  • 11. Data: 2006-07-15 19:02:12
    Temat: Re: Alimenty
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    J.w.stern napisał(a):

    > 1. 18latek jeszcze potrzebuje starań o wychowanie

    Ale skoro go nie ma to jakoś nie można czynić osobistych starań na to
    wychowywanie. A poza tym takie starania są o wiele mniej absorbujące niż
    starania na dziecko mniejsze.

    > 2. w przypadku wyjazdu wzrastają koszty

    OK wzrastają, ale te koszty trzeba inaczej podzielić, korzystniej dla
    tatusia. W końcu mama ma więcej czasu by popracować zarobkowo.

    > 3. w ogóle wzrastają koszty

    Jak wyżej.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    http://johnson.cba.pl/

  • 12. Data: 2006-07-17 16:58:11
    Od: stern <s...@0...pl>

    Johnson napisał(a):

    > OK wzrastają, ale te koszty trzeba inaczej podzielić, korzystniej dla
    > tatusia. W końcu mama ma więcej czasu by popracować zarobkowo.

    już się chcialem kłócić, że obowiazek ze 135§2 krio jest niemierzalny
    zarobkowo, ale znalazłem orzeczenie że jest. Więc faktycznie przy
    dołożeniu należytej staranności mogłoby się udać.

    --
    http://bdp.e-wro.com GG: 4494911

  • 13. Data: 2006-07-18 20:34:59
    Od: "Maverick31" <m...@W...o2.pl>

    Użytkownik "stern" <s...@0...pl> napisał w wiadomości

    > już się chcialem kłócić, że obowiazek ze 135§2 krio jest niemierzalny
    > zarobkowo, ale znalazłem orzeczenie że jest. Więc faktycznie przy
    > dołożeniu należytej staranności mogłoby się udać.

    ktoz tak orzekl??? Czyzby SN ??? Jesli tak to poprosze sygnature.:)

  • 14. Data: 2006-07-18 20:57:26
    Od: stern <s...@0...pl>

    Maverick31 napisał(a):

    > ktoz tak orzekl??? Czyzby SN ??? Jesli tak to poprosze sygnature.:)

    1967.03.21 wyrok SN II CR 497/66 LEX nr 6129
    "Matka może wykonywać swój obowiązek alimentacyjny wobec dziecka w
    całości lub w części przez osobiste starania o jego utrzymanie lub
    wychowanie (art. 135 § 2 k.r. i o.). Te osobiste starania posiadają -
    oprócz niewymiernej wartości moralnej i uczuciowej dla dziecka -
    określoną wartość materialną, dającą się przeliczyć na rentę pieniężną.
    Zasądzenie więc na rzecz dziecka renty odszkodowawczej obliczonej
    stosownie do osobistego wkładu matki w zaspokojenie potrzeb dziecka
    znajduje uzasadnienie w przepisie art. 446 § 2 k.c."

    tak trudno lexa odpalić?

    --
    http://bdp.e-wro.com GG: 4494911

  • 15. Data: 2006-07-19 06:14:52
    Od: "Maverick31" <m...@W...o2.pl>

> [...]
    > stosownie do osobistego wkładu matki w zaspokojenie potrzeb dziecka
    > znajduje uzasadnienie w przepisie art. 446 § 2 k.c."

    dzieki

  • 16. Data: 2006-07-20 06:18:32
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    stern napisał(a):

    > 1967.03.21 wyrok SN II CR 497/66 LEX nr 6129

    A jednak korzystamy z Lexa, a nie z Legalisa ? ;)