  • 141. Data: 2010-09-14 18:40:52
    Temat: Re: Adres IP [OT kompletnie]
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:i6of4j$cgs$1@node1.news.atman.pl RadoslawF
    <radoslawfl@spam_wp.pl> pisze:

    > Ty udowodniłeś że można.
    Nie, chłopcze, nie można. Nie zrobisz z mędrca durnia, najwyżej wykażesz, że
    to nie był mędrzec.

    > I nie nazywaj mnie chłopcem, jestem sporo starszy od ciebie.
    Możliwe, chłopcze, możliwe.
    Cóż jednak z tego?

    > Wystarczy że przedstawiasz swoją megalomanię.
    Komu wystarczy? Tobie, chłopcze?
    A to niechże ci wystarczy i z bogiem.

    --
    Jotte

  • 142. Data: 2010-09-14 19:27:39
    Temat: Re: Adres IP
    Od: "Krystian Zaczyk" <z...@s...etan.pl>

    Użytkownik "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> napisał:

    >W wiadomości news:i6ktfd$3b0$1@news.onet.pl Krystian Zaczyk

    > Jakieś źródło tych danych?

    Dane GIODO, nie mam linka, ale poszukam.

    > Nie, umożliwia jedynie zidentyfikowanie _abonenta_ łącza (i to wcale nie ze 100%
    > pewnością), a nie _użytkownika_ sieci.

    W UoODO chodzi o przypisanie numerów IP do konkretnych osób (czyli
    określenie konkretbej osoby na podstawie danych), a nie "identyfikację użytkownika
    sieci". Ta osoba w ogóle nie musi używać komputera.

    > Sorry, coś się pogubiłem, do jakiej mojej wypowiedzi się odnosisz?

    "Ponadto dostęp do danych osobowych klienta providera na podstawie IP oraz
    daty i czasu dostępu możliwe jest tylko dla niego (no i uprawnionych organów
    w przypadkach prawem określonych)."

    > No więc sam widzisz, że to co usiłowałeś wetknąć mi w usta w ogóle z nich nie
    > padło.

    "Mnie chodzi o niemożność uzyskania tych informacji poza określonymi
    przypadkami". Przecież to Ty napisałeś. Pytam, jakie to (zakres osób) ma
    znaczenie dla uznania danych za osobowe?

    > Kodeks cywilny.

    A konkretny przepis?

    > Zmienię zeznanie, bo źle się z rozpędu wyraziłem - ochrona dóbr osobistych.

    Więc po co w ogóle zaczynałeś pisać o prasie i UoODO?

    > Okłamałeś mnie.
    > http://www.sjp.pl/b%F3g

    Na miły Bóg jakżebym śmiał! :-)
    Po prostu w oburzeniu nie doczytałeś do końca swojego linku:
    "Bóg
    w religiach monoteistycznych: istota nadprzyrodzona, stworzyciel i pan
    wszechświata".

    Hint: w powiedzeniu o Bogu i Wielkanocy nie chodzi o któregoś z bogów greckich. ;-)

    A w ogóle polecam słowniki wydawane przez językoznawców, np. PWN
    http://so.pwn.pl/lista.php?co=b%F3g , bo w "prywatnych" bywają błędy
    (w tym przypadku akurat nie ma).

    > Pytałem dlaczego TY napisałeś z dużej.
    > Ale mniejsza o to - już wiem.

    Teraz juz tak.

    Krystian

  • 143. Data: 2010-09-14 20:11:25
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:i6oicg$sqc$1@news.onet.pl Krystian Zaczyk
    <z...@s...etan.pl> pisze:

    > W UoODO chodzi o przypisanie numerów IP do konkretnych osób (czyli
    > określenie konkretbej osoby na podstawie danych), a nie "identyfikację
    > użytkownika sieci". Ta osoba w ogóle nie musi używać komputera.
    O czym ty piszesz? W UoODO nie ma nic co IP! Co więcej na podstawie IP nie
    ma zasadniczo możliwości określenia konkretnej osoby.
    IP posiadają nie tylko komputery. Czy ty czasem nie wkraczasz na zupełnie
    nieznane ci tereny?

    > "Ponadto dostęp do danych osobowych klienta providera na podstawie IP oraz
    > daty i czasu dostępu możliwe jest tylko dla niego (no i uprawnionych
    > organów w przypadkach prawem określonych)."
    Aha. No i co tu jest dla ciebie nie jasne?

    > "Mnie chodzi o niemożność uzyskania tych informacji poza określonymi
    > przypadkami". Przecież to Ty napisałeś. Pytam, jakie to (zakres osób) ma
    > znaczenie dla uznania danych za osobowe?
    Dane osobowe to dane pozwalające - jak sama nazwa wskazuje - na
    zidentyfikowanie konkretnej osoby.

    > A konkretny przepis?
    Ochrona dóbr osobistych. W podanym przeze mnie przykładzie - wizerunku.

