  • 1. Data: 2008-12-15 09:08:09
    Temat: Alkohol po terminie ważności
    Od: "Miki" <n...@i...pl>

    Witam
    Kupiłam 1l alkohol w supermarkiecie, po otwarciu i zużyciu ok. 200ml
    zauwazyłam, że termin przydatności do spożycia minął miesiąc temu. Czy mogę
    go reklamować?

    Dziękuję za odpowiedź.

  • 2. Data: 2008-12-15 09:14:40
    Temat: Re: Alkohol po terminie ważności
    Od: "Gruby Jendrek" <s...@p...onet.pl>

    "Miki" <n...@i...pl> wrote in message
    > Witam
    > Kupiłam 1l alkohol w supermarkiecie, po otwarciu i zużyciu ok. 200ml
    > zauwazyłam, że termin przydatności do spożycia minął miesiąc temu. Czy
    > mogę go reklamować?

    To jest data produkcji, słonko :D
    Nie istnieje coś takiego jak przeterminowany alkohol.

    A.

  • 3. Data: 2008-12-15 09:18:02
    Od: "Miki" <n...@i...pl>

    Użytkownik "Gruby Jendrek" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > "Miki" <n...@i...pl> wrote in message
    >
    > To jest data produkcji, słonko :D
    > Nie istnieje coś takiego jak przeterminowany alkohol.
    >

    > A.

    Na butelce pisze:
    DATA PRZYDATNOŚCI DO SPOZYCIA NA TYLNEJ ETYKIECIE.
    a na tylnej etykiecie: 11.2008

    Zaznaczam że nie jest to czysta wódka tylko likier (Baileys).

  • 4. Data: 2008-12-15 09:33:19
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > To jest data produkcji, słonko :D
    > Nie istnieje coś takiego jak przeterminowany alkohol.

    jesli ktos pije tylko golde to dla niego nie istnieje, ale sa tacy co pija
    inne trunki i niektore z nich maja jak najbardziej date przydatnosci do
    spozycia, co gorsza niestety ulegaja popsuciu, o czym mialem niedawno okazje
    sie przekonac na wlasnej skorze

  • 5. Data: 2008-12-15 09:39:32
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z poniedziałek 15 grudzień 2008 10:33
    (autor szerszen
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <gi5896$i6q$1@news.task.gda.pl>):

    > jesli ktos pije tylko golde to dla niego nie istnieje, ale sa tacy co pija
    > inne trunki i niektore z nich maja jak najbardziej date przydatnosci do
    > spozycia,

    Niektórzy nawet piją wino, które ponoć im bardziej zgnite tym lepiej.

    Ludzie w ogóle dziwni są...

    --
    Tristan

    Kupię konto bez limitów na YouTube.

  • 6. Data: 2008-12-15 09:42:19
    Od: "Gruby Jendrek" <s...@p...onet.pl>

    "szerszen" <s...@t...pl> wrote in message

> [...]
    > inne trunki i niektore z nich maja jak najbardziej date przydatnosci do
    > spozycia, co gorsza niestety ulegaja popsuciu, o czym mialem niedawno

    A co to było? Płyn do chłodnicy? :D

    "Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi w sprawie
    znakowania środków spożywczych z dnia 10 lipca 2007 r. nie znakuje się datą
    minimalnej trwałości albo terminem przydatności do spożycia następujących
    środków spożywczych:
    1. świeżych nieobranych i nierozdrobnionych owoców, warzyw, w tym ziemniaków
    z wyjątkiem kiełkujących nasion i kiełków roślinnych,
    2. wyrobów winiarskich,
    3. napojów o zawartości alkoholu powyżej 10% objętościowych,"

    A.

  • 7. Data: 2008-12-15 10:38:19
    Od: "Miki" <n...@i...pl>

> [...]
    > 2. wyrobów winiarskich,
    > 3. napojów o zawartości alkoholu powyżej 10% objętościowych,"

    Ten krem ma 17% więc co producent nie wiedział o tym przepisie, że podał
    datę przydatności do spozycia?

  • 8. Data: 2008-12-15 11:04:01
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > A co to było? Płyn do chłodnicy? :D

    likier carolans
    termin przydatnosci uplynal w wakacje, wywalilem go niedawno bo sie popsul
    niestety

  • 9. Data: 2008-12-15 14:04:24
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 15.12.2008 Miki <n...@i...pl> napisał/a:
    > Ten krem ma 17% więc co producent nie wiedział o tym przepisie, że podał
    > datę przydatności do spozycia?

    Np. dlatego, że nie wszystko musi być regulowane ustawą, szczególnie
    walory smakowe. Nie wiem jak tam z baleysem, ale potrzymaj np. takiego
    markowego szampana z nieco wyższej półki, lub dobre białe wino przez pół
    roku w temp. 25-28 deg C. Oczywiście nie otrujesz się tym, ale nie będzie
    to już za dużo warte. Produkt może tracić swoje właściwości w określonym
    czasie, co nie znaczy, że zaraz staje się szkodliwy. Ustawy zwykle starają
    się nie dopuścić do efektów szkodliwych.

    --
    Marcin

  • 10. Data: 2008-12-15 16:01:56
    Od: "Miki" <n...@i...pl>

    > Użytkownik "Gruby Jendrek" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > likier carolans
    > termin przydatnosci uplynal w wakacje, wywalilem go niedawno bo sie popsul
    > niestety

    No to reklamować czy nie? A to że butelka nie jest pełna nie ma znaczenia?