  • 1. Data: 2006-12-21 09:04:21
    Temat: Art. 130[2] par. 3 KPC
    Od: "M" <i...@g...pl>

    Szukam argumentów za jego niekonstytucyjnością.
    Czy znacie jakieś publikacje, macie na ten temat własne zdanie albo
    słyszeliście o skargach albo wnioskach do TK odnośnie tego przepisu?

    Maja

  • 2. Data: 2006-12-21 09:07:11
    Temat: Re: Art. 130[2] par. 3 KPC
    Od: redgrist <r...@n...pl>

    M napisał(a):
> [...]
    > Czy znacie jakieś publikacje, macie na ten temat własne zdanie albo
    > słyszeliście o skargach albo wnioskach do TK odnośnie tego przepisu?

    nieco wyżej masz już odpowiedz....pisanie 10 razy nic nie da...

    redgrist

  • 3. Data: 2006-12-21 09:12:29
    Od: "M" <i...@g...SKASUJ-TO.pl>

    > nieco wyżej masz już odpowiedz....pisanie 10 razy nic nie da...

    Odpowiedź nie dotyczyła KPC, bo źle zapytałam - teraz temat jest poprawny,
    stąd pozorne powtórzenie.

    Maja.

  • 4. Data: 2006-12-21 13:47:39
    Od: "mm" <e...@v...pl>

    Użytkownik "M" <i...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Czy znacie jakieś publikacje, macie na ten temat własne zdanie albo
    > słyszeliście o skargach albo wnioskach do TK odnośnie tego przepisu?

    § 4 jest w Trybunale, ale § 3 ?
    Co ci sie w nim nie podoba ?
    Moim zdaniem powinien pozostac- niech adwokaci
    i radcowie wezma sie do roboty wszak biora za to pieniadze.
    Poza tym popatrz po projektach zmian do k.p.c. , bo cos mi
    swita, ze sa plany aby adwokatow i radcow takze .......pouczac.

  • 5. Data: 2006-12-21 21:08:40
    Od: "Marcin Krzemiński" <radca@BEZ_TEGOradca.krakow.pl>

> [...]
    > Poza tym popatrz po projektach zmian do k.p.c. , bo cos mi
    > swita, ze sa plany aby adwokatow i radcow takze .......pouczac.

    Moim zdaniem ten przepis jest na bakier z art. 2 Konstytucji a dokładnie z
    zasadą państwa prawa i stanowionego przezeń prawa - sporo przepisów jest
    nieprecyzyjnych, w jednym sądzie robią tak, w innym inaczej, radca/adwokat
    składa pismo opłacone jak wydawałoby się wynika z ustawy, ale za miedzą mają
    inny pogląd i bach, środka zaskarżenia nie ma, traci nie pełnomocnik, tylko
    strona.
    A co do projektów nowelizacji - pouczanie to co innego niż automat z
    odrzucaniem. Poza tym o ile dobrze pamiętam to była poprawka Senatu, którą
    Sejm odrzucił.

    Jeśli ten przepis się ostanie, to po prostu pisma podlegające opłacie będą
    przygotowywać profesjonaliści a podpisywać strony.

    Sądy powinny rozpatrywać sprawy merytorycznie a nie szukać jak by tu uwalić
    sprawę.

    Marcin.

    --
    www.radca.krakow.pl

  • 6. Data: 2006-12-21 22:08:49
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Marcin Krzemiński napisał(a):

    > Moim zdaniem ten przepis jest na bakier z art. 2 Konstytucji a dokładnie z
    > zasadą państwa prawa i stanowionego przezeń prawa

    Bo?

> [...]
    > inny pogląd i bach, środka zaskarżenia nie ma, traci nie pełnomocnik, tylko

    Jak to nie ma środka zaskarżenia?
    Jeśli to pozew to wystarczy uzupełnić opłatę i pozew traktuje sie jak
    wniesiony w pierwszym terminie [paragraf 1], a jeśli cos co podlega
    odrzuceniu [paragraf 3] to przysługuje środek zaskarżenia - art. 394 §1
    kpc.

