  • 51. Data: 2008-08-18 16:40:16
    Temat: Re: Archiwizacja serialu /emitowany w USA/
    Od: "Artur M. Piwko" <m...@b...pl>

    In the darkest hour on Mon, 18 Aug 2008 13:49:12 +0000 (UTC),
    Olgierd <n...@r...org> screamed:
    > Pewnie nie. Ale wybacz, nie uwierzę, że to jest tak, że milion
    > użytkowników udostępnia w sieci 1/1000000 kodu konkretnego utworu, a
    > ściągający zlepia sobie z tych kawałeczków.

    Jeśli kawałeczkami można nazwać pakiety o wielkości 256KB...4MB
    w zależności od wielkości całej paczki.

    > Zresztą -- nie znam się na p2p, więc strzelam -- oprogramowanie pokazuje
    > transfery, prawda?

    Pokazuje.

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:237B ]
    [ 18:38:47 user up 11803 days, 6:33, 1 user, load average: 0.94, 0.38, 0.06 ]

    Television: A medium. So called because it's neither rare nor well done.

  • 52. Data: 2008-08-18 23:23:47
    Od: Jacek Krzyzanowski <j...@p...pl>

    Matt <m...@g...com> napisali:

    > Udostępnianie przez P2P jest rozpowszechnianiem.

    No wlasnie z ta teza polemizuje.
    Przyklad:
    Wlasnie sciagam ISO Ubuntu via torrent. Skoro niby jednoczesnie go
    rozpowszechniam - to sprobuj to ode nie sciagnac.

  • 53. Data: 2008-08-18 23:27:18
    Od: Kamikazee <n...@n...pl.invalid>

    Patryk Włos pisze:
    > Btw. Aby mówić o darowiźnie, rzecz darowywana musi być uzyskana legalnie
    > przez obdarowującego (albo przez nabycie, albo kolejną darowiznę,
    > względnie jakąś wygraną, czy coś) - a zatem, uprzedzając próbę
    > odwracania kota ogonem, nie da się mówić o darowiźnie w przypadku
    > dzielenia się nielegalnie posiadanymi plikami.

    A tak zwany Dozwolony użytek utworów chronionych prawem autorskim?

  • 54. Data: 2008-08-19 00:30:02
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Patryk Włos pisze:

> [...]
    > odwracania kota ogonem, nie da się mówić o darowiźnie w przypadku
    > dzielenia się nielegalnie posiadanymi plikami.

    Posiadanie plików medialnych też jest nielegalne? Ciekawe ;)

    I zadanie domowe: w jakis sposób rozpoznajesz, czy dany film/muzyka
    zostały udostępnione w sieci z naruszeniem prawa?

  • 55. Data: 2008-08-19 04:57:35
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Jacek Krzyzanowski pisze:

    > No wlasnie z ta teza polemizuje.
    > Przyklad:
    > Wlasnie sciagam ISO Ubuntu via torrent. Skoro niby jednoczesnie go
    > rozpowszechniam - to sprobuj to ode nie sciagnac.

    Źle rozumujesz. Matt nie twierdzi, że ten co ściąga, to i
    rozpowszechnia. Twierdzi tylko, że robi to ten, co udostępnia.

    --
    Pozdrawiam,
    Liwiusz

  • 56. Data: 2008-08-19 05:43:59
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Liwiusz napisał(a):

    > Źle rozumujesz. Matt nie twierdzi, że ten co ściąga, to i
    > rozpowszechnia. Twierdzi tylko, że robi to ten, co udostępnia.

    Hmm... Ale ten, kto udostępnia - tak naprawdę udostępnia tylko
    fragmenty (binarne) a nie calosc. Nie mozna wiec mowic o
    rozpowszechnianiu.

    j.

    --
    *** Dzien Czerwonego Guzika * Red Button Day ***
    znamy date (konca swiata?): http://42.pl/u/Qtv_redbuttonday

  • 57. Data: 2008-08-19 06:27:38
    Od: Jacek Krzyzanowski <j...@p...pl>

    Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisali:

    > Źle rozumujesz. Matt nie twierdzi, że ten co ściąga, to i
    > rozpowszechnia. Twierdzi tylko, że robi to ten, co udostępnia.

    No wlasnie chodzi o to, ze udostepnianie nie musi byc z automatu
    rozpowszechnianiem.
    W przypadku torrenta rozpowszechnia ten, ktory publikuje torrenta. Bez
    tego moje "udstepnianie" psu na bude. Zeby jakis utwor rozpowszechniac, to
    musialbym go najpierw miec, a w ty wypadku tylko keszuje transmisje.

  • 58. Data: 2008-08-19 06:28:39
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Mon, 18 Aug 2008 16:40:16 +0000, Artur M. Piwko napisał(a):

    > Jeśli kawałeczkami można nazwać pakiety o wielkości 256KB...4MB w
    > zależności od wielkości całej paczki.

    Nie mam koncepcji... wszystko co mi przychodzi do łba to: żadne
    techniczne sztuczki nie mogą prowadzić do umniejszenia praw autora utworu
    (art. 35 pr.aut. poniekąd).

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 59. Data: 2008-08-19 06:30:22
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Tue, 19 Aug 2008 07:43:59 +0200, januszek napisał(a):

    > Hmm... Ale ten, kto udostępnia - tak naprawdę udostępnia tylko fragmenty
    > (binarne) a nie calosc. Nie mozna wiec mowic o rozpowszechnianiu.

    Ale nie musisz rozpowszechniać całości, żeby rozpowszechniać. (I od razu
    mówię: nie, nie wiem czy 1/100000000 pliku -- albo jeden bit zgoła -- to
    jest wystarczająco dużo, żeby kogoś gonić. Ale myślę, że tak.)

  • 60. Data: 2008-08-19 06:34:01
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Olgierd napisał(a):

    > Nie mam koncepcji... wszystko co mi przychodzi do łba to: żadne
    > techniczne sztuczki nie mogą prowadzić do umniejszenia praw autora utworu
    > (art. 35 pr.aut. poniekąd).

    Ok, jednak tu chodziło o to czy ściaganie via p2p może być uznane jako
    rozpowszechnianie. Mój wniosek, że tak - ale tylko przez pierwszego,
    czyli źródło wszystkich źródeł ;) Ta osoba też umniejsza prawa autora
    utworu. Wszyscy inni już nie za bardzo.

    j.