymowanie będziesz mógł złożyć sprawę za rok?

    Nie - bo się przedawni.

    --
    Shrek

  • 68. Data: 2021-03-06 08:35:30
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Uciekniesz przed kulą?

    zaczyna być na grubo...

    --
    Shrek

  • 69. Data: 2021-03-06 08:35:43
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Shrek napisał(a) :

    > W prawilnej FPP3 to ciężko normalnie funkcjonować - coś za coś - dobre
    > pochłanianie - duże opory.

    Masz? Używałeś?
    Nadaje się tylko do pracy w miejscu, bez wysiłku fizycznego? Co z
    szybkim spacerem? Że o bieganiu już nie wspomnę.

    Zbyszek
    PGP key: 0xDCEF4E65

  • 70. Data: 2021-03-06 08:37:15
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Co on Twoim zdaniem przedstawia?

    Przekroczenie uprawnień. Zdaje się, że nawet już jakieś konsekwencje
    zdążyli ponieść, bo sprawa wypłynęła na yutubie a brak imienników im nie
    pomógł.

    --
    Shrek