  • 31. Data: 2008-08-16 17:06:05
    Temat: Re: Archiwizacja serialu /emitowany w USA/
    Od: "Maxiuca" <m...@p...fm>

    Użytkownik "Jacek Krzyzanowski" <j...@p...pl> napisał w
    wiadomości news:slrngadpvv.5af.j.krzyzanowski@mech.pkpik.pl...
    > To nie jest udostepnianie, tylko cache'owanie. Tak samo udstepniaja utwory
    > serwery proxy.

    Jak zwał tak zwał, ale stan faktyczny jest taki, że udostępniasz utwory
    chronione prawem autorskim i można sobie z Twojego komputera i za Twoją
    zgodą sciągnąć te utwory. Co więcej udostępniasz je świadomie tzn. Twój
    komputer nie jest automatem takim jak serwery WWW czy FTP u dostawców usług
    hostingowych czy serwerów proxy.

    --
    Max

  • 32. Data: 2008-08-16 18:53:26
    Od: Jacek Krzyzanowski <j...@p...pl>

    Maxiuca <m...@p...fm> napisali:

    > Jak zwał tak zwał, ale stan faktyczny jest taki, że udostępniasz utwory
    > chronione prawem autorskim i można sobie z Twojego komputera i za Twoją
    > zgodą sciągnąć te utwory. Co więcej udostępniasz je świadomie tzn. Twój

    Udostepnianie nie jest karane, o ile sie nie myle...

  • 33. Data: 2008-08-16 19:01:51
    Od: Jacek Krzyzanowski <j...@p...pl>

    Patryk Włos <a...@o...pl> napisali:

    > Czytałem o co najmniej jednej sytuacji, gdzie prokurator miał inne
    > zdanie, a sędzia je podzielił.

    Byc moze nie byl to dokladnie taki przypadek. Art.23 wlasciwie wprost mowi
    o sytuacji jak z torrenta.

  • 34. Data: 2008-08-16 20:19:52
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Patryk Włos wrote:

    > Jeśli wchodzisz w posiadanie rzeczy, za którą uczciwie trzeba zapłacić,
    > nie płacąc za nią, to czym to nazwać?

    znalazłem, dostałem.

  • 35. Data: 2008-08-16 20:53:03
    Od: Patryk Włos <a...@o...pl>

    > Udostepnianie nie jest karane, o ile sie nie myle...

    Na szczęście się mylisz.

    --
    Wielka kompromitacja w Pekinie:
    http://pracownik.blogspot.com

  • 36. Data: 2008-08-16 21:57:04
    Od: Jacek Krzyzanowski <j...@p...pl>

    Patryk Włos <a...@o...pl> napisali:

    > Na szczęście się mylisz.

    Skoro twierdzisz, ze jest, to na jakiej podstawie?

  • 37. Data: 2008-08-17 05:18:09
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Jacek Krzyzanowski pisze:

    > Skoro twierdzisz, ze jest, to na jakiej podstawie?

    Poszukaj w okolicach art. 116 ustawy o prawie autorskim i prawach
    pokrewnych.

    --
    Pozdrawiam,
    Liwiusz

  • 38. Data: 2008-08-17 19:28:21
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Patryk Włos pisze:

    > Za udostępnianie przez p2p. Udostępnianie.

    Znaczy się serwery proxy są nielegalne? ;->

  • 39. Data: 2008-08-17 20:21:48
    Od: Patryk Włos <a...@o...pl>

    > Znaczy się serwery proxy są nielegalne? ;->

    Serwery proxy to automaty. Gdzieś było nawet orzeczenie polskiego sądu,
    dotyczące właśnie automatów (chociaż nie wiem, czy proxy) - było w
    skrócie takie, że jak jakiś automat zbiera dane jak leci, to nie ma mowy
    o przestępstwie.

    W przypadku p2p, mówimy ewidentnie o świadomym działaniu - no chyba, że
    ktoś ewentualnie zmontuje sobie macierz ~10-20 terabajtów i zrobi
    skrypt, który rzeczywiście będzie zasysał przez p2p *wszystko*, jak
    leci. Wtedy może się nie będzie można doczepić od strony prawnej - ale
    warto podkreślić, że to nadal złodziejstwo i zwykłe skurwysyństwo.

  • 40. Data: 2008-08-17 22:44:02
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Patryk Włos pisze:

> [...]
    > dotyczące właśnie automatów (chociaż nie wiem, czy proxy) - było w
    > skrócie takie, że jak jakiś automat zbiera dane jak leci, to nie ma mowy

    Czyli jak postawię serwer p2p, który ściąga wszystko jak leci, to
    przestępstwa nie będzie? A jak tylko połowę - to będzie? ;)

    > W przypadku p2p, mówimy ewidentnie o świadomym działaniu - no chyba, że
    > ktoś ewentualnie zmontuje sobie macierz ~10-20 terabajtów i zrobi
    > skrypt, który rzeczywiście będzie zasysał przez p2p *wszystko*, jak

    No właśnie ;)

    > leci. Wtedy może się nie będzie można doczepić od strony prawnej - ale
    > warto podkreślić, że to nadal złodziejstwo i zwykłe skurwysyństwo.

    Pierdu-pierdu...

    Jak już chcesz moralizować, to bądź obiektywny.

    Nie jest skurwysyństwem wykorzystywanie pozycji monopolisty(*) do
    osiągania kosmicznych zysków?

    Nie jest złodziejstwem wymaganie opłaty za towar być może koszmarnej
    jakości przed jego konsumpcją?

    (*) tak, monopolisty - bo nie ma konkurencji między dostawcami danej
    produkcji (autoryzowany dystrybutor co do zasady jest jeden) i z reguły
    także produkcja jest zmonopolizowana (ktoś wyprodukuje coś podobnego i
    zaraz są pozwy o plagiat)