    > Więc po co w ogóle zaczynałeś pisać o prasie i UoODO?
    Nie ja zacząłem, tylko ty.
    Znowu zaczynasz konfabulować.
    Dla mnie ustawa PP w ogóle nie ma tu zastosowania.

    > Na miły Bóg jakżebym śmiał! :-)
    Ja bym raczej spytał - po co?

    > Po prostu w oburzeniu nie doczytałeś do końca swojego linku:
    Doczytałem, doczytałem, nie martw się. I to nie dziś, lecz już dawno.
    Z dużej litery pisze się m.in. nazwy własne. Słowa "bóg", "bogowie" nie są
    nazwami własnymi, chociaż istnieją fanatycy, którzy swoim "bogom" to
    przypisują. A ja się wrednie tego czepiam.
    Zostawmy to już.

    --
    Jotte

  • 144. Data: 2010-09-14 21:32:29
    Od: "Krystian Zaczyk" <z...@s...etan.pl>

    > O czym ty piszesz? W UoODO nie ma nic co IP!

    Nie ma także nic o imieniu i nazwisku, wieku czy innych danych.
    UoODO nie określa przecież konkretnie co jest a co nie jest danymi osobowymi,
    lecz - ogólnie - co może nimi być.

    > Co więcej na podstawie IP nie ma zasadniczo możliwości określenia konkretnej osoby.

    Ależ jest - w przypadku, gdy osoba ta posiada (np. wykupiła) łącze
    o konkretnym numerze IP i mamy dostęp do bazy danych providera.

    > IP posiadają nie tylko komputery. Czy ty czasem nie wkraczasz na zupełnie nieznane
    > ci tereny?

    Nie, tylko Ty nie rozumiesz, że numer IP, podobnie jak adres zamieszkania
    czy wiek moga być danymi osobowymi, ale nie są nimi zawsze i wszedzie.
    Jedynie numer PESEL jest ściśle przypisany do konkretnej osoby i umożliwia
    jej identyfikację na zasadzie numer<->osoba.
    Wszystkie inne (np. imię i nazwisko, wiek, płeć, wyznanie, stan zdrowia) umożliwiają
    identyfikację osoby, ale nie w każdej sytuacji i tylko w odpowiednim zestawieniu
    z innymi danymi.

    > Aha. No i co tu jest dla ciebie nie jasne?

    To, na co to miał być argument.

    > Dane osobowe to dane pozwalające - jak sama nazwa wskazuje - na zidentyfikowanie
    > konkretnej osoby.

    No ale oni mogą zidentyfikować konkretna osobę, jeżeli wykupiła łącze.

    > Ochrona dóbr osobistych. W podanym przeze mnie przykładzie - wizerunku.

    A co ma numer IP do chrony wizerunku? Pomyliłeś to z wątkiem o prasie.
    Tu była mowa o IP i wąskim zakresie osów uprawnionych do ustalania.

    > Nie ja zacząłem, tylko ty.

    ??
    "Ustawa mówi o osobie _możliwej_ do zidentyfikowania przy rozsądnym nakładzie
    środków. A jednak sformułowania typu "Jarosław W., syn byłego prezydenta RP" albo
    "Maciej Z., syn znanego dziennikarza motoryzacyjnego" jakoś jej nie łamią,
    prawda? ;)"

    Nie pisałeś o prasie, więc o czym?

    > Znowu zaczynasz konfabulować.
    > Dla mnie ustawa PP w ogóle nie ma tu zastosowania.

    Ależ ma, bo to ona zabrania podawania w prasie nazwisk oskarżonych/podejrzanych bez
    zgody sądu. Dlatego piszą Jarosław W. i Maciej Z.

    > Ja bym raczej spytał - po co?

    No właśnie, po co, skoro możesz sprawdzić w słownikach ortograficznych, a tam
    jak wół stoi że słowo to pisze się z dużej litery w przypadku religii
    monoteistycznych.

    > Doczytałem, doczytałem, nie martw się. I to nie dziś, lecz już dawno.

    To dlaczego twierdziłeś, że kłamałem? Udając coś trzymaj się chociaż logiki,
    bo inaczej to śmiesznie się robi...

    > Z dużej litery pisze się m.in. nazwy własne. Słowa "bóg", "bogowie" nie są nazwami
    > własnymi, chociaż istnieją fanatycy, którzy swoim "bogom" to przypisują. A ja się
    > wrednie tego czepiam.

    To prawidłowa pisownia, nie fanatyzm :-). Po prostu zapamiętaj:
    Bóg (w religiach monoteistycznych) Boga, C. Bogu, Bogiem, o Boże!
    bóg (w religiach politeistycznych) boga, C. bogu, bogiem, W. boże; ci bogowie, te
    bogi, bogów: za chińskiego boga

    > Zostawmy to już.

    W najlepszym momencie? ;-)

    Krystian

  • 145. Data: 2010-09-14 21:45:01
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2010-09-14 20:40, Użytkownik Jotte napisał:

    > Nie, chłopcze, nie można. Nie zrobisz z mędrca durnia, najwyżej
    > wykażesz, że to nie był mędrzec.

