  • 11. Data: 2008-05-14 07:27:50
    Temat: Re: BIK - pismo do banku
    Od: "macso" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik <z...@t...pl>

    > W jaki sposób mogę się dowiedzieć czy tak sie stało?
    > Chciałem wziąć kredyt teraz, ale o ile pamiętam pracowik banku mówil o
    > BIK
    >
    > spróbuj go przycisnąć niech powie dokładnie o co chodzi.
    > przecież jeśli to BIK, to on wyciąga w twojej obecności aktyalny wypis i
    > widzi czarno a białym co tam jest.
    >
    > macso

    podobno ma tylo informacje o zadłużeniu bez szczegółów

    mooże nie byś informacji jaki masz kredyt i jakie zaległości
    ale na pewno musi być informacja jaki to bank cię wpisał
    ( oczywiście jeśli to BIK)
    Przechodziłem tą procedurę 3 lata temu więc wiem dokładnie.
    miałem w ING konto któego nie używałem ( zablokowane przez urząd skarbowy)
    Była na nim jaks niewielka kwota. jak się wchodziło na serwis internetowy
    pokazywłao
    że jest jakiś stan dodatki i blokada. Sprawę z urzędem załatwiłem, ale konta
    dalej nie używałem.
    ( a urząd nie był łaskawy konta odblokować w związku z tym cały czas na
    stronie wisiała ta sama informacja)

    Po 2 latach okazało się przy staraniu się o kartę kredytową że jestem w BIK
    i mam kredyt stracony
    właśnie w ING. Okazało się że bank naliczał sobie koszty za prowadzenie
    rachunku, po jakimś czasie koszty zjadły to co było na koncie,
    a po 6 miesiącach niepłacenia ( w sumie zaległość wyniosła 111 PLN) bank
    poinformował łaskawie BIK że sprokurowałem stracony kredyt.
    Oczywiście w międzyczasie ze strony banku żadnej informacji o zadłużeniu czy
    wezwania do zapłaty.

    macso

  • 12. Data: 2008-05-14 12:11:45
    Temat: Re: BIK - pismo do banku [OT]
    Od: Rzecznik Prokurwatury Krajowej <r...@p...pl>

    z...@t...pl pisze:
    > Czy jest jakiś wzór pisma do banku z prośba o usunięcie wpisu w BIK?
    > Od ponad roku nie mam kredytów a jak sie dowiadywałem widnieje jakiś
    > wpis....

    BIK to zinstytucjonalizowane plotkarstwo. Mają ogrom wpisów z księżyca.
    Najlepsze, że owe plotkarstwo już zjada własny ogon i się żywi samym sobą:

    1. Załóżmy, że klient ma wpis w BIK, o którym nie wiedział, a który
    stwierdza jakieś zaległości powiedzmy powyżej 90 dni.
    2. Próbuje otrzymać kredyt.
    3. Banki odpytują BIK i na podstawie negatywnego wpisu odmawiają kredytu.
    4. Jako, że odpytanie w celu udzielenia kredytu pozostawia ślad, to w
    BIK pojawia się wpis, że _odmówiono kredytu_. Banki traktują to jako
    poszlakę podważającą wiarygodność kredytową.
    5. Klient wkurzony pierwszym wpisem robi raban, po czym bank usuwa wpis
    z racji nieistnienia zobowiązania.

    6. Pozostaje drugi wpis o odmowie udzielenia kredytu, który powstał na
    podstawie już nie istniejącego i bezzasadnego pierwszego wpisu.

    Uprzedzam, bo te kumotry się ostatnio ostro reklamują. Próbują nawet
    osobom prywatnym wciskać swoje raporty wiarygodności, co można tłumaczyć
    jako propozycję nie do odmówienia "kup i sprawdź czy Cię nie
    obsmarowujemy bez powodu".

    Powtórnie polecam film Memento.
    --
    pzdr, Rzecznik Prokurwatury Krajowej
    Nie ma ludzi niewinnych, są tylko źle przetrzepani.

  • 13. Data: 2008-05-14 20:59:21
    Od: "127.0.0.1" <l...@w...pl>

    W dniu 2008-05-14 14:11 Rzecznik Prokurwatury Krajowej pięknie wystukał/a:

    > 6. Pozostaje drugi wpis o odmowie udzielenia kredytu, który powstał na
    > podstawie już nie istniejącego i bezzasadnego pierwszego wpisu.

    To napisz jeszcze może jak to jest, że jeden bank odmawia wydania karty
    kredytowej czy kredytu - bez uzasadnienia na piśmie, a za dwa dni
    dzwonią z innego banku i proponują kredyt, bo jesteś wiarygodny.

    Bożena

  • 14. Data: 2008-05-14 21:28:32
    Od: Rzecznik Prokurwatury Krajowej <r...@p...pl>

    127.0.0.1 pisze:
    > To napisz jeszcze może jak to jest, że jeden bank odmawia wydania karty
    > kredytowej czy kredytu - bez uzasadnienia na piśmie, a za dwa dni
    > dzwonią z innego banku i proponują kredyt, bo jesteś wiarygodny.

