  • 1. Data: 2007-09-17 18:48:52
    Temat: Akt wstępny -> małżeństwo -> akt końcowy
    Od: "MK" <m...@w...pl>

    Witam!

    Zakupilem mieszkanie. Jako kawaler podpisalem akt notarialny z deweloperem
    okreslajacy warunki, ceny, terminy, a nastepnie sie ozenilem. Budowa ma sie
    ku koncowi. Wplacilem 80% ceny jako kawaler. Teraz jako zonaty mam zaplacic
    reszte i podpisac akt koncowy. Czy w tej sytuacji mieszkanie bedzie moim
    odrebnym majatkiem, czy to juz wspolnota malzenska?

  • 2. Data: 2007-09-17 18:56:18
    Temat: Re: Akt wstępny -> małżeństwo -> akt końcowy
    Od: "Heming" <h...@w...gazeta.pl>

    Użytkownik "MK" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > zaplacic reszte i podpisac akt koncowy. Czy w tej sytuacji mieszkanie
    > bedzie moim odrebnym majatkiem, czy to juz wspolnota malzenska?

    Co do zasady wspólnym, chyba że zakupisz ze środków, które wchodzą w skład
    twojego majątku osobistego. Masz jakies kawalerskie oszczędności? :)

  • 3. Data: 2007-09-17 19:51:10
    Od: " 666" <j...@w...eu>

    A to zalezy od tego, co będzie napisane w owym akcie.
    Pod warunkiem, ze nie bedzie to mieszkanie spółdzielcze, bo wtedy przydział z
    definicji jest dla małżeństwa.
    JaC

    -----

  • 4. Data: 2007-09-18 10:17:20
    Od: "Krzysiek" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > zaplacic reszte i podpisac akt koncowy. Czy w tej sytuacji mieszkanie
    > bedzie moim odrebnym majatkiem, czy to juz wspolnota malzenska?

    witam

    pytanie podstawowe - czy ten pierwszy akt notarialny to juz była umowa
    sprzedaży czy tylko umowa przedwstępna? jest to ważne, gdyż definitywne
    przeniesienie własności lokalu nastąpi dopiero, jak to napisałeś, w "akcie
    końcowym"; jego podpisanie nastąpi już w czasie zawartego przez cienbie
    związku małżeńskiego; z ta chwilą, jeżeli nie macie intercyzy (w formie aktu
    notarialnego), to powstaje między wami wspólnośc majątkowa ustawowa, która
    obejmuje tylko te przedmioty majątkowe nabyte w trakcie trwania małżeństwa
    przez obu lub przez jednego z was;
    zatem chwila nabycia tego lokalu jest bardzo istotna, tzn. chwila
    przeniesienia praw właścicielskich na ciebie przez developera;
    jednakże może ten lokal stac się wyłącznie twoją własnością, bez względu czy
    to jest odrębna własność czy spółdzielcze własnościowe prawo do lokalu,
    jeżeli nabyty został ze środków finansowych pochodzących z twego majątku
    odrębnego wyłącznie, nawet w czasie trwania małżeństwa;
    oczywiście z mocy prawa twója żona ma prawo mieszkać w tym lokalu, nawet jak
    tylko ty będziesz jego właścicielem, celem zaspokojenia potrzeb
    mieszkaniowych rodziny (art.28[1] kro); nie ma obecnie żadnego tzw.
    przydziału mieszkania w spółdzielni, to było w PRL; stosuje się to jeszcze
    przy najmie lokali komunalnych, ale tylko nazewnictwo potoczne, w prawie nie
    ma już takiego zwrotu "przydział mieszkania"; w przypadku spółdzielczych
    lokali małżonek któremu nie przysługuje lokal może być członkiem spółdzielni
    tak jak właściciel tego lokalu - jego małżonek

    pzdr

  • 5. Data: 2007-09-18 13:29:09
    Od: "MK" <m.kostrzewa@bez tego.wp.pl>

> [...]
    > lokalu, jeżeli nabyty został ze środków finansowych pochodzących z twego
    > majątku odrębnego wyłącznie, nawet w czasie trwania małżeństwa;

    Ok. Serdeczne dzieki za odpowiedz.

    Czy to musi byc gdzies zapisane, ze ta reszte ktora mam do wplacenia bedzie
    z mojego odrebnego majatku?
    Czy w tym wypadku razem podpisujemy akt, czy moge sam?

  • 6. Data: 2007-09-18 14:45:03
    Od: "krzysiek" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "MK" <m.kostrzewa@bez tego.wp.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > bedzie z mojego odrebnego majatku?
    > Czy w tym wypadku razem podpisujemy akt, czy moge sam?

    u notariusza składasz oświadczenie, wpisane nastepnie do aktu notarialnego,
    że pozostajesz w związku małżeńskim z tą a tą osobą, między wami jest
    wspólność ustawowa, no i że lokal nabywasz za swoje pieniądze do majątku
    odrębnego - wszystko w szczegółach powie ci notariusz który zresztą o
    wszystko w ww. zakresie musi cię wypytać

    pzdr

  • 7. Data: 2007-09-18 15:57:23
    Od: " 666" <j...@w...eu>

    Oczywiście już tego samego dnia warto umówić adwokata z uwagi na sprawę rozwodową
    złożoną przez młodą żonę...
    No i o aktach zarówno wstepnych jak i końcowych zapomnij ;-)
    JaC

    -----