  • 41. Data: 2021-03-05 21:36:29
    Temat: Re: Bandycki napad straży miejskiej.
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 05.03.2021 o 21:23, Kviat pisze:

    > Legitymowanie bez podstawy prawnej jest bezsensownym "obowiązkiem".

    Tzn. w niektórych regionach nie przyjęła się Ustawa o Policji?

    > Użycie ŚPB bez uzasadnienia jest przestępstwem.

    Oczywiście. Tylko co to ma do omawianego przez nas wątku?

    > Tłumaczenia, że prześladuje się obywateli na rozkaz, pryska się gazem
    > i zakuwa w kajdanki za nienoszenie maseczki nie doprowadzą do
    > uniewinnienia.

    Bez wątpienia. Tylko nadal nie nwidzę związku.

    > Czyli obywatel najpierw ma pozwolić żeby przestępca skuł go
    > kajdankami i spryskał gazem, a potem dopiero ma składać skargę? Znowu
    > ci się coś pomyliło. Zapomniałeś, że obywatel ma prawo stosować
    > obronę konieczną.

    Obronę konieczną możesz stosować przed bezprawnym działaniem.

    > Powrotu do zdrowia życzę. Piotr

    Twa troska o me zdrowie jest budująca.

    --
    Robert Tomasik

  • 42. Data: 2021-03-05 21:37:39
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 05.03.2021 o 21:25, ąćęłńóśźż pisze:

    > Tak. Coś nie pasuje? Twój kolega zezna, że to ja się rzuciłem?

    Osobiście wydaje mi się to nieprawdopodobne po prostu.

    --
    Robert Tomasik

  • 43. Data: 2021-03-05 21:38:48
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 05.03.2021 o 21:20, ąćęłńóśźż pisze:

    > Rozumiem, dlaczego musicie chodzić po dwóch: żeby ten drugi zawsze
    > zeznał, że obywatel oddał.

    Teraz są kamery. Pytanie, czy spadek podobnych zdarzeń wynika z tego, że
    funkcjonariusze się pilnują, czy7 z tego, że oszczerstwo łatwiej udowodnić.
    --
    Robert Tomasik

  • 44. Data: 2021-03-05 21:40:50
    Od: Kviat

    > Ono zawsze jest zgodne z prawem.

    Znowu kłamiesz. Nie zawsze.

    > W ostateczności osoba odmawiająca
    > podania personaliów odmową to legalizuje, bo odmowa sama w sobie jest
    > wykroczeniem,

    A czym jest legitymowanie bez powodu?

    > a sprawcę wykroczenia już spokojnie można legitymować.

    Legitymujecie samych siebie?

    > Wiem.
    > Trochę upraszczam. Ale uproszczenie ma na celu wykazanie, ze w
    > praktyce siłowe rozwiązania się nie sprawdzają.

    Jak założysz komuś kajdanki i spryskasz gazem, to się sprawdzają. Macie
    to przećwiczone, a piszesz, że się nie sprawdzają... to bardzo dziwne.

    > No i taka dorada powoduje, że interwencja przeradza się w "mordobicie".

    Nie. To taka interwencja to powoduje.
    Jak zwykle mylisz przyczynę ze skutkiem.

    > Tylko trzeba się liczyć, że to nakręca spiralę, bo obijany policjant
    > może zacząć całkiem legalnie strzelać.

    To po chuj nakręca spiralę? Żeby sobie postrzelać?

    > Uciekniesz przed kulą?

    Pojebało cię? Strzelać do ludzi a brak maseczki?
    Jaki śmietnik trzeba mieć w głowie żeby wpaść na taki pomysł?

    > No więc jeśli dochodzi do przegięcia, to oczywiście należy autorów
    > nadużycia przywyknienie ukarać,

    Przynajmniej w tym punkcie się zgadzamy.

    > tak, by kolejny się nie powarzył,

    Najwyraźniej kulsony mają krótką pamięć albo spali na lekcjach historii.
    Dlatego takie sytuacje się powtarzają.

    > ale w
    > większości znanych mi wypadków dziennikarze - nie wiem na ile celowo -
    > komentują te filmiki zupełnie od rzeczy.

