  • 21. Data: 2011-05-06 22:10:39
    Temat: Re: Awizo w sobote.
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-05-07 00:07, Maciek. pisze:
    > Użytkownik "ąćęłńóśźż" <a...@i...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Ze względu na wiarygodne potwierdzenie (a raczej jego niemożność)
    > wysłania/dostarczenia i odbioru/przeczytania przez adresata?

    Chociaż, chociaż...:

    "Sąd Najwyższy dopuścił możliwość wnoszenie pism procesowych w ten
    sposób, stwierdzając jednak, że ,,Środek odwoławczy nadany faksem jest
    wniesiony z chwilą określoną przez upoważnionego pracownika w adnotacji
    o wpływie pisma do sądu (postanowienie Sądu Najwyższego z dnia 29
    stycznia 2003 r. sygn. akt I CZ 192/02, OSNC 2004, nr 4, poz. 64 i
    postanowienie Sądu Najwyższego z dnia 29 stycznia 2003 r., I CZ 142/02,
    Wokanda 2003, nr 9, s. 10). W uzasadnieniu postanowienia z dnia 29
    stycznia 2003 r. stwierdzono, iż ,,Przepisy kodeksu postępowania
    cywilnego wskazując wymagania, jakim powinno odpowiadać pismo procesowe,
    nie określają sposobu jego sporządzenia. W praktyce utrwaliła się forma
    odręczna lub maszynowa, co odpowiadało zwyczajom i możliwościom
    technicznym okresu, w którym kodeks wszedł w życie. Nie oznacza to
    jednak, że należy wykluczyć inne formy sporządzania pism procesowych,
    jakie z biegiem czasu powstały dzięki postępowi wiedzy i techniki".
    Stwierdzono też, iż ,,...dopuszczalne jest wniesienie środka odwoławczego w
    postaci pisma nadanego faksem. Wprawdzie pismo takie nie zawiera
    oryginalnego podpisu autora, jednak ta wada może być usunięta w trybie
    przewidzianym w art. 130 k.p.c."."

    --
    Liwiusz

  • 22. Data: 2011-05-07 06:00:23
    Od: " THX" <j...@N...gazeta.pl>

    kpc:
    nie liczy się dnia, w którym nastąpiło zdarzenie

    -----

  • 23. Data: 2011-05-07 06:07:36
    Od: " THX" <j...@N...gazeta.pl>

    Zaczyna być ciekawie.
    Akurat wczoraj (i to nie po raz pierwszy) w sądzie szukalismy w sekretariacie
    pisma złożonego w biurze podawczym (jest adnotacja w dzienniku) trzy tygodnie
    temu.
    Sąd zwrócił pozew, bo "nie mamy Pańskiego płaszcza i co nam Pan zrobisz".

    -----
    > sposob, stwierdzajac jednak, ze srodek odwolawczy nadany faksem jest
    wniesiony z chwila okreslona przez upowaznionego pracownika w adnotacji o
    wplywie pisma do sadu

  • 24. Data: 2011-05-07 09:04:25
    Od: "Krystian Zaczyk" <z...@s...etan.pl>

    Użytkownik "Arek" <a...@e...net> napisał:

    > Litości.
    > Początkiem terminu (w przypadku sądu) jest dzień [...]
    > odbioru przesyłki.

    Oczywiście (nie tylko w przypadku sądu). Początkiem, bo *od* dnia
    odbioru zaczyna się bieg terminu ("w ciągu dwóch tygodni od
    doręczenia tego nakazu").

    A zatem: kiedy upływa jeden dzień *od* soboty? W sobotę? :-)

    Krystian

  • 25. Data: 2011-05-07 11:44:26
    Od: Roman Rumpel <r...@s...gazeta.pl>

    W dniu 2011-05-06 23:40, Liwiusz pisze:

    > A moje tutaj: http://nakazzaplaty.pl/kontakt.html
    >
    > I'm waiting.

    Dołączam się do Liwiusza. Moje dane do znalezienia przez stopkę. Z
    jednym zastrzeżeniem. Jak ma być zabawa, musi być ryzyko. Koszty
    egzekwujemy :)

  • 26. Data: 2011-05-07 17:12:46
    Od: " THX" <j...@N...gazeta.pl>

    Ciekawe, jak Liwiusz odbierze dokładnie w sobotę??

    -----

  • 27. Data: 2011-05-07 17:22:47
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik " THX" <j...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    > Ciekawe, jak Liwiusz odbierze dokładnie w sobotę??

    Ale raczej nie chodzi o to, czy w sobote, ale czy pierwszy dzien sie wlicza.
    Wiec Liwiusz np. odbierze we wtorek i takze we wtorek zlozy sprzeciw,
    podczas gdy wg AB ostatnim dniem bedzie poniedzailek.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 28. Data: 2011-05-07 17:46:48
    Od: Arek <a...@e...net>

    W dniu 2011-05-07 19:22, SDD pisze:
    > Ale raczej nie chodzi o to, czy w sobote, ale czy pierwszy dzien sie wlicza.
    > Wiec Liwiusz np. odbierze we wtorek i takze we wtorek zlozy sprzeciw,
    > podczas gdy wg AB ostatnim dniem bedzie poniedzailek.

    Zgadza się.

    A tak a propo Liwiusz - to czy my kiedyś nie planowaliśmy zrobić
    jakiegoś testu z wekslem?

    Arek

    --
    http://www.arnoldbuzdygan.com

  • 29. Data: 2011-05-08 17:15:09
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-05-07 19:46, Arek pisze:

    > Zgadza się.
    >
    > A tak a propo Liwiusz - to czy my kiedyś nie planowaliśmy zrobić
    > jakiegoś testu z wekslem?

    Tak miało być. Teraz jestem za granicą, ale jak wrócę w tygodniu, to
    możemy dogadać temat ;)

    --
    Liwiusz

  • 30. Data: 2011-05-10 13:11:27
    Od: ąćęłńóśźż <a...@i...pl>

    Art. 130 KPC:
    § 1. Jeżeli pismo procesowe nie może otrzymać prawidłowego biegu wskutek
    niezachowania warunków formalnych lub jeżeli od pisma nie
    uiszczono należnej opłaty, przewodniczący wzywa stronę, pod rygorem zwrócenia pisma,
    do poprawienia, uzupełnienia lub opłacenia go w
    terminie tygodniowym.
    Mylne oznaczenie pisma procesowego lub inne oczywiste niedokładności nie stanowią
    przeszkody do nadania pismu biegu i rozpoznania go
    w trybie właściwym.
    [...]
    § 3. Pismo poprawione lub uzupełnione w terminie wywołuje skutki od chwili jego
    wniesienia.

    -----