  • 371. Data: 2021-03-16 18:38:15
    Temat: Re: Bandycki napad straży miejskiej.
    Od: TomN <n...@i...dyndnxs.invalid>

    Shrek w
    <news:6050d946$0$524$65785112@news.neostrada.pl>:

    > To jest ten fragment o który pytałeś. No ale się z nim nie zgadzasz.
    On na pewno jest z ZOMO, pytanie gdzie stały zielone stwory...

    > Art. 14. [Zadania Policji]
    > 1. W granicach swych zadań Policja wykonuje czynności:
    [...]
    > 7. (uchylony).

    Oboje[1] macie uchylony, i tylko konkurujecie, który bardziej ma "niż"

    --
    'Tom N'

  • 372. Data: 2021-03-16 22:34:54
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 16.03.2021 o 17:13, Shrek pisze:

    > Sąd był innego zdania:
    > "Policja sama uznała to zgromadzenie za spontaniczne, więc nie było
    > podstaw do zastosowanie tych przepisów - wyjaśnia Szaj."

    Tych, to znaczy o legitymowaniu, czy "tych" to znaczy dotyczacytch
    nielegalnego zgromadzenia?

    > To jest ten fragment o który pytałeś. No ale się z nim nie zgadzasz.

    > Prywatnie masz prawo. Ale rozmawiamy o działaniu fukcjonariuszy, a to
    > powinno się opierać o podstawy prawne.

    > Art.  14.  [Zadania Policji]
    > 1.  W granicach swych zadań Policja wykonuje czynności:
    > operacyjno-rozpoznawcze, dochodzeniowo-śledcze i
    > administracyjno-porządkowe w celu:

    Widzisz? Czyli legitymowanie jest zgodne z prawem, o ile policjant
    wykonuje w/w czynności i nie da sie wykazać, że w innym, niż wymienione
    w ustawie celu. Zobacz, jaki tom szeroki wachlarz.

    --
    Robert Tomasik

  • 373. Data: 2021-03-16 22:35:53
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 16.03.2021 o 18:38, TomN pisze:
    > On na pewno jest z ZOMO, pytanie gdzie stały zielone stwory...

    A jakie to ma znaczenie, skąd jestem? Dyskutujemy o prawie, a nie moim
    pochodzeniu.

    --
    Robert Tomasik

  • 374. Data: 2021-03-16 22:37:35
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 16.03.2021 o 18:06, Kviat pisze:
> [...]
    > sytuacji była zasadna, bo działania policji były bezpodstawne, ponieważ
    > zgromadzenie było legalne i nikt nie popełnił tam wykroczenia czy tym

    Ciekawe skąd sędzina wiedziała, że nikt spośród tych tysięcy osób nie
    popełnił przestępstwa, czy wykroczenia, nie był poszukiwany, itd. Dodam,
    że o ty, że nie doszło do popełnienia czynu zabronionego, to dopiero sąd
    postanowił. Mylić się jest rzeczą ludzką.

    --
    Robert Tomasik

  • 375. Data: 2021-03-17 00:59:39
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-03-16, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > Ciekawe skąd sędzina wiedziała, że nikt spośród tych tysięcy osób nie
    > popełnił przestępstwa, czy wykroczenia, nie był poszukiwany, itd. Dodam,

    Bo pewnie nic na to w momencie legitymowania wedłu sądu nie wskazywało.
    Jeśli by przyjąć logikę, że "nigdy nie wiadomo, ktos zawsze mógł coś
    popełnić" jako powód do legitymowania to p. 14 na który się powołujesz
    nie byłby w ogóle potrzebny.

    Ale, w sumie najbardziej intrygujace w tym wszystkim jest to, że
    odpowiedziałeś Shrekowi.

    --
    Marcin

  • 376. Data: 2021-03-17 01:56:12
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Bo pewnie nic na to w momencie legitymowania wedłu sądu nie wskazywało.

    Bardzo zły precedens, bowiem powoduje, że każdy idiota może się na niego
    powoływać.

    > Jeśli by przyjąć logikę, że "nigdy nie wiadomo, ktos zawsze mógł coś
    > popełnić" jako powód do legitymowania to p. 14 na który się powołujesz
    > nie byłby w ogóle potrzebny.

