  • 221. Data: 2021-03-08 16:57:37
    Temat: Re: Bandycki napad straży miejskiej.
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 08.03.2021 o 09:48, J.F. pisze:

    zo gruba. Tylko, że z mojego doświadczeń na wynika, że akcje w

    > Zaraz zaraz - dlaczego policjant zabrania obywatelowi przejsc publiczna
    > ulica ?

    Nie mam zielonego pojęcia.

    > I jaka ma na to podstawe prawna ?

    Zabraniania? Przechodzenia?

    --
    Robert Tomasik

  • 222. Data: 2021-03-08 16:59:57
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Robert tylko uważa, że to nie ma sensu, bo pewnie w 99% sytuacji nie ma.
    > Nie oznacza to, że nie nalezy wyrazić swojej opinii czy sprzeciwu, ale
    > wdawanie się w dyskusje przeciez nie doprowadzi do sytuacji, że
    > policjant powie, tak panie Piotrze, przekonał mnie pan, masz pan rację,
    > przepraszam :)

    Dokładnie. A już na pewno machanie pięściami i grożenie zwolnieniem
    policjantom nie jest skutecznym argumentem, w tym wypadku.

    --
    Robert Tomasik

  • 223. Data: 2021-03-08 17:03:10
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 08.03.2021 o 12:23, ąćęłńóśźż pisze:

    > Nie zrozumiałeś: obywatel ma prawo dokonać obywatelskiego zatrzymania.

    Ma. I jak dokonuje, to w oparciu o jakie prawo używa siły? - Twoim zdaniem.

    > W sumie powinniśmy to rozwinąć do prawa obywatela do dokonania
    > obywatelskiego zatrzymania funkcjonariusza - czy ustawa wyłącza? ;-)
    > Np. funkcjonariusz nie okazuje imiennika, lub nosi komin zamiast
    > maseczki, lub na niebieskich stoi pod kebabem.

    A kiedy można dokonać obywatelskiego zatrzymania?

    --
    Robert Tomasik

  • 224. Data: 2021-03-08 17:04:40
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > czemu tak twierdzisz? To że masz p-stwo zajścia jakiegoś zdarzenia równe
    > 0, nie oznacza, że ono zajść nie może.

    Cóż. Zaskoczę Cię, Dokładnie to oznacza.

    --
    Robert Tomasik

  • 225. Data: 2021-03-08 17:07:57
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Ba widziałem co najmniej 2 takie, że policjant szarpał osobę, by ją
    > wylegitymować, jak ta się wkurzyła i  wymknęło jej się coś, to okazało
    > się, że jedynym wykroczeniem było używanie wulgaryzmów, czyli co,
    > policjant przewidywał, że ktoś będzie za 2 minuty kląć i go legitymował
    > na tę okoliczność wcześniej?

    Równie dobrze może oznaczać, że policjant gościa ukarał za wulgaryzmy, a
    za pozostałe wykroczenia pouczył. Albo w wyniku dokonanych na miejscu
    czynności ostatecznie ustalił, ze do tych innych wykroczeń nie doszło.
    Albo, że uznał, że karanie idioty za to, że jest idiotą nie ma sensu, bo
    idiota i tak nie zrozumie i uzna, że to były jakieś represje
    nieuzasadnione.

    --
    Robert Tomasik

  • 226. Data: 2021-03-08 17:08:41
    Temat: Re: Niebandycki napad straży miejskiej na policjanta? ;-)
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
    W dniu 08.03.2021 o 09:46, J.F. pisze:

    >Też i dlatego robi sie to tak, żeby nie było wątpliwości. Mundury,
    >oznakowane radiowozy itd.

    No jak - przeciez AT ma wejsc z zaskoczenia.

    Mundury ... moze i mundury, ale jakies czarne i niewyrazne.
    Latwo pomylic z bandytami.

    Gdzies tam na plecach jest napis "policja", ale plecow sie nie
    pokazuje delikwentowi.
    Zreszta "policja" to kazdy moze sobie napisac ...

    A w ramach przepisow to jak to wyglada?
    Bo wszak przystepujac do czynnosci sluzbowych policjant przedstawia
    sie, podaje powod i okazuje legitymacje.
    Dla AT jest wyjatek? W jakiejs randze ?

