  • 1. Data: 2007-10-05 08:54:15
    Temat: Alimenty
    Od: "slawek" <k...@w...pl>

    Witam wszystkich
    Sytuacja jest następująca:
    płacę alimenty na dorosłą już córkę, która skończyła studia w związku z czym
    chciałbym zakończyć już swój obowiązek alimentacyjny.
    I teraz pytanie - czy muszę założyć sprawę w sądzie czy mogę się z nią
    porozumieć i za jej zgodą (poświadczoną notarialnie) nie płacić już więcej.
    Jak to wygląda w świetle prawa i czy może rodzić konsekwencje tego typu że
    za jakiś czas ona założy sprawę w sądzie i powie, że jej nie płaciłem mimo,
    że się dogadaliśmy i jest na to papier.

    Proszę o poradę i ewentualne sugestie z Waszej strony

    Pozdrawiam Sławek

  • 2. Data: 2007-10-05 09:16:43
    Temat: Re: Alimenty
    Od: "forum.prawnikow.pl" <f...@p...pl>

    Użytkownik "slawek" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > płaciłem mimo, że się dogadaliśmy i jest na to papier.
    >
    > Proszę o poradę i ewentualne sugestie z Waszej strony

    100% pewność, że alimenty nie będą już Pana prześladować daje tylko
    orzeczenie sądu o wygaśnięciu obowiązku alimentacyjnego.

    Jeśli natomiast jest Pan pewny postawy córki to wystarczy zwykłe
    oświadczenie pomiędzy wami.

    Forum Prawników - www.forum.prawnikow.pl - bezpłatne porady prawne

  • 3. Data: 2007-10-05 12:59:46
    Od: "slawek" <k...@w...pl>