  • 41. Data: 2019-05-23 16:22:44
    Temat: Re: Allegro inwigiluje prywatną korespondencję klientów
    Od: "Kris" <k...@g...com>

    Robert Tomasik napisał
    > Gdyby to była korespondencja pomiędzy Tobą, a klientem, a ALLEGRO była
    > podmiotem świadczącym usługę telekomunikacyjną i robiło takie numery, to
    > sprawa byłaby oczywista. Kodeks karny zawiera stosowne zakazy. Ale
    > zaryzykuję, że to jest tak, że serwis ALLEGRO świadczy usługę przekazu
    > informacji. Czyli Ty piszesz do ALLEGRO, a ALLEGRO Twoją wiadomość
    > przekazuje (albo w wypadkach opisanych w regulaminie nie) innemu
    > użytkownikowi.

    Ale to jest dokładnie korespondencja między mną a klientem.
    Sprzedając coś przez allegro, dostaję dane klienta (adres, email i telefon).
    Jeśli kontaktuje się przez telefon, czy email, to jest to kontakt między mną
    a klientem, ja nie korzystam z żadnego pośrednictwa przekazu informacji, nie
    piszę do allegro, tylko do klienta na jego adres otrzymany od allegro.
    To Allegro oszukuje i wysyła mi fałszywe dane mojego klienta z podmienionym
    adresem email.
    Adres ten podmieniają wyłącznie w celu inwigilacji i ingerencji w treść
    korespondencji, nawet sobie napisali odpowiedni punkt regulaminu mówiący ze
    mogą czytać, ingerować w treść, lub nie przekazać wiadomości .
    Oczywiście taki punkt regulaminu jest niezgodna z prawem, tak jak większość
    punktów ich regulaminu.
    Niech ktoś zgłosi ten bandycki proceder do jakichś służb, albo do Ziobry.

  • 42. Data: 2019-05-23 17:28:48
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2019-05-23 o 16:22, Kris pisze:
    > Niech ktoś zgłosi ten bandycki proceder do jakichś służb, albo do Ziobry.
    A dlaczego nie Ty?

    Robert

  • 43. Data: 2019-05-24 22:08:07
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 23.05.2019 o 16:22, Kris pisze:
> [...]
    > mną a klientem, ja nie korzystam z żadnego pośrednictwa przekazu
    > informacji, nie piszę do allegro, tylko do klienta na jego adres

    Na ile się orientuję, to nie ma technicznej możliwości, by ALLEGRO
    zapoznało się z korespondencją wysłana przez Ciebie na adres klienta.
    Natomiast to, o czym tu piszemy, to wysyłanie korespondencji do Allegro
    w celu jej przekazania klientowi. To, ze ten adres jest podobny wyglądem
    do "normalnego" adresu email nei powoduje, że ALLEGRO świadczy usługi
    telekomunikacyjne.

    > To Allegro oszukuje i wysyła mi fałszywe dane mojego klienta z
    > podmienionym adresem email.

    Tu już prędzej przyznał bym Ci rację, gdyby nie to, że przecież masz to
    w regulaminie napisane.

> [...]
    > większość punktów ich regulaminu.
    > Niech ktoś zgłosi ten bandycki proceder do jakichś służb, albo do Ziobry.

    Wskaż, z którym dokładnie przepisem jest niezgodne.

  • 44. Data: 2019-05-24 22:10:29
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 23.05.2019 o 14:34, Queequeg pisze:

    > Programista systemu allegromail ma sobie zainstalować czytnik niusów
    > z ROT13?

    ROTR13 jest na tyle prostym rozwiązaniem, ze oczywiście trudno mówić tu
    o szyfrowaniu, ale nie sądzę, by top jakikolwiek człowiek czytał i
    sądzę, że wstępnej selekcji dokonuje po prostu Boot.

    Równie dobrze sprzedawcy mogliby umieszczać własny klucz publiczny w
    aukcjach i ALLEGRO nie byłoby w stanie odczytać tych wiadomości w
    sensownym czasie.

  • 45. Data: 2019-05-24 22:27:50
    Od: u2 <u...@o...pl>

    > Wskaż, z którym dokładnie przepisem jest niezgodne.

    kuń-stytucja, prawo karne, prawo telekomunikacyjne i prawo cywilne :

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Tajemnica_korespondenc
    ji

    Tajemnica komunikowania się - termin prawniczy wprowadzony w Konstytucji RP:

    art. 49 Konstytucji RP: Zapewnia się wolność i ochronę tajemnicy
    komunikowania się. Ich ograniczenie może nastąpić jedynie w przypadkach
    określonych w ustawie i w sposób w niej określony.