    > Jeśli ten przepis się ostanie, to po prostu pisma podlegające opłacie będą
    > przygotowywać profesjonaliści a podpisywać strony.

    Jakbym był stroną i taki "profesjonalista" poprosił by mnie o podpisanie
    sporządzanego przez siebie pisma to bym go wyśmiał i wymienił.

    > Sądy powinny rozpatrywać sprawy merytorycznie a nie szukać jak by tu uwalić
    > sprawę.

    Sądy winny rozpoznawać sprawy zgodnie z przepisami procesowymi. A te
    akurat przepisy procesowe zostały wprowadzone by pogonić leniwych
    "profesjonalistów".

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    "Prawdziwa cnota krytyk się nie boi"

  • 7. Data: 2006-12-22 09:07:10
    Od: "Marcin Krzemiński" <radca@BEZ_TEGOradca.krakow.pl>

    --
    www.radca.krakow.pl

    > Bo?

    Bo wprowadza nieprecyzyjne regulacje, które są wieloznaczne, a w przypadku
    rozbieżności w interpretacji strona traci prawo do konstytucyjnie
    zagwarantowanej II instancji.

> [...]
    > wniesiony w pierwszym terminie [paragraf 1], a jeśli cos co podlega
    > odrzuceniu [paragraf 3] to przysługuje środek zaskarżenia - art. 394 §1

    To był "skrót myślowy" :-)
    Miałem na myśli, że z powodu złotówki można polec z apelacją.

    > Jakbym był stroną i taki "profesjonalista" poprosił by mnie o podpisanie
    > sporządzanego przez siebie pisma to bym go wyśmiał i > wymienił.

    W Twoim przypadku stuacja czysto teoretyczna, życie wygląda inaczej.

    > Sądy winny rozpoznawać sprawy zgodnie z przepisami procesowymi. A te
    > akurat przepisy procesowe zostały wprowadzone by pogonić leniwych
    > "profesjonalistów".

    Głównym zadaniem sądów jest wymiar sprawiedliwości i ochrona prawna, a jeśli
    procedura temu przeszkadza, to należy ją zmienić.

    Marcin.

  • 8. Data: 2006-12-22 09:07:54
    Od: Olgierd <n...@n...spam.no.problem>

    Powiedział(a) *Johnson* na tej grupie:

    > Jakbym był stroną i taki "profesjonalista" poprosił by mnie o podpisanie
    > sporządzanego przez siebie pisma to bym go wyśmiał i wymienił.

    Ale wiesz, że to jest coraz częstszy przypadek?

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    http://olgierd.bblog.pl

  • 9. Data: 2006-12-22 09:08:20
    Od: "Marcin Krzemiński" <radca@BEZ_TEGOradca.krakow.pl>

    > Bo?

    Bo wprowadza nieprecyzyjne regulacje, które są wieloznaczne, a w przypadku
    rozbieżności w interpretacji ma zastosowanie absurdalnie surowy rygor i

  • 10. Data: 2006-12-22 09:23:17
    Od: Johnson <j...@n...pl>

> [...]

    > rozbieżności w interpretacji ma zastosowanie absurdalnie surowy rygor i

    To tylko twoja ocena. Ja uważam że regulacje są precyzyjne i
    jednoznaczne (zwłaszcza w tej części).
    A rygor jest rozsądny a nie absurdalny. Można wymagać dobrej pracy od
    osób, które się na tym znają (albo powinny się znać).
    Jest zagwarantowane prawo do II instancji. Trzeba tylko przestrzegać
    przepisów.

    > Głównym zadaniem sądów jest wymiar sprawiedliwości i ochrona prawna, a jeśli
    > procedura temu przeszkadza, to należy ją zmienić.

    To tez twoja ocena że przeszkadza. Według mnie pomaga. Szybciej
    uzyskujesz rozstrzygniecie :)