  • 91. Data: 2008-08-19 11:52:03
    Temat: Re: Archiwizacja serialu /emitowany w USA/
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    januszek pisze:

    > czy ftp. No i niezbadane są wyroki boskie oraz polskich sądów (jak mawia
    > pewna znana mi Pani Radca Prawny) ;)

    To już wiem czemu adwokaci i im pokrewni wzbraniają się przed
    rozliczaniem finansowych prowadzonych spraw w zależności od uzyskanego
    wyroku sądowego :) Ale to już OT.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 92. Data: 2008-08-19 12:04:30
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Liwiusz napisał(a):

    > To już wiem czemu adwokaci i im pokrewni wzbraniają się przed
    > rozliczaniem finansowych prowadzonych spraw w zależności od uzyskanego
    > wyroku sądowego :) Ale to już OT.

    W każdym razie jestem przekonany, że dalszy rozwój Sieci doprowadzi do
    tego, że stanie się Ona takim "p3p" magazynem wszystkich utworów jakie
    kiedykolwiek powstały i każdy będzie (faktycznie) mógł sobie do nich
    sięgnąć kiedy tylko będzie chciał... ;) Trochę mnie martwi, że
    przełamanie barykad jakie próbuje temu stworzyć obrońcy tzw własności
    intelektualnych mogą nas jako społeczeństwo pchnąć w coś co można by
    nazwać Rewolucją ze wszystkimi tego konsekwencjami ale wydaje mi się, że
    Oświecenia Informacyjnego juz nic nie zatrzyma ;)

    O ile rzecz jasna wcześniej nie okaże się, ze cały nasz Wszechświat jest
    właśnie wszechzbiorem wszechinformacji, i tej jaka była, i tej jaka
    jest, i tej jaka będzie a jakieś jeszcze bliżej nie określone mechanizmy
    kwantowe umożliwią nam dostęp do tego ;) Staniemy się Informacyjnymi
    Nadstworzeniami ;)

    j.

    --
    *** Dzien Czerwonego Guzika * Red Button Day ***
    znamy date (konca swiata?): http://42.pl/u/Qtv_redbuttonday

  • 93. Data: 2008-08-19 12:08:54
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    januszek pisze:

> [...]
    > jest, i tej jaka będzie a jakieś jeszcze bliżej nie określone mechanizmy
    > kwantowe umożliwią nam dostęp do tego ;) Staniemy się Informacyjnymi

    Ciekawe masz marzenia. Nie zastanawiałeś się jednak, kto będzie te
    utwory tworzył, skoro twórcy będą wiedzieli, że będą one dostępne za darmo?

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 94. Data: 2008-08-19 12:15:39
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Liwiusz napisał(a):

    > Ciekawe masz marzenia. Nie zastanawiałeś się jednak, kto będzie te
    > utwory tworzył, skoro twórcy będą wiedzieli, że będą one dostępne za darmo?

    Zauważ, że już w tej chwili zysk Twórcy w zasadzie jest wprost
    proporcjonalny do tego ile osób w jakiś sposób korzysta z jego dzieła.
    Upraszczając można powiedzieć, że milion kliknięć materializuje milion
    dolarów.

    Wymiana materiałów audiowizualnych w Sieci, która rośnie w takim tempie,
    że można mówic wręcz o reakcji łańcuchowej, powinna doprowadzić do
    bankructw wytwórni tych materiałów ale nic takiego się nie dzieje -
    wręcz przeciwnie, wytwórnie i koncerny softwareowe zarabiają kokosy o
    jakich im się wcześniej nawet nie sniło ;) Pewny jestem, że ten kto
    pierwszy naukowo opisze mechanizm ekonomiczny tego zjawiska dostanie
    Nobla z Ekonomii ;)

    j.