    Termin obejmuje dwie tajemnice:

    tajemnicę pocztową wynikającą z art. 41 ust. 1 ustawy Prawo
    pocztowe, obejmującą informacje przekazywane w przesyłkach pocztowych,
    informacje dotyczące realizowania przekazów pocztowych, dane dotyczące
    podmiotów korzystających z usług pocztowych oraz dane dotyczące faktu i
    okoliczności świadczenia usług pocztowych lub korzystania z tych usług.
    tajemnicę telekomunikacyjną wynikającą z art. 159 ust. 1 ustawy
    Prawo telekomunikacyjne, obejmującą dane dotyczące użytkownika, treść
    indywidualnych komunikatów, dane transmisyjne, dane o lokalizacji oraz
    dane o próbach uzyskania połączenia między zakończeniami sieci w tym
    połączenia nieudane.

    Wyjątki od nich dopuszcza się tylko w przypadkach przewidzianych ustawą.

    Naruszenie tajemnicy korespondencji jest przestępstwem określonym w art.
    267 Kodeksu karnego i ścigane jest w Polsce na wniosek pokrzywdzonego.

    https://prawo.gazetaprawna.pl/artykuly/1057940,narus
    zenie-tajemnicy-korespondencji-to-nie-tylko-przeczyt
    anie-cudzego-listu.html

    Ustawodawca wymienił w art. 23 kodeksu cywilnego przykładowy katalog
    dóbr osobistych, wśród nich m.in. tajemnicę korespondencji. Tajemnica
    korespondencji obejmuje wszystkie sposoby komunikowania (list, telefon,
    email, radio, znaki świetlne). Chroni prawo do zachowania w tajemnicy
    przed osobami trzecimi treści korespondencji. Naruszenie tego dobra
    osobistego może nastąpić przede wszystkim przez bezprawne zapoznanie się
    z treścią korespondencji. Jednak krótki przegląd orzecznictwa pozwala
    skonstatować, że sposób naruszenia tego prawa może być więcej.
    Stanowiska sądów w tej kwestii potrafią być bardzo rozbieżne.

    --
    George Orwell :

    what they do not want to hear"

  • 46. Data: 2019-05-25 01:08:14
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 24.05.2019 o 22:27, u2 pisze:

    > kuń-stytucja, prawo karne, prawo telekomunikacyjne i prawo cywilne :
    >
    > https://pl.wikipedia.org/wiki/Tajemnica_korespondenc
    ji

    W Twoim rozumowaniu jest jednak pewna luka. Allegro nie świadczy usług
    pocztowych ani telekomunikacyjnych.

    Allegro świadczy usługę przekazania wysłanej przez Ciebie do mnie
    informacji pod pewnymi warunkami wynikającymi z regulaminu. W momencie,
    gdy Ty wysyłasz informację, jej adresatem jest ALLEGRO. Allegro
    następnie wysyła (lub nie) tę informację do mnie.

    Możesz też wysłać wiadomość bezpośrednio do mnie na email, czy zadzwonić
    i wówczas ja będę jej adresatem.

  • 47. Data: 2019-05-25 01:15:12
    Od: u2 <u...@o...pl>

    > W Twoim rozumowaniu jest jednak pewna luka. Allegro nie świadczy usług
    > pocztowych ani telekomunikacyjnych.

    no to cofasz się do epoki kamienia łupanego, gratuluję lotności umysłu
    milicjanta:))))))))))))))

    allegro.pl

    --
    George Orwell :

    what they do not want to hear"

  • 48. Data: 2019-05-27 12:11:15
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > ROTR13 jest na tyle prostym rozwiązaniem, ze oczywiście trudno mówić tu
    > o szyfrowaniu, ale nie sądzę, by top jakikolwiek człowiek czytał i
    > sądzę, że wstępnej selekcji dokonuje po prostu Boot.

    Pewnie że bot, ale bot prawdopodobnie nie umie rot13. Jakby się to rot13
    rozpowszechniło jako sposób na obejście bota, to allegro bardzo szybko
    nauczy bota rot13.

    > Równie dobrze sprzedawcy mogliby umieszczać własny klucz publiczny w
    > aukcjach i ALLEGRO nie byłoby w stanie odczytać tych wiadomości w
    > sensownym czasie.

    Pewnie, że mógłby, ale a) Allegro mogłoby zakazać umieszczania klucza
    publicznego w opisie sprzedawcy i b) ile procent ludzi korzystających
    z Allegro wie, czym jest PGP, i potrafi go użyć?

  • 49. Data: 2019-05-27 12:12:50
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 27 maja 2019 12:11:16 UTC+2 użytkownik Queequeg napisał:
    b) ile procent ludzi korzystających
    > z Allegro wie, czym jest PGP, i potrafi go użyć?
    c) po co takie kombinacje

  • 50. Data: 2019-05-27 13:45:34
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Saturday, May 25, 2019 at 1:15:38 AM UTC+2, u2 wrote:

    > no to cofasz się do epoki kamienia łupanego, gratuluję lotności umysłu
    > milicjanta:))))))))))))))

    Takie czasy :( Zgadzasz sie akceptujac regulamin. Taki Googiel tez sobie skanuje
    maile na gmailu (i zdaje sie nawet je udostepnial na zewnatrz...).
    Mozna nie korzystac z takich serwisow.