  • 1. Data: 2006-10-14 15:08:44
    Temat: Automatyczny marketing bezpośredni przez telefon ... c.d.2
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Witam

    Kolejny odcinek z tytułowego spamu. Poprzedni napisałem 30.sierpnia.
    http://groups.google.pl/group/pl.soc.prawo/msg/279e9
    ace8e1e072c?hl=pl

    Właśnie odebrałem kolejny list z UKE.
    Po kontroli UKE w firmie MNI nasuwa się wniosek: "i co mi pan
    zrobi? :-P"

    W skrócie.
    Umowę usług na zlecenie MNI przeprowadziła firma Inter Kontakt
    Sp. z o.o. z Warszawy. Wyjaśnienia złożone przez obie firmy są
    jednoznaczne i łżące. Mianowicie wg kontrolowanych automat
    wybierał numer, pracownik witał się z osobą odbierającą i
    przełączał na automatyczną informację. Wobec tego działanie takie
    nie jest używaniem automatycznych systemów wywołujących i jako
    takie nie narusza ustawy.
    UKE stwierdza też, że nie można stwierdzić w tym wypadku
    naruszenia przepisu. Dziękują także za zgłoszenie i będą
    podejmować kroki mające na celu ukrócenie niezgodnych z prawem
    praktyk. (To było złamanie ustawy, czy nie? ;-) Bo po co by mi
    się tłumaczyli ze swoich przyszłych planów :-) )

    Wniosek nasuwa się taki, że w tej sytuacji definitywnie
    wyczerpuje się możliwość dalszego prowadzenia sprawy. Ale i tak w
    końcu MNI czy inny łgarz kiedyś wpadnie ;-)

    W miarę możliwości odpowiem w ciągu 1-2 dni. Teraz jestem dość
    zajęty.

    Zbyszek
    PGP key: 0xA10BD502
    !!! Uwaga: na Onet czasem listy nie dochodzą !!!

  • 2. Data: 2006-10-14 16:22:32
    Od: "PiotRek" <b...@g...pl.invalid>

    Użytkownik "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Kolejny odcinek z tytułowego spamu. Poprzedni napisałem 30.sierpnia.
    > http://groups.google.pl/group/pl.soc.prawo/msg/279e9
    ace8e1e072c?hl=pl

    A skąd, dzisiaj o 12.43 o tym pisałeś :-)))
    http://groups.google.com/group/pl.soc.prawo/msg/9bc2
    0ae3eb5d351c?hl=pl

    Piotr

  • 3. Data: 2006-10-14 16:47:44
    Od: "Lukasz" <l...@p...onet.WYTNIJpl>

    Zastrzeż sobie numer telefonu. Odkąd mam zastrzeżony (7 lat), to nikt do
    mnie nie dzwoni. Podejrzewam, że nie dzwonią na chybił- trafił, bo wtedy coś
    by do mnie wczesniuej, czy później zadzwoniło.

    --
    Lukasz
    N 50 05' 04"

  • 4. Data: 2006-10-14 21:37:48
    Od: Kaja <k...@n...ma.wp.pl>

    Lukasz napisał(a):
    > Zastrzeż sobie numer telefonu. Odkąd mam zastrzeżony (7 lat), to nikt do
    > mnie nie dzwoni. Podejrzewam, że nie dzwonią na chybił- trafił, bo wtedy coś
    > by do mnie wczesniuej, czy później zadzwoniło.

    Ja miałam zastrzeżony zawsze i jakieś pół roku temu rozwiązałam z tepsą
    umowę, bo miałam już dość tych szczekaczek puszczanych na mój numer
    telefonu i tej całej psiarni. Nie można było tego rozłączyć. Położyłam
    słuchawkę, za 2 minuty chcę gdzieś zadzwonić a ta szczekaczka dalej
    gada. Na niebieskiej linii udawali głupich, że niby oni o tym nic nie
    wiedzą.
    Najczęściej to były reklamy jakichś hoteli w Polsce.

    --
    Kaja

  • 5. Data: 2006-10-14 21:51:58
    Od: "PiotRek" <b...@g...pl.invalid>

    Użytkownik "Kaja" <k...@n...ma.wp.pl> napisał w wiadomości
    > Nie można było tego rozłączyć. Położyłam
    > słuchawkę, za 2 minuty chcę gdzieś zadzwonić a ta szczekaczka dalej
    > gada.

    Niemożliwe, temporyzacja po ok. 30 sekundach by to połączenie
    rozłączyła. No chyba że położyłaś słuchawkę nie na widełkach,
    tylko obok (ew. było to bardzo dawno temu, gdy jeszcze
    nie byłaś podpięta pod centralę cyfrową) :)

    Piotr

  • 6. Data: 2006-10-15 10:56:16
    Od: "Lukasz" <l...@p...onet.WYTNIJpl>

    > Ja miałam zastrzeżony zawsze i jakieś pół roku temu rozwiązałam z tepsą
    > umowę, bo miałam już dość tych szczekaczek puszczanych na mój numer
    > telefonu i tej całej psiarni.

    No to jeszcze jedna uwaga: trzeba uważać, komu się daje numer telefonu i
    absolutnie nie podawać takich danych w żadnych ankietach, blankietach i
    innych takich. Zwykle jest tam napisane, że udzielasz zgody na
    przetwarzanie, a to oznacza, że mogą dowolnie handlować Twoimi danymi i
    sprzedawać dziwsiądtkom innych firm dopóki ich nie zastrzeżesz.

    Na poprzednim mieszkaniu nie mogłem się opędzić od reklam. Na nowym
    mieszkaniu od 2-ch lat uważam, komu daję swoje dane, a jak daję, to
    dopisuję, że "nie zgadzam się na udostępnienie danych innym firmom". To plus
    zastrzeżenie telefonu i nie ma problemu.

    --
    Lukasz
    N 50 05' 04"

  • 7. Data: 2006-10-15 11:53:26
    Od: Kaja <k...@n...ma.wp.pl>

    Lukasz napisał(a):

> [...]
    > dopisuję, że "nie zgadzam się na udostępnienie danych innym firmom". To plus
    > zastrzeżenie telefonu i nie ma problemu.

    Przez wiele lat było ok (też miałam zastrzeżony), ale jak "porobili" te
    niebieskie linie to dziadostwa zaczęło napływać. No i nie było z kim w
    ogóle rozmawiać, na niebieskiej linii nie chcieli dać adresu, numeru
    tel. do jakiegoś dyrektora itp. Teraz jestem szczęśliwą nieposiadaczką
    telefonu stacjonarnego (długo ktoś mnie musiał przekonywać), ze 160 zł
    m-cznie zostaje mi w portfelu. Dzwonię sobie przez Tlenofon (15-30 zł
    m-cznie) i z komórki (mniej więcej 50 zł m-cznie).

    --
    Kaja