  • 1. Data: 2008-02-25 14:19:14
    Temat: Artysta
    Od: "Kaniewski Damian" <k...@h...pl>

    Witam. Jestem artystą rzeźbiarzem i chciałbym otworzyć działalność
    gospodarczą czy mogę się zarejestrować jako artysta nie firma ? Proszę o
    rade jakaś. Dziękuje i pozdrawiam.

    Damian Kaniewski

  • 2. Data: 2008-02-25 14:33:30
    Temat: Re: Artysta
    Od: causa1980 <p...@g...com>

    Jako artysta nie. Normalnie jako osoba fizyczna prowadząca działalność
    gospodarczą.

    Dla celów podatkowych będzie dobrze, bowiem wtedy będziesz mógł 50%
    koszt uzyskania przychodu mieć, więc o połowę mniejsze podatki:)))

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2008-02-25 14:48:38
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    causa1980 pisze:

    > Dla celów podatkowych będzie dobrze, bowiem wtedy będziesz mógł 50%
    > koszt uzyskania przychodu mieć, więc o połowę mniejsze podatki:)))

    Jakim cudem?

    M.

  • 4. Data: 2008-02-25 14:55:32
    Od: " 666" <j...@w...eu>

    Najlepiej zapytaj w swoim zwiazku twórczym.
    JaC

    -----

  • 5. Data: 2008-02-25 17:22:41
    Od: "Tomy M." <t...@t...webd.pl>

    > Jakim cudem?

    Działalność mająca charakter twórczy i sprzedaż
    dzieł wraz z prawami autorskimi powoduje że
    koszty uzyskania przychodu wynoszą 50%.
    Bynajmniej ja takie mam koszty, ale "produkuję dzieła"
    tylko na umowy o dzieło.

    Tomy M.

  • 6. Data: 2008-02-25 18:42:42
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 25 Feb 2008, Tomy M. wrote:

    > Użytkownik "Maciej Bebenek" <m...@t...waw.pl> napisał

    > Działalność mająca charakter twórczy i sprzedaż
    > dzieł wraz z prawami autorskimi powoduje że
    > koszty uzyskania przychodu wynoszą 50%.

    Mam powtórzyć pytanie Macieja? ;)

    > Bynajmniej ja takie mam koszty, ale "produkuję dzieła"
    > tylko na umowy o dzieło.

    No właśnie.
    Nie masz więc np. prawa do amortyzacji środków trwałych, 50% KUP
    jest swoistym "wyrównaniem". Prowadzący DG może sobie wrzucać w koszty
    dostawę internetu, amortyzację peceta, fotoaparatu i fotoshopa (na
    przykład).

    Weź i poszukaj sobie tu:
    ochodowym-od-osob-fizycznych-1_2_31.html

    ...takiej treści:
    "Do przychodów, o których mowa w art. 14, nie majś zastosowania koszty
    uzyskania przychodów określone w ust. 9 pkt 3"

    ...potem sprawdź, co to jest ust.9.3 oraz art.14

    I nie wciskaj więcej kitu, bo nie przejdzie ;)

    A w ogóle, to NTG!! (.prawo.podatki)

    pzdr, Gotryd

  • 7. Data: 2008-02-25 18:54:32
    Od: " 666" <j...@w...eu>

    Niekoniecznie, znacznie wazniejsze sie może okazać prawo.do.emerytury.twórczej
    JaC

    -----