  • 381. Data: 2021-03-17 07:25:42
    Temat: Re: Bandycki napad straży miejskiej.
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>

    W dniu 16.03.2021 o 22:37, Robert Tomasik napisał:

    > Ciekawe skąd sędzina wiedziała, że nikt spośród tych tysięcy osób nie
    > popełnił przestępstwa, czy wykroczenia, nie był poszukiwany, itd. Dodam,
    > że o ty, że nie doszło do popełnienia czynu zabronionego, to dopiero sąd
    > postanowił. Mylić się jest rzeczą ludzką.

    Stąd, że żadne z legitymowań nie miało takiej podstawy faktycznej podanej.

    Skoro policjant nie podał takiej podstawy faktycznej, to takowej nie było.
    --
    http://zrzeda.pl

  • 382. Data: 2021-03-17 07:34:54
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...

    >Sąd był innego zdania:

    >"Policja sama uznała to zgromadzenie za spontaniczne, więc nie było
    >podstaw do zastosowanie tych przepisów - wyjaśnia Szaj."

    Ale kiedy uznala i na jakiej podstawie?

    Bo wydaje sie, ze uznac mozna na podstawie wywiadu z paroma osobami
    ... ktore wypada wylegitymowac.

    Z drugiej strony ... czy policja ma jakies prawo uznawania za
    spontaniczne lub nie?
    Moze po prostu cale prawo o zgromadzeniach mozemy wyp*, skoro nic nie
    trzeba i wystarczy spontanicznie :-)

    >To jest ten fragment o który pytałeś. No ale się z nim nie zgadzasz.

    >Prywatnie masz prawo. Ale rozmawiamy o działaniu fukcjonariuszy, a to
    >powinno się opierać o podstawy prawne.

    No, to im sie wydawalo, ze maja, a wyrok sadu ... po paru latach ? :-)

    J.

  • 383. Data: 2021-03-17 09:29:09
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
    W dniu 17.03.2021 o 06:51, J.F. pisze:

    >To u nas w warszawie całkiem dużo pojebanych. Rowerami jeżdżą,
    >błyskawice w oknach wieszają, tęczowe torby noszą, z władzy
    >niezadowoleni i się gromadzą - normalnie pojebani jacyś;)

    >Po warunkiem, że rzeczywiście było. Sąd może sprawdzić;) No i sąd
    >może

    Sprawdzi i policje spyta ?

    Pewnie bylo. Jakies tam pewnie byly, skad sad ma wiedziec czy to za
    duzo :-)
    Skoro patrol szedl, to widac byla potrzeba ... np uliczka na Żoliborzu
    to byla :-)

    No i jest jeszcze wersja "w rejonie nie ma przestepstw dzieki temu ze
    pilnujemy.
    I w ramach pilnowania spisujemy tych, co chodza po 22:00" :-)

    >zacząć się zastanawiać co zrobić z funkcjonariuszem który szuka u
    >"podejrzanego" roweru w majtkach. Jak tenże funkcjonariusz dalej
    >będzie się upierał, że szukał tam roweru, bo tak mu nakazują
    >przepisy... W zasadzie jaka jest procedura jak sąd zaczyna wątpić w
    >pełnie władz umysłowych podsądnego?

    "jakby sie wylegitymowal, to bysmy nie szukali. Ale poniewaz nie
    chcial - to mamy uzasadnione podejrzenie, ze ma cos do ukrycia" :-)

    >Dlatego robert optuje za podaniem po prostu zmyślonego powodu.

    No i dobrze, ale mu nie podpowiem :-)

    >Albo żreć w restauracji nie dadzą... (swoją droga to elegancko
    >postąpili - ja bym wolał nie chodzić do knajpy gdzie mnie
    >nienawidzą). Albo dziecko się będzie wstydzić że ma ojca kulsona.

    I mu do teczki napluja, ale przeciez nieznani sprawcy :-)

    J.

  • 384. Data: 2021-03-17 10:33:56
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    a.pl...
    W dniu 17.03.2021 o 00:59, Marcin Debowski pisze:

    >Bardzo zły precedens, bowiem powoduje, że każdy idiota może się na
    >niego
    >powoływać.

    Albo bardzo dobry - bo policjant przed przystapieniem do legitymowania
    musi podac powod.

    Powod nie musi byc prawdziwy, ale jak policjant przesadzi, to go
    posadzic za przekroczenie uprawnien i nekanie obywateli :-P

    J.

  • 385. Data: 2021-03-17 10:50:10
    Od: Kviat

    > Tych, to znaczy o legitymowaniu, czy "tych" to znaczy dotyczacytch
    > nielegalnego zgromadzenia?