  • 95. Data: 2008-08-19 12:21:10
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    januszek pisze:

> [...]
    > proporcjonalny do tego ile osób w jakiś sposób korzysta z jego dzieła.
    > Upraszczając można powiedzieć, że milion kliknięć materializuje milion

    Znów będę się wypowiadał jako laik, ale mam wrażenie że bardzo często
    jest tak, że twórca dostaje "coś", co sobie umówił z koncernem, a
    koncern dystrybuuje to dalej i zarabia 1000 000 x "coś" i ma twórcę
    gdzieś. Niemniej jednak nie jestem za tym, aby twórca mógł zarabiać
    tylko z tego, że da za darmo, a potem będzie liczył na "kliknięcia".

> [...]
    > jakich im się wcześniej nawet nie sniło ;) Pewny jestem, że ten kto
    > pierwszy naukowo opisze mechanizm ekonomiczny tego zjawiska dostanie

    Myślę, że popełnia się tu taki błąd, jak licząc straty Microsoftu
    poprzez wykonanie iloczynu liczby pirackich kopii i ceny windowsa.

    To, że coraz więcej osób ściąga za darmo nie oznacza, że coraz mniej
    osób kupuje z legalnych źródeł. Często to są dwa różne zbiory osób.
    Wielu z tych, co ściąga, nigdy by nie kupiło, choćby miało nie mieć
    (czyli de facto nie uszczupla potencjalnego zysku twórcy), wielu z tych,
    co kupują, będą to robić nadal, mimo że mają możliwość ściągnięcia.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 96. Data: 2008-08-19 12:45:31
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Liwiusz napisał(a):

> [...]
    > (czyli de facto nie uszczupla potencjalnego zysku twórcy), wielu z tych,
    > co kupują, będą to robić nadal, mimo że mają możliwość ściągnięcia.

    Nie "za darmo" - nic nie ma za darmo. Zwykle tego zwrotu używa się w
    sytuacji, kiedy to ktoś inny płaci - albo komuś innemu się płaci. Tu
    mamy do czynienia z sytuacją, w której Wytwórnie w oczy kole zysk
    generowany przed dostawców Sieci ;) bo to koncerny telekomunikacyjne
    mają zyski z obrotu sciaganymi materialami. To działa już wlasnie ta
    jeszcze naukowo nie opisana e-ekonomia i jeśli w końcu nauka ją zrozumie
    to obecne mechanizmy zarabiania autorów w Sieci na pewno się zmienią.
    Zapewne koncerny zarabiające nie na utworach ale na prawach do nich - o
    czym pisałeś, są już tego świadome i robią co mogą, żeby rzecz opóźnić -
    a jak widzimy dużą mogą :) Na naszych oczach aparat przymusu staje się
    zbrojnym ramieniem koncernów audio/video/softwareowych ;)

    W najprostszym scenariuszu po prostu dojdzie do fuzji wytwórni
    i producentów softu z operatorami telekomunikacyjnymi ;) no ale potem
    bunt podniosa Twórcy ;) etc

    j.

  • 97. Data: 2008-08-19 18:32:05
    Od: Jacek Krzyzanowski <j...@p...pl>

    Olgierd <n...@r...org> napisali:

    > Aha, ale w ten sposób np. zaszyfrowanie utworu też nie byłoby jego
    > rozpowszechnianiem.

    Owszem. Udostepniony zaszyfrowany utwor to nie jest rozpowszechnianie.

  • 98. Data: 2008-08-20 06:46:52
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Tue, 19 Aug 2008 20:32:05 +0200, Jacek Krzyzanowski napisał(a):

    > Owszem. Udostepniony zaszyfrowany utwor to nie jest rozpowszechnianie.

    Aha, czyli kodowana telewizja nie rozpowszechnia?

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 100. Data: 2008-08-20 07:55:55
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 20.08.2008 Olgierd <n...@r...org> napisał/a:
    > Aha, czyli kodowana telewizja nie rozpowszechnia?

    Jeśli nikt z możliwych odbiorców nie posiadałby dekodera to MZ nie.

    --
    Marcin

  • 99. Data: 2008-08-20 07:55:55
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>