    Nie to co rzecznicy kulsonów. Oni zawsze mówią do rzeczy. Tak jak ty.

    > Stawianie tezy, że do użycia
    > ŚPB doszło w związku z brakiem maseczki jest po prostu niedorzeczne.

    Serio? To ten człowiek podszedł do mundurowych i powiedział "zakujcie
    mnie w kajdanki i spryskajcie gazem bo nie mam maseczki"?

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 45. Data: 2021-03-05 21:41:13
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 05.03.2021 o 21:18, ąćęłńóśźż pisze:

    > Że wpie.....li obywatelowi za brak dowodu korzystając z tego, że są w
    > mundurach?

    Jesli komuś "wpie....li za brak dowodu", to posiadanie lub nie munduru
    pozostaje bez znaczenia.

    > Twierdzisz, że pato do służb nie trafia?

    Chciałbym, by tak było. A jeśli już sie trafi, to, żeby jak najkrócej było.

    --
    Robert Tomasik

  • 46. Data: 2021-03-05 21:48:41
    Od: Kviat

    > Czyli proponujesz, by w ramach walki z niesprawiedliwością popełniać
    > przestępstwa?

    Ja to odczytałem inaczej. Że w ramach walki z niesprawiedliwością kusony
    powinny przestać popełniać przestępstwa.

    > Dość kontrowersyjny pogląd w mojej ocenie, ale może tylko
    > ja tego nie rozumiem.

    No pocieszenie ci napiszę, że sporo kulsonów tego nie rozumie.

    > Ja rozumiem wątpliwości związane z nałożonymi obowiązkami, ale nie widzę
    > żadnego powodu, by wprowadzać anarchię i siła z tym walczyć w sytuacji,
    > gdy spokojnie można dać się wylegitymować, odmówić przyjęcia mandatu i
    > dochodzić racji przed sądem.

    Można też być przyzwoitym i nie legitymować ludzi bez powodu i nie
    "proponować" mandatów bez powodu.
    Tak, wiem, trudne do zrozumienia.

    > Wdawanie się w szarpaninę z
    > funkcjonariuszem i tak wygeneruje konieczność udziału w czynnościach,
    > tylko niepomiernie zwiększa prawdopodobieństwo, że przy okazji
    > zostaniesz ukarany za samą szarpaninę.

    Oraz zwiększa prawdopodobieństwo, że kulson zostanie nagrany i kiedyś
    poniesie konsekwencje. W pale wam się nie mieści, że wrócą czasy gdy nie
    będzie tłumaczenia "ja tylko wykonywałem rozkazy".
    Historia lubi się powtarzać. Ma powtórki złe, ale również i dobre.
    Trzeba było nie spać na lekcjach historii.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 47. Data: 2021-03-05 21:59:04
    Od: Henryk Hajdan <h...@g...com>

    > Nie ma znaczenia, czy Straż Miejska chroniła świat przed zagrożeniem,
    > czy mylili się, iż brak maseczki nie ma żadnego wpływu na bezpieczeństwo
    > świata. Co więcej, to nie widzę powodu, by sąd w ogóle się w tym
    > momencie nad tym pochylił. Powodem interwencji było niewykonanie
    > polecenia uprawnionego. Jeśli nawet ono byłoby bezprawne, to należy
    > skargę złożyć, a nie próbować siła wymusić swojego poglądu.

    Nie wiem jak w miastach, ale pewnie jest tak jak piszecie.
    Mieszkam na wsi, po wsi chodzimy bez maseczek, ale jak wchodzimy do
    sklepu to maseczki zakładamy.
    Ja do kościoła nie chodzę, ale widzę, że na mszach ludzie są bez masek,
    ktoś tam maski zakłada. Dzielnicowy przyjeżdża codziennie i jeździ po
    wsi, ciągle nam zwraca uwagę, ze mamy w maskach chodzić, ale do głowy mu
    nie przychodzi aby jakieś mandaty pisać, mówi, że przyjedzie patrol z
    powiatu to wtedy nie będzie zmiłuj, ale my tu chodzimy po zieleńcach,
    gdzie można chodzić bez maski.