    Skoro zgromadzenie było legalne, to nie było podstaw do legitymowania.
    Prościej już się nie da tego napisać.

    > Widzisz? Czyli legitymowanie jest zgodne z prawem, o ile policjant
    > wykonuje w/w czynności i nie da sie wykazać, że w innym, niż wymienione
    > w ustawie celu. Zobacz, jaki tom szeroki wachlarz.

    Widzisz? Czyli legitymowanie było niezgodne z prawem, bo nie da się
    wykazać, że były wykonywane w ustawowym celu.
    Gdyby się dało, to po pierwsze wskazaliby taką podstawę legitymowanym,
    po drugie, nawet przed sądem nie byli w stanie wskazać tej podstawy.

    To policja ma wykazać, że legitymuje w celach ustawowych, a nie, że
    legitymowany (ani tym bardziej sąd) ma wykazać, że został wylegitymowany
    w innych celach niż ustawowe.
    Prościej już się nie da tego napisać.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 386. Data: 2021-03-17 16:39:21
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 17.03.2021 o 06:31, J.F. pisze:
    > Sprawdzic czy w USA tez.
    > No i w Anglii, bo oni nie maja DO, to nie ma ich legitymowac :-P
    Wielka Brytania wprowadziła dowody osobiste po 11 września. Kilka lat im
    to zajęło, ale do wyjścia z UE publikowali swoje dokumenty w portalu
    zawierającym wzory. W USA chyba faktycznie dowodów osobistych nie ma,
    ale legitymowanie, to nie tylko dowód.

    --
    Robert Tomasik

  • 387. Data: 2021-03-17 16:46:16
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 17.03.2021 o 10:33, J.F. pisze:

> [...]
    > Powod nie musi byc prawdziwy, ale jak policjant przesadzi, to go
    > posadzic za przekroczenie uprawnien i nekanie obywateli :-P

    No wiec poda, że w związku z wykonywaniem czynności
    operacyjno-rozpoznawczych (przykładowo). Powód dobry, jak każdy inny i
    ujęty w ustawie. Na siłę próbujecie skomplikować stosunkowo prostą
    konstrukcję. Ludzie czytają takie pouczenia i potem mają pretensje, że
    ktoś ich ukarał.

    Pod żadnym pozorem nie uważam za mądre legitymowanie wszystkich
    przechodniów, ale legitymowanie nie wymaga wykładania osobie, do czego
    dokładnie nam to jest potrzebne - przykładowo w związku ze znalezieniem
    zwłok Jana Kowalskiego, który został trzykrotnie dźgnięty nożem. Forma
    pośrednia spokojnie obleci.

    --
    Robert Tomasik

  • 388. Data: 2021-03-17 16:48:04
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Stąd, że żadne z legitymowań nie miało takiej podstawy faktycznej podanej.
    > Skoro policjant nie podał takiej podstawy faktycznej, to takowej nie było.

    To ile tych podstaw policjant ma obowiązek podać? Bo przykładowo -
    biorąc pod uwagę, ile osób sie poszukuje - to spokojnie można
    domniemywać, że legitymowany jest do któregoś podobny.

    --
    Robert Tomasik

  • 389. Data: 2021-03-17 17:18:58
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>

    W dniu 17.03.2021 o 16:48, Robert Tomasik napisał:

    > To ile tych podstaw policjant ma obowiązek podać? Bo przykładowo -
    > biorąc pod uwagę, ile osób sie poszukuje - to spokojnie można
    > domniemywać, że legitymowany jest do któregoś podobny.

    Na razie nie legitymują podając taką podstawę. Uwaga, podając taką
    podstawę i zgłaszając np wykroczenie wyimaginowanego zbierania się.

    --
    http://zrzeda.pl

  • 390. Data: 2021-03-17 17:20:22
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 17.03.2021 o 07:34, J.F. pisze:

    > Z drugiej strony ... czy policja ma jakies prawo uznawania za
    > spontaniczne lub nie?
    > Moze po prostu cale prawo o zgromadzeniach mozemy wyp*, skoro nic nie
    > trzeba i wystarczy spontanicznie :-)

    Na to wychodzi. Nie ma organizatora, nie ma problemu.

    > No, to im sie wydawalo, ze maja, a wyrok sadu ... po paru latach ? :-)

    No to się im źle wydawało, co oznacza że przekroczyli uprawniwnia. Na
    razie nic im nie grozi. A potem się zobaczy. Byli już i tacy co im się
    wydawało że mają prawa do emerytury...

    --
    Shrek