  • 11. Data: 2008-02-25 16:00:54
    Temat: Re: Allegro: Sprzedawca nie chce przyjąć zwrotu towaru
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    Użytkownik "Adramelech" <a...@t...nie.ma> napisał w wiadomości
    news:Xns9A4FAC484436Eadresutuniema@127.0.0.1...
    > "gasper" <n...@m...pl> Odpowiedz na news:fpukcr$cve$1@inews.gazeta.pl:

    f.googlegroups.com...

    > Nic nie wkłada. Nawet paragonu nie włożył.

    jak nie ma obowiązku posiadania kasy fiskalnej to też nie musiał :-)

  • 12. Data: 2008-02-25 17:01:08
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    Samotnik pisze:

    > Zakładam, że je wyśle w odpowiednim terminie. Liczy się data wysłania, nie
    > odebrania, jest przepis szczególny.

    A mnie kiedyś molestowała jakaś mądra głowa, że ten przepis mówi o 10
    dniach o dnia zakupu (czyli jak paczka idzie 2 tygodnie to trudno
    winetou) i że w ciągu 10 dni od ... paczka musi być spowrotem u
    sprzedawcy. Jak to w końcu jest?

  • 13. Data: 2008-02-25 18:20:10
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 25 Feb 2008, PlaMa wrote:

> [...]
    > ciągu 10 dni od ... paczka musi być spowrotem u sprzedawcy. Jak to w końcu

    Może to:

    http://www.federacja-konsumentow.org.pl/story.php?st
    ory=332
    +++
    Art. 10.

    1. Termin dziesięciodniowy, w którym konsument może odstšpić od umowy,
    liczy się od dnia wydania rzeczy, a gdy umowa dotyczy œwiadczenia usługi -
    od dnia jej zawarcia.
    ---

    pzdr, Gotfryd

  • 14. Data: 2008-02-25 18:25:55
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 25.02.2008 PlaMa <m...@w...pl> napisał/a:

> [...]
    > dniach o dnia zakupu (czyli jak paczka idzie 2 tygodnie to trudno
    > winetou) i że w ciągu 10 dni od ... paczka musi być spowrotem u

    10 dni od wydania rzeczy. Teraz trzeba by się zastanowić, kiedy następuje
    wydanie. W KC jest o ile pamiętam napisane, że w razie wątpliwości uważa
    się, że wydanie nastąpiło, gdy sprzedawca powierzył rzecz przewoźnikowi.
    Więc może masz rację, ale to wybitnie niekorzystny przepis przy
    terminowości Poczty Polskiej :)
    --
    Samotnik
    Kosmetyki: http://www.pachnidelko.pl/

  • 15. Data: 2008-02-25 18:33:25
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Gotfryd Smolik news pisze:

    > 1. Termin dziesięciodniowy, w którym konsument może odstšpić od umowy,
    > liczy się od dnia wydania rzeczy, a gdy umowa dotyczy ?wiadczenia usługi
    > - od dnia jej zawarcia.

    Tylko wydanie nastąpiło w chwili gdy sprzedawca dał rzecz pani na
    poczcie (odbita jest na stemplu pocztowym).

  • 16. Data: 2008-02-25 18:49:12
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    Tomasz Pyra napisał(a):

    > Tylko wydanie nastąpiło w chwili gdy sprzedawca dał rzecz pani na
    > poczcie (odbita jest na stemplu pocztowym).

    Warunkiem biegu 10-dniowego terminu jest poinformowanie konsumenta na
    piśmie o możliwości zwrotu. Zatem poinformowanie takie może być złożone
    najwcześniej w momencie odbioru produktu przez konsumenta (tekst w
    aukcji, mail, nie jest uważany za formę pisemną).

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 17. Data: 2008-02-25 18:51:59
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    Gotfryd Smolik news napisał(a):

> [...]
    >
    > 1. Termin dziesięciodniowy, w którym konsument może odstšpić od umowy,
    > liczy się od dnia wydania rzeczy, a gdy umowa dotyczy ?wiadczenia usługi

    A z kolei tutaj federacja stoi na stanowisku, że liczy się dzień
    dostarczenia produktu:
    http://www.federacja-konsumentow.org.pl/story.php?st
    ory=31

  • 18. Data: 2008-02-25 18:54:39
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    Samotnik napisał(a):

> [...]
    > się, że wydanie nastąpiło, gdy sprzedawca powierzył rzecz przewoźnikowi.
    > Więc może masz rację, ale to wybitnie niekorzystny przepis przy

    I jeszcze jeden cytat:
    "Jednym z istotniejszych zapisów omawianej ustawy jest możliwość
    odstąpienia od umowy zawartej na odległość - bez podania przyczyn - w
    terminie dziesięciu dni od wydania rzeczy. Federacja Konsumentów
    interpretuje "wydanie", jako "dzień odbioru rzeczy przez klienta".
    Jednak dopiero praktyka sądowa wykaże, czy ta prokonsumencka
    interpretacja się przyjmie."

    Tak więc twierdzenie, termin liczy się od dnia wysłania jest mocno
    naciągane, nie jest poparte żadnym orzeczeniem sądu i w dodatku jest
    mocno wątpliwe, czy sąd faktycznie takie orzeczenie mógłby wydać. Moim
    zdaniem nie, należy przyznać rację poglądowi, że wydanie = odebranie
    przez klienta. Nie stoi to w sprzeczności z definicją wydania z kc, ta
    bowiem obowiązuje jedynie "w razie wątpliwości".

  • 19. Data: 2008-02-25 19:13:52
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 25 Feb 2008, Tomasz Pyra wrote:

    > Tylko wydanie nastąpiło w chwili gdy sprzedawca dał rzecz pani na poczcie
    > (odbita jest na stemplu pocztowym).

    "...w razie wątpliwości".
    Co było w umowie AFAIR nie wyjaśniono :)

    pzdr, Gotfryd

  • 20. Data: 2008-02-25 19:22:03
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 25 Feb 2008, Liwiusz wrote:

> [...]
    > najwcześniej w momencie odbioru produktu przez konsumenta (tekst w aukcji,
    > mail, nie jest uważany za formę pisemną).

    Wygląda rozsądnie.
    Tyle, że w takim układzie owa informacja musi być PODPISANA,
    skoro o formę pisemną idzie, right?

    pzdr, Gotfryd