  • 1. Data: 2005-09-08 13:32:32
    Temat: BIC/SWIFT
    Od: "JaBa" <j...@p...onet.pl>

    Witam,
    Guglam i znajduje rozne informacje, ale nie widze zadnego dokumentu typu
    ustawa czy zarzadzenie.
    Czy istnieje wlasnie formalne ustalenie, ktorym mozna sie podeprzec,
    istniejace w prawie polskim,
    mowiace o koniecznosci stosowania BIC/SWIFT i w ktorym istnieje podany
    format tego kodu ?
    Z gory dziekuje za pomoc

    JaBa

  • 2. Data: 2005-09-08 13:53:27
    Temat: Re: BIC/SWIFT
    Od: scream <n...@p...pl>

    JaBa napisał(a):
    > Czy istnieje wlasnie formalne ustalenie, ktorym mozna sie podeprzec,
    > istniejace w prawie polskim,
    > mowiace o koniecznosci stosowania BIC/SWIFT i w ktorym istnieje podany
    > format tego kodu ?

    specem nie jestem, lepiej spytaj na pl.biznes.banki - ale nie sądzę,
    gdyż w obrobie krajowym SWIFT nie jest przecież wymagany, a tylko przy
    przelewach zagranicznych

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 3. Data: 2005-09-08 14:38:23
    Od: "JaBa" <j...@p...onet.pl>

    > specem nie jestem, lepiej spytaj na pl.biznes.banki - ale nie sądzę,
    > gdyż w obrobie krajowym SWIFT nie jest przecież wymagany, a tylko przy
    > przelewach zagranicznych

    dzieki, tam tez zapytam
    mnie wlasnie chodzi o rozrachunki transgraniczne ;-)

    JaBa

  • 4. Data: 2005-09-08 14:56:16
    Od: "Przemek" <c...@p...pf.pl>

    Użytkownik "JaBa" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > dzieki, tam tez zapytam
    > mnie wlasnie chodzi o rozrachunki transgraniczne ;-)

    Nie musisz, ale bank może Ci wtedy naliczyć prowizję za ustalenie SWIFTu.

    Pozdrawiam
    Przemek

  • 5. Data: 2005-09-09 08:16:56
    Od: "JaBa" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Przemek" <c...@p...pf.pl> napisał w wiadomości

    > Nie musisz, ale bank może Ci wtedy naliczyć prowizję za ustalenie
    SWIFTu.

    tak, to tez wiem, z tym ze zastanawiam sie czy MUSZE podac ten BIC, czy te
    oplaty
    to tylko ustalenia danego banku, bo SWIFT ma przyspieszyc przelewy
    pieniezne,
    ale czy to wszystko jest zgodne z zarzadzeniem bankow polskich?
    (dodam ze na grupie bankowej moj post jest bez odpowiedzi ;-) a w ZBP pani
    nie umiala
    podac odpowiedniego rozporzadzenia)

    JaBa

  • 6. Data: 2005-09-09 09:59:21
    Od: "Przemek" <c...@p...pf.pl>

> [...]
    > ale czy to wszystko jest zgodne z zarzadzeniem bankow polskich?
    > (dodam ze na grupie bankowej moj post jest bez odpowiedzi ;-) a w ZBP pani

    Wiem, że na grupie bankowej Twój post jest bez odpowiedzi, bo ja też tam
    pisuję :), a czemu odpisałem tutaj to nie wiem :)
    Nie rozumiem tylko czemu kolejny raz pytasz podkreślając dużymi literami czy
    musisz go podawać.

    ODPOWIADAM PO RAZ DRUGI: Nie musisz go podawać, ale w przypadku braku tych
    danych zostaniesz obciążony kosztami związanymi z koniecznością podjęcia
    dodatkowych czynności przez bank beneficjenta.

    Pozdrawiam
    Przemek

  • 7. Data: 2005-09-09 11:26:08
    Od: "JaBa" <j...@p...onet.pl>

    > Nie rozumiem tylko czemu kolejny raz pytasz podkreślając dużymi literami
    czy
    > musisz go podawać.

    bo musze wiedziec, taka upierdliwa jestem ;-)

> [...]
    > danych zostaniesz obciążony kosztami związanymi z koniecznością podjęcia
    > dodatkowych czynności przez bank beneficjenta.

    no wlasnie nie ma dodatkowych czynnosci: iban 28 znakowy jednoznacznie
    identyfikuje bank, swift
    pozwala dodatkowo przyspieszyc przeplyw pieniedzy pomiedzy bankami
    zorganizowanymi w systemie SWIFT.
    myslalam ze to ulatwnienie jest dla klientow, zeby szybciej pieniazki
    trafialy z zagranicy na ich konta.
    Ale ja nie siedze w bankowosci i sie nie znam ;-)
    No i dlatego szukam takiego zarzadzenia.

    no i znalazlam :-D cos takiego:
    http://www.kir.com.pl/publikacje/biuletyn_informacyj
    ny_19.pdf strona 6.

    http://europa.eu.int/eur-lex/lex/LexUriServ/LexUriSe
    rv.do?uri=CELEX:32001R
    2560:PL:HTML

    to jakby ktos potrzebowal, bo te przepisy juz wszystko mi wyjasniaja ;-)

    ale dziekuje za pomoc
    JaBa

  • 8. Data: 2005-09-09 11:35:46
    Od: "Przemek" <c...@p...pf.pl>

> [...]
    > zorganizowanymi w systemie SWIFT.
    > myslalam ze to ulatwnienie jest dla klientow, zeby szybciej pieniazki

    No oczywiście jedno się wiąże z drugim. Bank beneficjenta ustala BIC i to
    się wiąże z dłuższym oczekiwaniem na przepływ pieniędzy.

    Pozdrawiam
    Przemek