  • 1. Data: 2005-12-14 20:06:57
    Temat: Alimenty na teścia???
    Od: Przemek <c...@p...pf.pl>

    Witam,

    Sprawa nie dotyczy mnie, ale chciałbym zasięgnąć informacji w tej
    sprawie. Mimo wszystko dla ułatwienia będę pisał w pierwszej osobie :)

    Przychodzi do mnie Pani z opieki społecznej i informuje, że tata mojej
    żony wystąpił do opieki społecznej o pomoc. Pani prosi o zaświadczenie z
    US o uzyskiwanych dochodach (prowadzę działalność gospodarczą). Moja
    żona nie pracuje. Czy ja mogę zostać zobligowany do pomocy mojemu
    teściowi? Nawet jeżeli jest alkoholikiem?

    Z góry dziękuję za pomoc.

    Pozdrawiam
    Przemek

  • 2. Data: 2005-12-15 08:23:00
    Temat: Re: Alimenty na teścia???
    Od: boguslaw <b...@a...edu.pl>

    Przemek napisał(a):
> [...]
    > żona nie pracuje. Czy ja mogę zostać zobligowany do pomocy mojemu
    > teściowi? Nawet jeżeli jest alkoholikiem?

    Z jednej strony jeśli teśc jest alkoholikiem, to nalezy go leczyć.
    I Twoja żona POWINNA się tym zając.

    Z drugiej strony jeśli teśc znajduje się w neidostatku, to
    twoja zona ma obowiązek go alimentować..

    Macie rozdzielność majątkową ?
    Jeśli tak, to powiedz milej Pani z opieki społecznej, ze majątek twoj
    jest twój i zonie nic do neigo...

    Bogusław

  • 3. Data: 2005-12-15 08:55:51
    Od: "Fil" <f...@b...pl>

    Użytkownik "Przemek" <c...@p...pf.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > żona nie pracuje. Czy ja mogę zostać zobligowany do pomocy mojemu
    > teściowi? Nawet jeżeli jest alkoholikiem?

    Nie, nie możesz zostać zobligowany do pomocy swojemu teściowi. (art. 128,
    130, 144 nie przewiduja takiego obowiazku alimentacyjnego).

    Pozdro.,

    F.

  • 4. Data: 2005-12-15 11:10:09
    Od: Przemek <c...@p...pf.pl>

    boguslaw napisał(a):

> [...]
    >
    > Macie rozdzielność majątkową ?
    > Jeśli tak, to powiedz milej Pani z opieki społecznej, ze majątek twoj

    Ona nie utrzymuje z nim kontaktu żadnego. Tylko jest jej ojcem na papierze.

    Nie mamy rodzielności majątkowej, ale Fil napisał, że i tak nie mogą
    mnie zobligować. Czy to prawda?

    Pozdrawiam
    Przemek

  • 5. Data: 2005-12-15 11:15:33
    Od: Przemek <c...@p...pf.pl>

    Fil napisał(a):
> [...]
    >

    > Nie, nie możesz zostać zobligowany do pomocy swojemu teściowi. (art. 128,
    > 130, 144 nie przewiduja takiego obowiazku alimentacyjnego).

    Artykuły jakiej ustawy?

    Pozdrawiam
    Przemek

  • 6. Data: 2005-12-15 11:23:15
    Od: boguslaw <b...@a...edu.pl>

    Przemek napisał(a):
    > boguslaw napisał(a):

    [...]
    > Ona nie utrzymuje z nim kontaktu żadnego. Tylko jest jej ojcem na papierze.

    Smutne, ale cóz..
    Nie zmieniam zdania .. dzieci powinny troszczyć sie o rodziców
    (tych niedobrych też)

    > Nie mamy rodzielności majątkowej, ale Fil napisał, że i tak nie mogą
    > mnie zobligować. Czy to prawda?

    Żona JEST zobowiązana do alimentowania Ojca
    I powiem szczerze.. nie wiem dlaczego ja mam to robić,
    (poprzez opiekę społeczną) a nie ona.

    Bogusław

  • 7. Data: 2005-12-15 11:27:41
    Od: Przemek <c...@p...pf.pl>

    boguslaw napisał(a):

> [...]
    > (tych niedobrych też)

    > Żona JEST zobowiązana do alimentowania Ojca
    > I powiem szczerze.. nie wiem dlaczego ja mam to robić,

    Ona nie uzyskuje żadnego dochodu. Więc czy w tym wypadku będę o alimenty
    proszony ja?

    Pozdrawiam
    Przemek

  • 8. Data: 2005-12-15 11:45:18
    Od: "Fil" <f...@b...pl>

    128,

    > Artykuły jakiej ustawy?
    >
    > Pozdrawiam
    > Przemek

    Kodeks rodzinny i opiekunczy z dnia 25 lutego 1964 r. (Dz. U. Nr 9, poz.
    60).

    pozdr.,

    F.

  • 9. Data: 2005-12-15 11:56:13
    Od: Przemek <c...@p...pf.pl>

    Fil napisał(a):
> [...]
    >
    > 128,

    > Kodeks rodzinny i opiekunczy z dnia 25 lutego 1964 r. (Dz. U. Nr 9, poz.

    No, ale to chyba nie oznacza, że ja nie mogę płacić. Bo skoro moja żona
    nie otrzymuje wynagrodzenia to artykuł 132 ma zastosowanie. I może taki
    obowiązek wystąpić. Jedynym wyjściem jest rozdzielność majątkowa?

    Pozdrawiam
    Przemek

  • 10. Data: 2005-12-15 11:57:50
    Od: Przemek <c...@p...pf.pl>

    boguslaw napisał(a):

> [...]
    >
    > Macie rozdzielność majątkową ?
    > Jeśli tak, to powiedz milej Pani z opieki społecznej, ze majątek twoj

    Czy jeżeli teraz stworzę rozdzielność majątkową będzie to miało
    zastosowanie?

    Pozdrawiam
    Przemek