  • 1. Data: 2008-05-15 12:27:24
    Temat: Allegro - zakup za smieszna cene
    Od: m...@g...com

    Witam.

    Zakupilem na Allegro samochod za smieszne pieniadze (aukcja Kup Teraz)
    i podejrzewam, ze Sprzedajacy nie bedzie chcial sfinalizowac
    transakcji.
    W przypadku ew. konfrontacji przed sadem gdy wygram sprawe to
    Sprzedajacy poza wydaniem mi samochodu pokrywa koszty obu adwokatow
    czy ja pokrywam swojego, a on swojego?

    Pozdrawiam
    Mikolaj Zacharow

  • 2. Data: 2008-05-15 12:37:41
    Temat: Re: Allegro - zakup za smieszna cene
    Od: Maverick <k...@N...pl>

    m...@g...com pisze:
> [...]
    > W przypadku ew. konfrontacji przed sadem gdy wygram sprawe to
    > Sprzedajacy poza wydaniem mi samochodu pokrywa koszty obu adwokatow

    Jak Kup Teraz za 1 pln (lub cos "smiesznie niskiego") to zapewne nie
    wygrasz w sadzie - wiecej na grupie allegro

    --
    Regards,
    Maverick

  • 3. Data: 2008-05-15 12:43:04
    Od: m...@g...com

    On May 15, 2:37 pm, Maverick <k...@N...pl> wrote:

    > Jak Kup Teraz za 1 pln (lub cos "smiesznie niskiego") to zapewne nie
    > wygrasz w sadzie - wiecej na grupie allegro

    W przypadku gdy w opisie nie ma informacji o innej cenie to raczej
    wynik lezy po mojej stronie?

    Pozdrawiam
    Mikolaj Zacharow

  • 4. Data: 2008-05-15 13:13:12
    Od: "Troll" <w...@d...mnie>

    Uzytkownik <m...@g...com> napisal w wiadomosci
    f.googlegroups.com...

    > W przypadku gdy w opisie nie ma informacji o innej cenie to raczej
    > wynik lezy po mojej stronie?

    o ile dobrze pamietam to w kodeksie cywilnym widzialem cos o oczywistych
    pomylkach czy podobnym tworze .

    P.

  • 5. Data: 2008-05-15 14:46:26
    Od: "Zbig.T" <t...@g...pl>

    Oczywiscie ze moze to wada oswiadczenia woli wynikajaca z bledu
    (pomylki) i w takim przypadku nic nie wygrasz. Pzdr.

  • 6. Data: 2008-05-15 14:54:58
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    m...@g...com wrote:

    > W przypadku gdy w opisie nie ma informacji o innej cenie to raczej
    > wynik lezy po mojej stronie?

    Niekoniecznie.

  • 7. Data: 2008-05-16 16:39:28
    Od: "Heming" <h...@w...gazeta.pl>

    Uzytkownik <m...@g...com> napisal w wiadomosci
    f.googlegroups.com...

    > W przypadku gdy w opisie nie ma informacji o innej cenie to raczej
    > wynik lezy po mojej stronie?

    Tak?

    KC Art. 84. -> § 1. W razie bledu co do tresci czynnosci prawnej mozna
    uchylic sie od skutków prawnych swego oswiadczenia woli. Jezeli jednak
    oswiadczenie woli bylo zlozone innej osobie, uchylenie sie od jego skutków
    prawnych dopuszczalne jest tylko wtedy, gdy blad zostal wywolany przez te
    osobe, chociazby bez jej winy, albo gdy wiedziala ona o bledzie lub mogla z
    latwoscia blad zauwazyc; ograniczenie to nie dotyczy czynnosci prawnej
    nieodplatnej.
    § 2. Mozna powolywac sie tylko na blad uzasadniajacy przypuszczenie, ze
    gdyby skladajacy oswiadczenie woli nie dzialal pod wplywem bledu i ocenial
    sprawe rozsadnie, nie zlozylby oswiadczenia tej tresci (blad istotny).

    KK ->Art. 286. § 1. Kto, w celu osiagniecia korzysci majatkowej, doprowadza
    inna osobe do niekorzystnego rozporzadzenia wlasnym lub cudzym mieniem za
    pomoca wprowadzenia jej w blad albo wyzyskania bledu lub niezdolnosci do
    nalezytego pojmowania przedsiebranego dzialania, podlega karze pozbawienia
    wolnosci od 6 miesiecy do lat 8.