  • 21. Data: 2011-02-17 19:16:06
    Temat: Re: Art 82§1
    Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2011-02-17 18:38, Robert Tomasik pisze:
    > Użytkownik "animka"<a...@t...nie.ja.wp.pl> napisał w wiadomości

    > Zamieścilam tu skan odmowy wydania wyroku z uzasadnieniam. Byłam
    > poszkodowaną, a stroną to ni diabła nie wiem kto był. Komisariat?
    >
    > Tu, to znaczy gdzie?

    W pierwszym poście. Wklejam jeszcze raz:

    SĄD REJONOWY dla WARSZAWY MOKOTOWA
    VIII Wydział Karny
    ul. Ogrodowa 51A
    WARSZAWA

    Zarządzenie

    Dnia xxxxxx
    p.o. Przewodniczącej VIII Wydziały Karnego Sądu Rejonowego dla Warszawy
    Mokotowa w Warszawie SSR xxxxx xxxxxxx
    zarządza
    na podstawie art. 422 § 3 k.p.k. w zw. z art. 82 § 1 k.p.s.w. odmówić
    pokrzywdzonej xxxx xxxxx przyjęcia wniosku o sporządzenie uzasadnienia
    wyroku z

    dnia xx xx xxxx x. jako:złożonego przez osobę nieuprawnioną
    Uzasadnienie
    xxxxxx xxxxxx jest osobą pokrzywdzoną w sprawie, jednak nie jest
    oskarżycielem posiłkową, a zatem stroną postępowania. Zgodnie z treścią
    art. 422 § 1 kpk w zw z art. 812.§1 k.p.s.w wniosek o sporządzenie
    pisemnego uzasadnienia wyroku może złożyć strona. A zatem stwierdzić
    należy, iż pokrzywdzona xxxxx
    xxxxx nie jest osobą uprawnioną do złożenia w/ wniosku, a tym samym
    odmówić przyjęcia wniosku.

    POUCZENIE
    Na niniejsze postanowienie służy zażalenie
    w terminie 7 dni od daty doręczenia
    za zgodność z oryginałem
    STARSZY SEKRETARZ SĄDOWY
    xxxxx xxxx

    --
    animka

  • 22. Data: 2011-02-17 19:17:43
    Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2011-02-17 18:45, spp pisze:

    > Jeżeli ten 'skan' to post otwierający wątek to chyba z innej sprawy niż
    > teraz piszesz? Przecież tam ani słowa o odmowie wydania wyroku niem ma. :(

    Jak to nie ma?

  • 23. Data: 2011-02-17 20:12:06
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2011-02-17 20:17, animka pisze:

> [...]
    > pokrzywdzonej xxxx xxxxx przyjęcia wniosku o sporządzenie uzasadnienia
    > wyroku z dnia xx xx xxxx x. jako:złożonego przez osobę nieuprawnioną

    Jednak czytanie ze zrozumieniem jest rzeczywiście piętą achillesową
    polskich gimnazjów. :(

    Jeszcze raz - podkreśl odmowę wydania wyroku.

    --
    spp

  • 24. Data: 2011-02-17 20:53:13
    Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2011-02-17 21:12, spp pisze:

    > Jednak czytanie ze zrozumieniem jest rzeczywiście piętą achillesową
    > polskich gimnazjów. :(
    >
    > Jeszcze raz - podkreśl odmowę wydania wyroku.

    Przecież to jest tutaj wklejone. Jestem nieuprawniona podobno.

    --
    animka

  • 25. Data: 2011-02-17 22:23:37
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > poszkodowaną, a stroną to ni diabła nie wiem kto był. Komisariat?
    >
    > Tu, to znaczy gdzie?

    W pierwszym poście. Wklejam jeszcze raz:

    No raczej jest to odpis, niż skan. Nie uznano Cie za stronę postępowania,
    wiec odpis Ci nie przysługuje - w uproszczeniu.

  • 26. Data: 2011-02-17 23:19:32
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 17 Feb 2011, animka wrote:

> [...]

    Tak to.

    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    > Przecież to jest tutaj wklejone. Jestem nieuprawniona podobno.

    Przyjmij do wiadomości, że w tematyce komputerowej wypowiadasz
    się równie merytorycznie (jak ktoś nie wie - tak, na .pecet też ;>)

    Ad rem - wyjaśnij nam, a może raczej sobie, czy

    1. - SPORZĄDZENIE
    2. - UZASADNIENIA

    ...uważasz za
    *TOŻSAME*

    z:
    A. *WYDANIEM* (nie w rozumieniu "określenia kary", a jak rozumiem
    "wydania do ręki odpisu treści", żeby jasność była)
    B. *WYROKU*

    Tak z ciekawości tylko pytam.
    I ktorę słowa do siebie pasują - 1 do A czy może do B? ;)

    I nie, nie wnikam w to, czy masz prawo do żądania otrzymania
    treści wyroku, to jest trzeciorzędne w odpowiedzi sądu
    (sąd do tego się nie odniósł, bo nie był o to pytany).

    BTW: sądząc z opisów na grupie, pisemne uzasadnienie wyroku
    może się khm.. "nieco" różnić od ustnego tekstu wygłoszonego
    na sali. Co do faktu określenia *treści* wyroku (a nie
    treści *uzasadnienia*) nadal nic nie wnosi, rzecz jasna,
    ale wyjaśnia niechęć sądu do zajmowania się uzasadnieniem :P

    pzdr, Gotfryd

  • 27. Data: 2011-02-18 08:10:25
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Thu, 17 Feb 2011 23:23:37 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

> [...]
    >
    > No raczej jest to odpis, niż skan. Nie uznano Cie za stronę
    > postępowania, wiec odpis Ci nie przysługuje - w uproszczeniu.

    Jak animka mówi, że skan, to skan. A jak mówi, że mają dać, to mają dać.

    --
    :-) Olgierd
    Lege Artis == http://olgierd.bblog.pl

  • 28. Data: 2011-02-18 14:27:36
    Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2011-02-17 23:23, Robert Tomasik pisze:

    > No raczej jest to odpis, niż skan. Nie uznano Cie za stronę postępowania,
    > wiec odpis Ci nie przysługuje - w uproszczeniu.

    Skan odpowiedzi z sądu. Zadzwoniłam na komisariat i tam mi powiedziano,
    że stroną był komisariat i komisariatowi sąd mógłby wydać ten odpis
    wyroku ( bo ja nie chciałam być oskarżycielem posilkowym), ale
    komisariatu to nie interesuje, bo i po co. Dowiedziałam się jeszcze, że
    mandatu 200 zł sąd mu nie mogł umorzyć jak mu dzielnicowy wcześniej ten
    mandat dał i jest już zapłacony.
    Sąd pewnie nie nałożył mu innej kary. Duzo gadał na ogłoszeniu wyroku,
    operował paragrafami, ja nie zapamietałam. Mogłam chociaż włączyć sobie
    dyktafon w torebce, ale mądry Polak po szkodzie.
    Na tym zakańczam ten wątek, przepraszam za kłopot i pozdrawiam serdercznie.

    --
    animka

  • 29. Data: 2011-02-18 14:28:55
    Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

> [...]
    > treści *uzasadnienia*) nadal nic nie wnosi, rzecz jasna,
    > ale wyjaśnia niechęć sądu do zajmowania się uzasadnieniem :P

    Dzięki i pozdrawiam.

    --
    animka