  • 48. Data: 2021-03-05 22:17:19
    Od: Henryk Hajdan <h...@g...com>

    W dniu 2021.03.05 o 13:30, Zbynek Ltd. pisze:
    > Jak uważają sądy, wydając wyroki, noszenie maseczki jest niezgodne z
    > Konstytucją. Niezgodność ta nie przeszkadza bandytom atakować ludzi
    > gazem pieprzowym, czy powalać na ziemię i zakuwać w kajdanki. Za to że
    > nie mają maseczki.
    > Teraz w roli bandytów wystąpili strażnicy miejscy w Ełku.
    > https://wydarzenia.interia.pl/raporty/raport-koronaw
    irus-chiny/polska/news-elk-mezczyzna-nie-mial-masecz
    ki-interwencja-strazy-wywolala-,nId,5088440

    > Gdzieś w necie jest film z napadu. Ten z Youtuba już skasowany.

    Działanie służb.
    Po pierwszym wyroku Sądu tego czy wyższego lub najwyższego, który
    orzekł, że niezgodne z Konstytucją, że nie ma podstaw prawnych,
    dowodzący służbami, komendanci powinny wydać polecenie, że z tego powodu
    nie legitymujemy.
    Owszem jeździć po mieście i rozmawiać, gadać, stosować tylko z kodeksu
    wykroczeń:

    Art. 41. W stosunku do sprawcy czynu można poprzestać na zastosowaniu
    pouczenia, zwróceniu uwagi, ostrzeżeniu lub na zastosowaniu innych
    środków oddziaływania wychowawczego.

    Policjant, czy strażnik w obecnej sytuacji chaosu prawnego jedyne co to
    tylko nagrywać kamerką, że coś robił.
    Od razu uprzedzać, że jeśli rozmowa przebiegnie spokojnie, to nie bedzie
    żadnych czynności. Funkcjonariusze, czy to SM, P, SG czy inni popełniają
    błąd, że często najpierw zaczynają od: "... dokumenty", a po co ?

    Nie ma podstaw prawnych nakazać nosić maskę osobie zdrowej, ale kto
    zdrowy ? kto chory ? Niech Państwo przetestuje wszystkich, a nie tylko
    tych co prawie umierają.

  • 49. Data: 2021-03-05 22:20:10
    Od: Henryk Hajdan <h...@g...com>

    > Sądzę, że prośba o zatrzymanie się.

    > Nie. A co to ma do omawianego przez nas zagadnienia?

    Czy policjant zobaczy zdjęcie w swoim spec-smartfonie czy na plastiku
    noszonym przez obywatela, bez znaczenia.
    Ale tu interweniowali strasznicy miejscy, oni chyba nie mają dostepu do baz.

  • 50. Data: 2021-03-05 22:59:46
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > Nie śledzę tego, czym się szczepi poszczególne grupy, ale ta
    > szczepionka, którą szczepią nauczycieli poniżej 50-tego roku życia
    > podobno ma 50% skuteczności. Ale jak nawet ma 90%, to nadal w
    > połączeniu z maseczką daje kilka procent więcej.

    Wprowadzasz w bład.
    Skutecznosc szczepionek:
    - pfizer (tych na razie było najwiecej) - 95%
    - moderna - 94%
    - astraZeneca - 76%.

    > Przecież napisałem. Minister to powiedział w telewizji. Zdaje się
    > wczoraj, albo najdalej w środę.

    Aha, czyli "wiarygodnych zródeł" nie podasz?

    Poszukałem i:
    minister mowi ze: maseczka wysokiej klasy chroni w ponad 90 proc.

    Ciekawe co to według niego znaczy maseczka wysokiej klasy. FFP3?
    Bo jeżeli tak to ciekawe kogo będzie stać wydawac kilkadziesiat złotych
    dziennie na taka maske.

    Reasumujac - poidziwiam ze słyszysz 90% i łykasz taka informacje bez
    weryfikacji. Dla mnie taka informacja to typowy marketingowy bełkot,
    zbyt ogolny i bez odniesienia do zrodeł - bezwartościowy.

    > Co Cię przed tym powstrzymuje?

    Przepraszam cie, sadziłem ze wiesz o czym mowisz.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Tylko niekiedy szczęście bywa darem, najczęściej trzeba o nie walczyć."