    J.

  • 227. Data: 2021-03-08 17:09:06
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 08.03.2021 o 11:56, Kviat pisze:
    > Jaka jest podstawa legitymowania normalnie zachowującego się człowieka?

    Dokładnie taka sama, co mordercy albo gwałciciela. nie mamy osobnych
    przepisów do morderców i "normalnych ludzi".

    --
    Robert Tomasik

  • 228. Data: 2021-03-08 17:31:27
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    W dniu 08-03-2021 o 16:44, J.F. napisał:
    > Użytkownik "Tomasz Kaczanowski"  napisał w wiadomości grup

    > Bez sensu, ale:
    > -czasem nie zdazysz zdjac maseczki,
    > -jest katar, to bywa, ze "z nosa sie leje" ... bez kichania,
    > -zdejmiesz maseczke, aby wysmarkac sie w chusteczke .. jakie to
    > zagrozenie dla otoczenia ?

    przebywanie we własnych wydzielinach nie jest ani zdrowe, ani
    higieniczne. Dodatkowo, maseczka, jeśli dostaje zbyt wiele wilgoci traci
    swoje właściwości filtrujące.

    > Zdaje sie, ze te kropelki szybko opadaja, wiec dystans tez chroni.
    > I ponoc jeszcze wysychaja, co unieszkodliwia wirusa ...

    ale już wiemy, że nie tylko droga kropelkowa, choć ta jest dla wirusa
    najwygodniejsza. Tak odległość zwiększa bezpieczeństwo, ale jeśli
    przestrzeń wypełnia się wirusem stąd właśnie mówi się o wolnym
    powietrzu, że jest bezpieczniej, bo całość jest w stanie się rozrzedzić,
    przez co jest mniej groźne.

    > Zauwaz, ze jeszcze mamy sporo zgonow "bez covid".
    > I nie wiadomo - nie bylo testu, wiec nie rozpoznano, czy ucierpialy inne
    > dziedziny medycyny, i stad zgony ... bo np karetki zamiast jezdzic po
    > pacjentow to czekaja pod szpitalem na przyjecie poprzedniego pacjenta.

    zgadza się, cały czas to powtarzam, zresztą w filmie też jest o tym.
    Jest też o tym, ze badanie osoby bez objawów jest bez sensu, bo osoba
    zaraża w zasadzie podczas kilku pierwszych dni objawów. Bezobjawowe
    osoby nie zakażają, a wirusa test może nam wykazać jeszcze wiele dni po
    przejściu wirusa. Stąd wielu lekarzy twierdzi, że nie ma sensu
    testowanie osób bez objawów, bo to jedyne paraliżuje służbę zdrowia.
    Zresztą część wyników jest błednie pozytywnych i taka osoba trafiając na
    oddział covidowy ma szanse się dopiero się zarazić.

    --
    http://zrzeda.pl

  • 229. Data: 2021-03-08 17:34:16
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 08.03.2021 o 10:40, Kubuś Puchatek pisze:

    > Normalnie napisałbym, że to dowód anegdotyczny, więc się nie liczy,
    > gdyby nie to, że w rodzinie miesiąc temu (półtora?) miałem podobny
    > przypadek.

    Nie - kumpel - stwierdzony covid, leczony przez teleporady. Leki mu
    wykupywałem, więc zdziwko - antybiotyki i przeciwzakrzepowe na kowot?

    Okazuje się że oni przez słuchawkę leczyli na pocovidowe zapalenie płuc.
    W końcu nie do końca przepisowo tomografia. Lekarz mu mówi że to
    standardowe powikłania pocovidowe, żadnego zapalenie nie ma - ma się
    ruszać i dużo ćwiczyć oddechowo bo jak nie to zwłóknienie płuc. A te
    konowały na słuchawce kazały mu wręcz przeciwnie - leżeć i unikać
    jakiegokolwiek wysiłku.

    --
    Shrek

  • 230. Data: 2021-03-08 17:44:37
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > do 13-03 jeszcze działa ten dokument - drukujesz, wpisujesz i jesteś
    > zgodny nawet z tymi niezgodnymi z przepisami rozporządzeniami

    Okazał się zbędny - po prostu zapomniałem i odebrałem normalnie dziecko
    w kominie.

    --
    Shrek