  • 102. Data: 2008-08-20 08:07:29
    Temat: Re: Archiwizacja serialu /emitowany w USA/
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Wed, 20 Aug 2008 15:55:55 +0800, Marcin Debowski napisał(a):

    >>> Owszem. Udostepniony zaszyfrowany utwor to nie jest rozpowszechnianie.

    > Jeśli nikt z możliwych odbiorców nie posiadałby dekodera to MZ nie.

    No tak, ale nie ma kodowanej telewizji bez odbiorców wyposażonych w
    odbiorniki.
    Opisany paradoks przywodzi mi na myśl jedno zastosowanie: emitowanie fal
    do Kosmitów, w taki sposób, aby tylko Oni mogli je odkodować. Być może
    dałoby się tam nawet całe odcinki popularnych seriali wysyłać ;-)

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 101. Data: 2008-08-20 08:07:29
    Od: Olgierd <n...@r...org>

  • 103. Data: 2008-08-20 08:23:18
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Olgierd napisał(a):

    > Aha, czyli kodowana telewizja nie rozpowszechnia?

    Jezeli jakas grupa osob dysponuje deszyfratorem/dekoderem to z ich
    punktu widzenia to nie jest sygnal zaszyfrowany. Wynika z tego, ze
    szyfrowanie/kodowanie jest metoda ograniczenia tego rozpowszechniania do
    grupy osob dysponujacych kluczem szyfru/dekoderem.

    Widze pewne analogie z p2p bo tam tez tenpierwszy rozpowszechnia posrod
    grupy osob podlaczonych do konretnej sieci p2p.

    Przy okazji, jak to jest sygnal radiowy i ktos odbierze odbity od mojej
    anteny balkonowej fragment tego sygnalu to czy ja moge zostac uznany
    "rozpowszechniajacym"? ;P

    j.

    --
    *** Dzien Czerwonego Guzika * Red Button Day ***
    znamy date (konca swiata?): http://tnij.org/redbuttonday

  • 105. Data: 2008-08-20 08:32:15
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Wed, 20 Aug 2008 10:23:18 +0200, januszek napisał(a):

> [...]
    > szyfrowanie/kodowanie jest metoda ograniczenia tego rozpowszechniania do
    > grupy osob dysponujacych kluczem szyfru/dekoderem.

    Redukując ad absurdum: szyfrowaniem jest "przetwarzanie" utworu na sygnał
    RTV albo wtłaczanie go na płytę DVD; a bez odbiornika albo odtwarzacza
    utwór "nie pójdzie".

  • 104. Data: 2008-08-20 08:32:15
    Od: Olgierd <n...@r...org>

  • 107. Data: 2008-08-20 10:33:41
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Olgierd napisał(a):

    > Redukując ad absurdum: szyfrowaniem jest "przetwarzanie" utworu na sygnał
    > RTV albo wtłaczanie go na płytę DVD; a bez odbiornika albo odtwarzacza
    > utwór "nie pójdzie".

    Odnosze wrazenie ze tego typu interpretacja pojecia szyfrowac faktycznie
    jest juz absurdalna :)

    (: ?caworfyzszor eis iC oladu einadz ot yzC

    j.

  • 106. Data: 2008-08-20 10:33:41
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

  • 109. Data: 2008-08-20 11:15:58
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Wed, 20 Aug 2008 12:33:41 +0200, januszek napisał(a):

    > Odnosze wrazenie ze tego typu interpretacja pojecia szyfrowac faktycznie
    > jest juz absurdalna

    Padło zdanie, że jeśli ktoś nie ma stosownego urządzenia (qrfmlsengben),
    to nie ma rozpowszechniania. Pomyślałem sobie, że bez urządzenia
    odbiorczego może też nie będzie rozpowszechniania.

  • 108. Data: 2008-08-20 11:15:58
    Od: Olgierd <n...@r...org>

  • 111. Data: 2008-08-20 11:21:21
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Olgierd napisał(a):

    > Padło zdanie, że jeśli ktoś nie ma stosownego urządzenia (qrfmlsengben),
    > to nie ma rozpowszechniania.

    OIDP to chodzilo o to, ze dla odbiorcy zaszyfrowanego sygnalu, ktory
    posiada automatycznie dzialajacy deszyfrtor - sygnal nie bylby
    zaszyfrowany.

    > Pomyślałem sobie, że bez urządzenia odbiorczego może też nie będzie
    > rozpowszechniania.

    To taka nowoczesna interpretacji twierdzenia, ze bez wyznawcy nie ma
    Boga? ;)

    j.