-
11. Data: 2015-07-15 13:49:24
Temat: Re: Allegro- negatyw i żądanie sprzedającego
Od: m <m...@g...com>
W dniu 15.07.2015 o 12:31, m pisze:
> W dniu 15.07.2015 o 12:16, Maciek pisze:
>> > Komentarz, zwłaszcza negatywny, to według mnie sprawa ostateczna.
> W moim przekonaniu, komentarz to sprawa podstawowa.
Rozszerzając w/w: ostateczna to jest sprawa sądowa. Podstawowy to jest
komentarz, potem reklamacja, potem jakieś ewentualnie arbitraże ze
strony allegro a potem ostatecznie: sąd.
Wg mnie nie zawsze się opłaca atakować reklamacji.
p. m.
-
12. Data: 2015-07-15 14:09:11
Temat: Re: Allegro- negatyw i żądanie sprzedającego
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Jingiel" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:55a62bad$0$8390$6...@n...neostrada
.pl...
>Kupiłem ostatnio na allegro pompę do wody. [....]
>wystawił Pan komentarz negatywny a takie działanie naraża nas na
>utratę wiarygodności wobec klientów, a także zmniejszenie liczby
>dokonywanych transakcji i utratę zysków, jest także naruszeniem
>naszego dobrego imienia, które podlega ochronie w oparciu o przepisy
>art. 24.§ 1 i art. 448 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964r. - Kodeks
>cywilny ( Dz. U. z dnia 18 maja 1964 z późń. zm.) oraz ustawy z dnia
>28 stycznia 1984r. prawo prasowe (Dz. U. 1985 r. nr 5 poz. 24 z późń.
>zm.),Dam panu szanse na rehabilitacje czas na usunięcie komentarza
>24h w innym wypadku kierujemy sprawe do rozpatrzenia przez Sąd
>Cywilny
Dla tego ambitnego sprzedawcy ... absolutnie bym nie wycofywal.
>Jak się ustosunkować do powyższego? Może mnie straszyć czymś takim?
>Korci mnie, żeby mu napisać, że sprzedając towar w serwisie aukcyjnym
>akceptuje jego regulamin, a w związku z tym ma świadomość, że jeśli
>dostarczy zły towar to dostanie negatywny komentarz. Prosze o pomoc.
I bardzo dobrze, z transakcji nie jestes zadowolony i komentarz to
pokazuje,
podstawy do niezadowolenia masz, a jak nie chca miec negatywow, to
niech sie lepiej staraja.
No chyba ze wolisz odpisac, ze jesli uwazaja ze klient powinien byc
zadowolony, to niech probuja swojego szczescia w sadzie, natomiast
bardzo uwaznie przeczytasz komentarz do komentarza pod katem
wypelnienia znamion przestepstwa z art 212, 214, 216 ustawy z dnia 6
czerwca 1997 Dz. U. z 1997 r. Nr 88, poz. 553 (Kodeks Karny).
J.
-
13. Data: 2015-07-15 14:45:58
Temat: Re: Allegro- negatyw i żądanie sprzedającego
Od: Jingiel <x...@x...xx>
W dniu 2015-07-15 o 14:09, J.F. pisze:
> No chyba ze wolisz odpisac, ze jesli uwazaja ze klient powinien byc
> zadowolony, to niech probuja swojego szczescia w sadzie, natomiast
> bardzo uwaznie przeczytasz komentarz do komentarza pod katem wypelnienia
> znamion przestepstwa z art 212, 214, 216 ustawy z dnia 6 czerwca 1997
> Dz. U. z 1997 r. Nr 88, poz. 553 (Kodeks Karny).
>
> J.
Mój komentarz do aukcji był taki:
Moc silnika w pompie była niższa niż w opisie. Dostałem inny model.
Ponadto osłona wentylatora silnika pogięta przy nieuszkodzonym
opakowaniu. Kazano mi wzywać kuriera i spisywać protokół. Tylko na czyj
koszt? Ogólnie nie jestem zadowolony.
-
14. Data: 2015-07-15 16:55:29
Temat: Re: Allegro- negatyw i żądanie sprzedającego
Od: Konfabulator Konfabulatorski <k...@1...pl>
Na koszt przewoźnika, sporządzenie protokołu szkody jest jego ustawowym obowiązkiem.
Ponadto należało złożyć reklamację i produkt odesłać, a nie montować i samodzielnie
naprawiać. Każdy ma prawo się pomylić, a kurier może uszkodzić, takie życie.
Czyli zakładamy, że sprzedawca miał dobrą wolę dokonać wymiany, a uszkodzenie
mechaniczne zareklamować u kuriera. Ty sprzęt naprawiłeś po swojemu i używasz.
Wystawiasz też komentarz negatywny. Ok, Twoje odczucie co do tej transakcji może być
negatywne, ale komentarz nie może naruszać dobrego imienia sprzedawcy.
By w pełni ocenić czy sprzedawca może czuć się prawnie dotknięty komentarzem to
musisz podać jego treść.
