  • 11. Data: 2008-04-07 07:06:31
    Temat: Re: Adwokat a Radca Prawny
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    > Na etat tak.

    Więc w zasadzie jedyną motywacją do zatrudniania radcy prawnego jest jego
    większy profesjonalizm niż prawnika nie-radcy?

  • 12. Data: 2008-04-07 08:04:17
    Od: kam <...@...pl>

    Heming pisze:
    > Czy ja wiem czy nie jest. Podzial fachowych pelnomocnikow prawnych na tych,
    > ktorzy moga pozostawac z klientem w stosunku pracy i na tych, ktorzy w
    > stosunku pracy pozostawac nie moga, wcale nie jest taki nonsensowny.
    > Przydalby sie jasny podzial, miedzy tymi zawodami, np. adwokaci mogliby
    > udzielac pomocy prawnej i reprezentowac tylko osoby fizyczne, a radcy
    > przedsniebiorcow.

    i po co ten jasny podział?
    jeśli już ma jakiś być, to na mających uprawnienia do występowania przed
    sądami i pozostałych (o ile taka działalność w ogóle powinna być w
    ramach korporacji)

    KG

  • 13. Data: 2008-04-07 08:47:25
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Mon, 07 Apr 2008 09:06:31 +0200, Piotr [trzykoty] napisał(a):

    > Więc w zasadzie jedyną motywacją do zatrudniania radcy prawnego jest
    > jego większy profesjonalizm niż prawnika nie-radcy?

    Nie tylko. W przypadku pracownika całość ryzyka spoczywa na pracodawcy
    (bo 3-krotność wynagrodzenia można sobie wsadzić...), zaś radca nie dość,
    że odpowiada bez ograniczeń, to jeszcze ma polisę. Radca może podpisać
    kasację - pracownik nie może.

    Ale są też minusy, i dlatego spotkałem się z sytuacją, kiedy pisma
    sporządzał radca, ale podpisywał... klient ;-) a to znów w celu uchylenia
    się przed konsekwencjami nieprawidłowości - radcę walą w łeb, a 'cywila'
    sąd najpierw wezwie do poprawienia błędu.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis - dla Ciebie, dla rodziny ==> http://olgierd.bblog.pl/ <==

  • 14. Data: 2008-04-07 08:50:15
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Sun, 06 Apr 2008 11:29:14 +0200, Heming napisał(a):

    > Przydalby sie jasny podzial, miedzy tymi zawodami, np. adwokaci mogliby
    > udzielac pomocy prawnej i reprezentowac tylko osoby fizyczne, a radcy
    > przedsniebiorcow.

    Ale to już było.

  • 15. Data: 2008-04-07 21:03:23
    Od: " jb" <j...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Piotr [trzykoty] <t...@o...pl> napisał(a):

    > Więc w zasadzie jedyną motywacją do zatrudniania radcy prawnego jest jego
    > większy profesjonalizm niż prawnika nie-radcy?

    Teoretycznie ;)