    Czy możesz mi wskazać miejsce gdzie napisałem, że to definitywnie
    przesądzą o kolejnych odmowach? Za to bywa traktowane podejrzanie.

    Znam historię gdy ten sam bank odmówił karty a następnie sam przesłał
    ofertę i większym limitem niż pierwotnie wnioskowano. Ot, różne
    procedury, zadziałały różne zapadki i wychodzą absurdy.

  • 15. Data: 2008-05-14 21:46:14
    Od: loczek <l...@w...pl>

    W dniu 2008-05-14 23:28 Rzecznik Prokurwatury Krajowej napisał/a:

    > Czy możesz mi wskazać miejsce gdzie napisałem, że to definitywnie
    > przesądzą o kolejnych odmowach? Za to bywa traktowane podejrzanie.

    Nie napisałeś, ale teraz już rozszerzyłeś.

    > Znam historię gdy ten sam bank odmówił karty a następnie sam przesłał
    > ofertę i większym limitem niż pierwotnie wnioskowano. Ot, różne
    > procedury, zadziałały różne zapadki i wychodzą absurdy.

    Też myślę,że to jakieś absurdy, tylko co w takim razie znajduje się w BIK-u.

    Bożena

  • 16. Data: 2008-05-14 22:17:01
    Od: Rzecznik Prokurwatury Krajowej <r...@p...pl>

    loczek pisze:
    > Też myślę,że to jakieś absurdy, tylko co w takim razie znajduje się w
    > BIK-u.

    Odmowy udzielenia kredytu w BIK są odnotowywane. Może towarzyszą temu
    jakieś kryteria, może nie, nie moja w tym głowa. I te odmowy _bywają_
    przez banki brane pod uwagę. O szczegóły pytaj na pl.biznes.banki. Tam
    więcej kwiatków BIKowskich. Z ciekawostek pamiętam jak ktoś się żalił,
    że dyrektorka jego banku fałszywie mu wpisała do BIKu odmowę udzielenia
    kredytu, choć się nie starał o niego, bo wnioskowanie o kredyt to była
    jedyna możliwość otrzymania przez bank raportu z BIK i chciała go
    sprawdzić (afair czy sami mu wcześniej nie wpisali czegoś błędnie).

  • 17. Data: 2008-05-15 01:23:16
    Od: loczek <l...@w...pl>

    W dniu 2008-05-15 00:17 Rzecznik Prokurwatury Krajowej pięknie wystukał/a:

> [...]
    > jedyna możliwość otrzymania przez bank raportu z BIK i chciała go
    > sprawdzić (afair czy sami mu wcześniej nie wpisali czegoś błędnie).

    Jak bank ma numer PESEL i dowodu osobistego danej osoby to chyba zawsze
    może sprawdzić kogoś w BIK.
    Ja brałam jakieś 2 lata temu raport z BIK przy ul.Pruszkowskiej. Było
    tylko 1 zapytanie, poza tym czysto. Ciekawa jestem czy teraz mi czegoś
    nie dowalono, być może przez pomyłkę, bo miałam odmowę otrzymania karty
    kredytowej z banku (ING), w którym mam konto i problemów żadnych nie
    mam. Natomiast kartę kredytową mam w innym banku (w którym nie mam
    założonego konta osobistego) i może dlatego odmówili mi. Kit im w ucho,
    może to i lepiej dla mnie, bo ja bardzo szybko wydaję pieniądze.
    ING mnie trzyma tylko dlatego, bo mam tam historię : przelewy, wyciągi,
    przelewy wzorcowe.

    Bożena

  • 18. Data: 2008-05-15 09:30:25
    Od: Rzecznik Prokurwatury Krajowej <r...@p...pl>

    loczek pisze:
    > Jak bank ma numer PESEL i dowodu osobistego danej osoby to chyba zawsze
    > może sprawdzić kogoś w BIK.

    Bez zgody technicznie może, lecz legalnie już nie.

  • 19. Data: 2008-05-15 18:08:45
    Od: "macso" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Rzecznik Prokurwatury Krajowej"

    > Odmowy udzielenia kredytu w BIK są odnotowywane.

    Nie tyle odmowy co zapytania.
    I to jest właśnie bezsens. Bo nie zawsze to bank odmawia, czasem klient się
    nie godzi na ostateczne warunki.
    Ale skoro przy rozpoczęciu procedury zostało złozone zapytanie przez bank,
    to ono w systemie zostaje bez względu na to
    czy to bank odmówił czy klient zrezygnował.
    Złozyłem swego czasu wniosek w mBanku na 10 tys, odmowa -" ze względu na
    zapis w BIK"
    Poprosiłęm sam o raport, i az się rpzeraziłęm bo było 15 zapytań nie
    zakończoncyh kredytem.
    Odczekałem 6 miesięcy aż się zdeazaktualizowały, napisałem do mBanku że są
    matoły skoro się posługują takimi kryteriami,
    złożyłęm kolejny wniosek i dostałem limit 40 tys + karta na 5 tys. ot
    absurdy

    macso