-
15. Data: 2015-07-15 16:58:13
Temat: Re: Allegro- negatyw i żądanie sprzedającego
Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
W dniu 2015-07-15 o 16:55, Konfabulator Konfabulatorski pisze:
> By w pełni ocenić czy sprzedawca może czuć się prawnie dotknięty komentarzem to
musisz podać jego treść.
Polecam więcej czytać, mniej pisać.
--
Liwiusz
-
16. Data: 2015-07-15 17:36:30
Temat: Re: Allegro- negatyw i żądanie sprzedającego
Od: Konfabulator Konfabulatorski <k...@1...pl>
Masz rację, chyba mi przygrzało słońce.
A do pytającego, to za taki komentarz to on może Cię pozywać ile chce i gdzie chce.
Byle byś w sądzie się stawiał i w razie czego okazał zakup to nic Ci nie grozi.
-
17. Data: 2015-07-15 17:42:29
Temat: Re: Allegro- negatyw i żądanie sprzedającego
Od: Jingiel <x...@x...xx>
W dniu 2015-07-15 o 16:55, Konfabulator Konfabulatorski pisze:
> Na koszt przewoźnika, sporządzenie protokołu szkody jest jego ustawowym
obowiązkiem.
>
> Ponadto należało złożyć reklamację i produkt odesłać, a nie montować i samodzielnie
naprawiać. Każdy ma prawo się pomylić, a kurier może uszkodzić, takie życie.
>
> Czyli zakładamy, że sprzedawca miał dobrą wolę dokonać wymiany, a uszkodzenie
mechaniczne zareklamować u kuriera. Ty sprzęt naprawiłeś po swojemu i używasz.
Wystawiasz też komentarz negatywny. Ok, Twoje odczucie co do tej transakcji może być
negatywne, ale komentarz nie może naruszać dobrego imienia sprzedawcy.
>
> By w pełni ocenić czy sprzedawca może czuć się prawnie dotknięty komentarzem to
musisz podać jego treść.
>
Treść masz podana w poście powyżej. Przecież mu 2x napisałem, że wysłał
mi sprzęt niezgodny ze specyfikacją na aukcji. Pierwszy raz jak pisałem
o uszkodzonej obudowie zaznaczyłem, że silnik ma inną moc. Specjalnie
zwróciłem na to uwagę, bo podczas wybierania aukcji wiedziałem, że są 2
wersje tych pomp. Odpisał mi tylko, że mam sobie wezwać kuriera i
sporządzić protokół uszkodzenia. Ponowiłem zapytanie co z kwestia
niezgodności opisu z towarem jaki mi wysłał i już na to pytanie mi nie
odpowiedział. Kontakt się urwał. Minął miesiąc i wystawiłem komentarz i
po nim wielkie halo ze straszeniem mnie sądem cywilnym, że mam 24 godz
na usunięcie negatywnego komentarza. Pewnie podobną metodę stosuje na
innych, którzy mu taki komentarz wystawili, ale tylko parę zostało
unieważnionych.
-
18. Data: 2015-07-15 18:13:17
Temat: Re: Allegro- negatyw i żądanie sprzedającego
Od: Maciek <m...@n...pl>
W dniu 2015-07-15 o 13:36, Jingiel pisze:
> Z drugiej strony, gdyby założył sprawę cywilną to musiałbym jechać 600
> km w jedną stronę i tłumaczyć się, że pompa była nie taka jaką
> zamówiłem? Może jeszcze ją taszczyć na rozprawę?
To raczej on będzie jeździł w Twoje strony, więc się nie stresuj :-)
--
Pozdrawiam
Maciek
-
19. Data: 2015-07-15 19:00:39
Temat: Re: Allegro- negatyw i żądanie sprzedającego
Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
Użytkownik Jingiel x...@x...xx ...
> Z drugiej strony, gdyby założył sprawę cywilną to musiałbym jechać 600
> km w jedną stronę i tłumaczyć się, że pompa była nie taka jaką
> zamówiłem? Może jeszcze ją taszczyć na rozprawę?
Mam dla ciebie rade nie koniecznie dotycząca tej transakcji ale ogólnie
Twojego podejscia do tematu i nadmiernych obaw: czas wychodować sobie
nabiał... ;)
Sprzedawca cię szantazuje i tyle.
Napisz to p szantazu w komentarzu do komentarza.
-
22. Data: 2015-07-15 19:00:40
Temat: Re: Allegro- negatyw i żądanie sprzedającego
Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
Użytkownik m m...@g...com ...
>> Komentarz, zwłaszcza negatywny, to według mnie sprawa ostateczna.
>
> W moim przekonaniu, komentarz to sprawa podstawowa. Zwłaszcza, jeżeli
> dotyczy drobnicy.
>
> Jeżeli kupiłem słuchawki za 30zł, które okazały się po prostu tak
> żenująco beznadziejne, że aż ręce opadały, to miałem tracić kilka godzin
> na zabawy z kurierami? Wolałem olać te 30zł. Ale transakcję bądź co bądź
> oceniałem negatywnie - dlaczego miałem nie wystawić komentarza?
>
Dokładnie.
Kiedys kupowałem jakas pierdołe za 5zł.
Przyszła ewidentnie niezgodna z opisem - inny wyglad.
Na uwage sprzedawcy zeby mu to odesąłć parskąłem smiechem...