    Bo pomijając sprawy polityczne na całym świecie tak jest. To nie tylko
    kwestia Polski.

    > Ale, w sumie najbardziej intrygujace w tym wszystkim jest to, że
    > odpowiedziałeś Shrekowi.

    U mnie się Kviat wyświetla.

    --
    Robert Tomasik

  • 377. Data: 2021-03-17 06:31:53
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    a.pl...
    W dniu 17.03.2021 o 00:59, Marcin Debowski pisze:

> [...]
    >niego
    >powoływać.

    >Bo pomijając sprawy polityczne na całym świecie tak jest. To nie

    Sprawdzic czy w USA tez.

    No i w Anglii, bo oni nie maja DO, to nie ma ich legitymowac :-P

    J.

  • 378. Data: 2021-03-17 06:47:36
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Tych, to znaczy o legitymowaniu, czy "tych" to znaczy dotyczacytch
    > nielegalnego zgromadzenia?

    To znaczy że są uznał, że policjanci wiedzieli, że zgromadzenie jest
    spontaniczne a zatem legalne. Więc twoje tłumaczenie, że policjanci nie
    wiedzieli, że jest legalne jest z dupy.

    > Widzisz? Czyli legitymowanie jest zgodne z prawem, o ile policjant
    > wykonuje w/w czynności i nie da sie wykazać, że w innym, niż wymienione
    > w ustawie celu. Zobacz, jaki tom szeroki wachlarz.

    No nie bardzo. Pomyliło ci się - to funkcjonariusz ma podać cel. I
    tłumaczenie sądowi, że ustawa nie precyzuje, że musi być on prawdziwy
    wiąże się z ryzykiem (i to dużym) kleksa w papiery i (przynajmniej na
    razie) poważnymi konsekwencjami w postaci zawieszenia lub nawet wylotu
    ze służby.

    --
    Shrek

  • 379. Data: 2021-03-17 06:51:41
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...

> [...]
    >sąd
    >postanowił. Mylić się jest rzeczą ludzką.

    Ale przystepujac do legitymowania musisz jednak podac ze o taki czyn
    podejrzewasz i miec podstawy, bo inaczej - przekroczenie uprawnien :-)

    Jedzie zima rowerem ... moze i dobry pomysl, normalny czlowiek tak nie
    robi :-)
    Idzie noca po osiedlu ... bylo troche wlaman w okolicy, teraz
    pilnujemy. Tez dobrze brzmi.

    A nie tak - "a moze cos popelnil i sie przyda" ...

    Tylko uwazajcie, bo jak przesadzicie z tym panstwem policyjnym, to was
    obywatel wyp* bez emerytury :-P

    J.

  • 380. Data: 2021-03-17 07:05:46
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 17.03.2021 o 06:51, J.F. pisze:

    > Jedzie zima rowerem ... moze i dobry pomysl, normalny czlowiek tak nie
    > robi :-)

    To u nas w warszawie całkiem dużo pojebanych. Rowerami jeżdżą,
    błyskawice w oknach wieszają, tęczowe torby noszą, z władzy
    niezadowoleni i się gromadzą - normalnie pojebani jacyś;)

    > Idzie noca po osiedlu ... bylo troche wlaman w okolicy, teraz pilnujemy.
    > Tez dobrze brzmi.

    Po warunkiem, że rzeczywiście było. Sąd może sprawdzić;) No i sąd może
    zacząć się zastanawiać co zrobić z funkcjonariuszem który szuka u
    "podejrzanego" roweru w majtkach. Jak tenże funkcjonariusz dalej będzie
    się upierał, że szukał tam roweru, bo tak mu nakazują przepisy... W
    zasadzie jaka jest procedura jak sąd zaczyna wątpić w pełnie władz
    umysłowych podsądnego?

    > A nie tak - "a moze cos popelnil i sie przyda" ...

    Dlatego robert optuje za podaniem po prostu zmyślonego powodu.

    > Tylko uwazajcie, bo jak przesadzicie z tym panstwem policyjnym, to was
    > obywatel wyp* bez emerytury :-P

    Albo żreć w restauracji nie dadzą... (swoją droga to elegancko postąpili
    - ja bym wolał nie chodzić do knajpy gdzie mnie nienawidzą). Albo
    dziecko się będzie wstydzić że ma ojca kulsona.

    --
    Shrek