  • 11. Data: 2007-11-04 13:41:15
    Temat: Re: Automatyczne przetwarzanie informacji www
    Od: Olgierd <n...@o...com>

    Dnia Sun, 04 Nov 2007 02:09:20 -0800, marek.mikolajski napisał(a):

    > Wlasnie chodzi mi glownie o ogloszenia, reklamy - taki automatyczny
    > system, ktory pobieralby dane z wielu stron i prezentowal je w troszke
    > zmienionej szacie graficznej. Zachowane byloby przy tym odnosniki do
    > danych zrodlowych i linki bezposrednie.

    Nic nowego nie wymyśliłeś. Koledzy niedawno odpalili Wroom.pl...

    > I jeszcze jedna kwestia - jak to wyglada z takim automatycznym
    > pobieraniem danych - czy dzialanie programu, ktory przegladalby aukcje
    > allegro do dalszego przetwarzania w sposob masowy (czyli tak kilka
    > tysiecy odwolan do strony glownej), jest zgodne z prawem (nie wiem, ktos
    > moglby to uznac za probe ataku Denial of Service, naruszenia dostepnosci
    > danych, itepe). Bede wdzieczny za jakies sprawdzone informacje (typu
    > dzienniki ustaw, itp.).

    ... i od razu narazili się panom z Gratka.pl, także dlatego, że zakres
    danych, które są prezentowane na Wroom.pl jest niezgodny z ustawą o
    ochronie baz danych.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    http://olgierd.wordpress.com/ ||| http://olgierd.bblog.pl/

  • 12. Data: 2007-11-04 15:02:20
    Od: Sowiecki Agent <p...@t...gazeta.pl>

    m...@g...com napisał(a):
> [...]
    > dostepnosci danych, itepe). Bede wdzieczny za jakies sprawdzone
    > informacje (typu dzienniki ustaw, itp.).

    musisz wykupic odwpoednia usluge w allegro i ciagniesz przez protokol
    SOAP, z swistaka xml, z aukcje24 podobnie

    --
    http://wynagrodzenie.info - forum pracownikow i pracodawcow ...
    http://Profesor.NiesfornaZyta.pl - doradza w sprawach technicznych ...

  • 13. Data: 2007-11-04 18:36:15
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    m...@g...com writes:

    [...]

    > taki automatyczny system, ktory pobieralby dane z wielu stron i
    > prezentowal je w troszke zmienionej szacie graficznej.

    Internetowa prasa hydrauliczna?

  • 14. Data: 2007-11-04 19:54:00
    Od: m...@g...com

    Witam,

    Allegro czy podobne serwisy mialy sluzyc jako przyklad, a chodzi o
    sama idee, czyli ochrona (badz tez jej brak) przed przetwarzaniem
    danych powszechnie dostepnych (czyli nie wymagajacych logowania,
    itp.). Jakies konkrety na ten temat?

    Pozdrawiam, Marek

  • 15. Data: 2007-11-04 20:48:40
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    m...@g...com wrote:

> [...]
    > sama idee, czyli ochrona (badz tez jej brak) przed przetwarzaniem
    > danych powszechnie dostepnych (czyli nie wymagajacych logowania,

    Konkrety na ten temat są takie, że jest ustawa o ochronie baz danych, jest
    krótka, łatwo się czyta.

    p. m.

  • 16. Data: 2007-11-04 22:04:48
    Od: Olgierd <n...@o...com>

    Dnia Sun, 04 Nov 2007 19:54:00 +0000, marek.mikolajski napisał(a):

    > Allegro czy podobne serwisy mialy sluzyc jako przyklad, a chodzi o sama
    > idee, czyli ochrona (badz tez jej brak) przed przetwarzaniem danych
    > powszechnie dostepnych (czyli nie wymagajacych logowania, itp.).

    Nie ma znaczenia czy serwis wymaga logowania czy nie wymaga.

    > Jakies konkrety na ten temat?

    Czytasz także czy tylko piszesz na tę grupę?

  • 17. Data: 2007-11-04 22:05:12
    Od: Olgierd <n...@o...com>

    Dnia Sun, 04 Nov 2007 21:48:40 +0100, mvoicem napisał(a):

    > Konkrety na ten temat są takie, że jest ustawa o ochronie baz danych,
    > jest krótka, łatwo się czyta.

    Przecież wiesz, że grupa jest fajniejsza.

  • 18. Data: 2007-11-04 23:00:49
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    m...@g...com writes:

    [...]

    > chodzi o sama idee, czyli ochrona (badz tez jej brak) przed
    > przetwarzaniem danych powszechnie dostepnych (czyli nie wymagajacych
    > logowania, itp.). Jakies konkrety na ten temat?

    Jeśli to jest uporządkowany przez kogoś zbiór danych, to dane
    podlegają ochronie jako baza danych. Na przetwarzanie w systemie
    informatycznym danych pochodzących z Panoramy Firm musisz mieć
    licencję, ale na przetwarzanie danych, które sam zebrałeś 'z natury'
    (logi serwera WWW) -- już nie. Jeśli chodzi o dane osobowe, to ich
    przetwarzanie reguluje osobna ustawa.

    Nawiasem mówiąc, to ktoś kiedyś podał na liście dyskusyjnej ISOC-PL,
    że logi serwerów HTTP (numer IP i czas połączenia) są danymi osobowymi
    (interpretacja obecnego GIODO), co jest IMO niezgodne z art. 6 ustawy
    o ochronie danych osobowych.

    --
    http://www.piotr.dembiński.prv.pl

  • 19. Data: 2007-11-04 23:56:19
    Od: m...@g...com

    Witam,

    > Konkrety na ten temat s takie, e jest ustawa o ochronie baz danych, jest
    > krótka, atwo si czyta.

    Super! Wlasnie o cos takiego mi chodzilo. Ustawy nie znalem, a to jest
    to, czego poszukiwalem. Dzieki.

    Pozdrawiam, Marek