  • 1. Data: 2002-11-09 10:28:55
    Temat: Akcje TPSA dla spadkobierców??
    Od: "Majszek" <m...@w...pl>

    Witam wszystkich mogących mi pomóc. Otóż mam takie pytanie dotyczące akcji
    TPSA: Moja znajoma miała przybranych rodziców którzy pracowali w
    telekomunikacji od młodych lat. Matka niestety zmarła 12 lat temu. Ojciec
    dostał akcje i teraz ani ja ani też moja znajoma nie wiemy czy mógł dostać
    akcje za swoją żonę a matkę ów dziewczyny. Los dziewczyny po śmierci matki
    przypomina kopciuszka, ojciec ponownie się ożenił i ma gromadkę dzieci. Ona
    utrzymuje się z marnej renty ok 400 zł przecież na studentkę taka kwota jest
    godna pożałowania, niestety nie ma co liczyć na pomoc ojca ani tym bardziej
    3 matki która się na niej wyżywa na prawie wszystkie możliwe sposoby.
    Niestety nie ma środków aby się od nich wyprowadzić stąd pytanie o te akcje
    jeśli by się należały spadkobiercą to komu mężowi czy córce?
    Dziękuję i Pozdrawiam !

  • 2. Data: 2002-11-09 11:30:02
    Temat: Re: Akcje TPSA dla spadkobierców??
    Od: Kazik <s...@p...onet.pl>

    Majszek wrote:
> [...]
    > Niestety nie ma środków aby się od nich wyprowadzić stąd pytanie o te akcje
    > jeśli by się należały spadkobiercą to komu mężowi czy córce?

    O ile pamiętam to w dniu nabycia akcji osoba uprawniona
    musiała być wsród żywych.
    Kilka lat temu był w TV reportaż o zamordowanym na służbie
    listonoszu ( też był uprawaniony do nabycia akcji TPSA).
    Zabójstwo miało miejsce przed datą wyznaczoną przez
    ustawodawcę. Rodzina pozostała bez srodków dożycia, ale
    formalnie nic jej z tego tytułu nie przysługiwało.

    kazik

  • 3. Data: 2002-11-09 12:39:35
    Temat: Odp: Akcje TPSA dla spadkobierców??
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Majszek <m...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:aqinsu$4ke$...@n...tpi.pl...
    > Witam wszystkich mogących mi pomóc. Otóż mam takie pytanie dotyczące akcji
    > TPSA: Moja znajoma miała przybranych rodziców

    jaki występował stosunek prawny między matką a dziewczyną?

> [...]
    > dostał akcje i teraz ani ja ani też moja znajoma nie wiemy czy mógł dostać
    > akcje za swoją żonę a matkę ów dziewczyny.

    więc zdecyduj się ...matka biologiczna?

    > Niestety nie ma środków aby się od nich wyprowadzić stąd pytanie o te
    akcje
    > jeśli by się należały spadkobiercą to komu mężowi czy córce?

    interesuje mnie stosunek prawny między matką a dziewczyną ?

    Sandra

  • 4. Data: 2002-11-09 19:51:59
    Od: "Bogdan" <w...@p...onet.pl>

    Bezwzględu na pokrewieństwo jeżeli osoba
    uprawniona nie zostawiła ważnego zapisu
    to spadkobiercy akcji nie otrzymają .
    Informacja pochodzi z Biura Udostepniania
    Akcji w Ministerstwie Skarbu
    tel. 0-22 695-80-00 695-90-00
    Bogdan

  • 5. Data: 2002-11-11 10:14:57
    Od: "Majszek" <m...@w...pl>

    > jaki występował stosunek prawny między matką a dziewczyną?
    >
    > więc zdecyduj się ...matka biologiczna?

    > interesuje mnie stosunek prawny między matką a dziewczyną ?

    Dziwczyna była adoptowana i prawnie przypisana ów matce i ojcowi