  • 21. Data: 2008-07-10 22:37:11
    Temat: Re: Allegro - opis aukcji niezgodny z towarem, kupno samochodu
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    wiadomości news:11072008.44E44E84@budzik61.poznan.pl...

    > dlaczego "nie za wielkie"?

    Bo przeważnie w umowach jest wzmianka, ze kupujący zapoznał sie ze stanem
    technicznym pojazdu i nie wnosi zastrzeżeń.

  • 22. Data: 2008-07-11 03:24:06
    Od: "Fotelik" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ulong" <w...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Jesli mowimy o negocjacji ceny, w auto trzeba wlozyc sporo kasy (1/4)ceny
    > auta, gosc nie chce spuscic z ceny nawet zlotowki to co mozna powiedziec
    > (bo tak to wyglada w jego przypadku).

    Mozna powiedzieć: Dziękuję nie kupuje chyba że Pan spuścisz tyle i tyle.
    Co Ty jakiś ograniczony jesteś?
    Foti

  • 23. Data: 2008-07-11 06:10:00
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail r...@g...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > Bo przeważnie w umowach jest wzmianka, ze kupujący zapoznał sie ze
    > stanem technicznym pojazdu i nie wnosi zastrzeżeń.

    a gdyby w umowie wlasnie pod tym paragrafem wypisac ewentualne niedomagania
    auta zgloszone przez sprzedawce, to na jak "wielkie" zmieniałyby sie szanse
    kupujacego?

    Miłosierdzie jest początkiem okrucieństwa.
    Frank Herbert

  • 24. Data: 2008-07-11 06:34:29
    Od: "witek67" <w...@o...pl>

    widze ze koniecznie chcesz kupić ten samochód z usterką, najprostsze
    rozwiazanie to zaproponowac wizyte w warsztacie i niech mechanik oceni stan
    techniczny, jeśli sie nie zgodzi to niech spada, a jeśli tak to mechanik
    oceni ile bedzie kosztowało doprowadzenie samochodu do używalnosci i wtedy
    mozesz żądać obiżenia kwoty zakupu, (moze wyjdzie jeszcze cos).

    pozdrawiam

  • 25. Data: 2008-07-11 09:07:03
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 11 Jul 2008, witek67 wrote:

> [...]
    > oceni ile bedzie kosztowało doprowadzenie samochodu do używalnosci i wtedy
    > mozesz żądać obiżenia kwoty zakupu, (moze wyjdzie jeszcze cos).

    Wszyscy koniecznie chcecie podejść "na zdrowy rozum".
    Pytaniem jest dlaczego kupujący (patrz post Budzika) ma pokrywać różne
    swoje koszty, w tym tracić czas, tylko dlatego że kombinator usiłuje
    naciągnąć kupującego nieprawdziwą reklamą?
    Przecież to sprzedawca narusza prawo.
    Dlaczego ZA TO nie ma zapłacić? :O

    pzdr, Gotfryd

  • 26. Data: 2008-07-11 10:26:54
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    wiadomości news:11072008.090DB4FF@budzik61.poznan.pl...

> [...]
    > niedomagania
    > auta zgloszone przez sprzedawce, to na jak "wielkie" zmieniałyby sie

    Tak wielkie, jak możliwości udowodnienia, że sprzedawca o tych innych
    wiedział lub z łatwością się mógł dowiedzieć.

  • 27. Data: 2008-07-11 10:31:40
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > swoje koszty, w tym tracić czas, tylko dlatego że kombinator usiłuje
    > naciągnąć kupującego nieprawdziwą reklamą?

    Teoretycznie masz rację i można by ewentualnie wyjść od strony usiłowania
    oszustwa ze strony sprzedającego. rzecz cała w tym, że pewnie połowę
    wystawiających na Allegro by można było za to zamknąć. Z tego powodu nikt
    tego nie czyni. Normalna rzeczą jest, że kupujący sobie samochód ogląda i
    albo kupuje, albo nie kupuje.

    Jakiś czas temu przykładowo jeden z kupujących wkurwion srodze na fakt, ze
    przyjechał kilkaset kilometrów po samochód "spod igły", a na miejscu
    znalazł wrak po prostu wrzucił kluczyki od niego do kratki kanalizacyjnej.
    Spotkało się to z dezaprobatą organów ścigania i bodaj mandatem :-)

  • 28. Data: 2008-07-11 21:50:42
    Od: "Zbyszek ZiPi" <zp(wytnij)@gazeta.com.p>

    wiadomości > Pytaniem jest dlaczego kupujący (patrz post Budzika) ma
> [...]
    > naciągnąć kupującego nieprawdziwą reklamą? Przecież to sprzedawca narusza
    > prawo. Dlaczego ZA TO nie ma zapłacić? :O

    Dlaczego sądzisz, ze sprzedający narusza prawo. Przecież to samochód używany
    więc każdy kupujący może coś w nim do wymiany znaleźć, co nie znaczy, że
    samochodem można jeździć jeszcze długo bez naprawy. Sprzedający uznał, że
    samochodem można jeszcze pojeździć i tak opisał w aukcji.

    ZiPi

  • 29. Data: 2008-07-11 22:44:58
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 11 Jul 2008, Zbyszek ZiPi wrote:

    > Dlaczego sądzisz, ze sprzedający narusza prawo. Przecież to samochód używany
    > więc każdy kupujący może coś w nim do wymiany znaleźć,

    No tak. Naciągnąłem, przyjmując iż mowa o przypadku o którym ktoś pisał:
    że pojazd (bezpośrednio po zakupie) nie zostanie dopuszczony do ruchu
    przy kontroli stanu technicznego.

    > co nie znaczy, że
    > samochodem można jeździć jeszcze długo bez naprawy.

    Tu zgoda.

    > Sprzedający uznał, że
    > samochodem można jeszcze pojeździć i tak opisał w aukcji.

    ...ale tu trzeba uznać, ze obiektywną oceną nie jest opinia sprzedającego,
    lecz *urzędowo ważny* wynik badania technicznego (nie piszę o żadnym
    powoływaniu swojego biegłego itepe).
    Nie przechodzi - reklama nie była prawdziwa.

    pzdr, Gotfryd

  • 30. Data: 2008-07-12 06:40:15
    Od: "witek67" <w...@o...pl>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" napisał w wiadomości >
> [...]
    > powoływaniu swojego biegłego itepe).
    > Nie przechodzi - reklama nie była prawdziwa.

    trzeba tylko zastanowić sie nad jednym
    01 czerwca robie przeglad techniczny i czy to oznacza ze 02 czerwca tym
    samochodem moge bezpiecznie jechac?
    i odwrotnie nie mając badania technicznego jako własciciel wiem ze moge
    bezpiecznie jechac ( nie mam na mysli konsekwencji prawnych zatrzymanie
    dowodu rejestr. itd)