  • 1. Data: 2002-08-26 15:42:09
    Temat: Akt notarialny - czy to jest szablon?
    Od: "Piotrek Skowronski" <s...@N...gazeta.pl>

    Witam serdecznie,

    Podpowiedzcie prosze, czy akt notarialny przy kupnie/sprzedazy mieszkania
    jest szablonem nie podlegajacym modyfikacji, czy jest mozliwe aby wprowadzac
    do niego zmiany i specjalne zastrzezenia?

    W tym drugim wypadku - jakie modyfikacje sa potencjalnie niebezpieczne dla
    nabywcy? Czy notariusz jest odpowiedzialny za bezpieczenstwo umowu dla obu
    stron?
    Przeszukalem archiwum i internet, ale nie znalazlem satysfakcjonujacej
    odpowiedzi.

    O ile ma to znaczenie - sprawa dotyczy mieszkania spoldzielczego na rynku
    wtornym.

    Bede bardzo wdzieczny za podpowiedzi.

    pozdrawiam, Piotrek Skowronski

  • 2. Data: 2002-08-26 17:43:58
    Temat: Re: Akt notarialny - czy to jest szablon?
    Od: "Wojciech Drewniak" <w...@i...pl>

    Witam!
    Akt notarialny nie jest szablonem!. jest to umowa która musi zawierac
    elementy niezbedne ale jeżeli strony chcą a nie jest to sprzeczne z prawem
    może zawierać innne postanowienia zwiazane z umową /np. rozłożenie ceny na
    raty, termin wydania, poddanie się rygorowi egzekucji z aktu itp/.
    Notariusz odpowiada za prawidłowe sporzadzenie umowy, ale notariusz nie
    zabezpieczy żadnej ze stron umowy przed niesolidnością czy poźniejszym
    niewykonaniem postanowień umowy /np. wydanie lokalu w posiadanie/, od tego
    jest sąd.
    Pozdrawiam
    WD

  • 3. Data: 2002-08-26 19:20:48
    Od: newbie <a...@s...pl>

    Kupowalem mieszkanie i mam zle doswiadczenia z developerem.
    powinna byc bardzo szczeglowa - nie pomijaj ceny ziemi , szczegolowe
    wykonczenie co i jak , platnosci ratami i ostatnia rata po odbiorze
    mieszkania

  • 4. Data: 2002-08-26 23:55:59
    Od: "Piotrek Skowronski" <s...@N...gazeta.pl>

    Wojciech Drewniak <w...@i...pl> napisał(a):

> [...]
    > może zawierać innne postanowienia zwiazane z umową /np. rozłożenie ceny na
    > raty, termin wydania, poddanie się rygorowi egzekucji z aktu itp/.

    Czyli chodzi w takim wypadku po prostu o notarialne potwierdzenie ustalen
    miedzy stronami, zawartymi w umowie przedwstepnej (oczywiscie oprocz
    elementow niezbednych aby akt mial moc prawna) - czy dobrze rozumiem?

> [...]
    > zabezpieczy żadnej ze stron umowy przed niesolidnością czy poźniejszym
    > niewykonaniem postanowień umowy /np. wydanie lokalu w posiadanie/, od tego

    Jasna sprawa - chodzi mi o kruczki.
    Jak rozumiem, potrzebna jest wola obu stron, aby "ponadstandardowe"
    ustalenia znalazly sie w akcie notarialnym?

    Dzieki za zainteresowanie i pozdrawiam
    Piotrek Skowronski

  • 5. Data: 2002-08-26 23:57:32
    Od: "Piotrek Skowronski" <s...@N...gazeta.pl>