    > Możliwe, chłopcze, możliwe.
    > Cóż jednak z tego?

    Ano to że zabrakło ci argumentów.

    > Komu wystarczy? Tobie, chłopcze?
    > A to niechże ci wystarczy i z bogiem.

    Jak rozumiem argumentów zbrakło więc tylko możesz się
    zadowolić dziecięcymi odzywkami. Rób to i wyrabiaj sobie
    odpowiednią opinię u czytających.

    Pozdrawiam

  • 146. Data: 2010-09-14 22:05:24
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:i6opln$jjh$1@news.onet.pl Krystian Zaczyk
    <z...@s...etan.pl> pisze:

    > Nie ma także nic o imieniu i nazwisku, wieku czy innych danych.
    > UoODO nie określa przecież konkretnie co jest a co nie jest danymi
    > osobowymi, lecz - ogólnie - co może nimi być.
    Coraz tandetniej usiłujesz się wymigiwać od napisanych nonsensów.
    Kto napisał "w UoODO chodzi o przypisanie numerów IP do konkretnych osób"?
    Nie da się na gruncie tej ustawy tego zrobić.
    Nie umiesz się po męsku przyznać do błędu?

    > Ależ jest - w przypadku, gdy osoba ta posiada (np. wykupiła) łącze
    > o konkretnym numerze IP i mamy dostęp do bazy danych providera.
    Weź ty się doucz, chłopie, bo ja nie mam ani zdrowia ani ochoty cię dalej
    prostować.

> [...]
    > umożliwiają identyfikację osoby, ale nie w każdej sytuacji i tylko w
    > odpowiednim zestawieniu z innymi danymi.
    Co za nonsensowny bełkot...

    > To, na co to miał być argument.
    To przyczynek do informacji, że IP nie daje samo z siebie możliwości
    identyfikacji konkretnej osoby.
    Mnie się już nie chce tego dłużej tłumaczyć, bo to jak ślepemu od urodzenia
    o kolorach.
    Orzeczenie sądu świadczy tylko o tym, o czym pisałem już nie raz - o jakości
    naszego prawa, a przede wszystkim o jego organach wykonawczych.
    Krótko - masz moje IP (jeśli je umiesz odczytać), weź mnie teraz
    zidentyfikuj.

    > No ale oni mogą zidentyfikować konkretna osobę, jeżeli wykupiła łącze.
    Nie mogą. I kto to są, q**a, ci "oni"?

    > A co ma numer IP do chrony wizerunku? Pomyliłeś to z wątkiem o prasie.
    Niczego nie pomyliłem tylko ty nie rozumiesz albo usiłujesz się żenująco
    wymigiwać z własnych bzdetów.
    Przykład był jasny, tłumaczenie wydaje mi się zbędnym trudem.

> [...]
    > prezydenta RP" albo "Maciej Z., syn znanego dziennikarza
    > motoryzacyjnego" jakoś jej nie łamią, prawda? ;)"
    O rurociągu jamalskim.

    > Ależ ma, bo to ona zabrania podawania w prasie nazwisk
    > oskarżonych/podejrzanych bez zgody sądu. Dlatego piszą Jarosław W. i
    > Maciej Z.
    W prasie.
    Ustawa PP nie ma zastosowania w przypadku internetowego bloga.

    > No właśnie, po co, skoro możesz sprawdzić w słownikach ortograficznych,
    > a tam jak wół stoi że słowo to pisze się z dużej litery w przypadku
    > religii monoteistycznych.
    Spytałem dlaczego _ty_ piszesz to słowo z dużej litery. W słownikach jakoś
    tego nie ma.
    Może słowniki cię olewają?

    > To dlaczego twierdziłeś, że kłamałem?
    Bo kłamałeś.

    > Udając coś trzymaj się chociaż
    > logiki, bo inaczej to śmiesznie się robi...
    Poznać głupiego po śmiechu jego.

> [...]
    > bóg (w religiach politeistycznych) boga, C. bogu, bogiem, W. boże; ci
    > bogowie, te bogi, bogów: za chińskiego boga
    Ja się do żadnych religii nie odwołuję. Zapamiętaj sobie: obiektywnie "bóg"
    to tylko filozoficzne pojęcie. Nic poza tym.

    > W najlepszym momencie? ;-)
    No dobra, chcesz, możemy kontynuować, ale to offtop jak się patrzy.

    --
    Jotte

  • 147. Data: 2010-09-14 22:14:54
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:i6oqd0$e8i$1@node1.news.atman.pl RadoslawF
    <radoslawfl@spam_wp.pl> pisze:

    > Ano to że zabrakło ci argumentów.
    Nawet pasący buraki łatwo zauważy, że jest odwrotnie.

    > Jak rozumiem
    [cut]
    Ale nie rozumiesz.

    --
    Jotte

  • 148. Data: 2010-09-15 06:35:32
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "RadoslawF" <radoslawfl@spam_wp.pl> napisał w wiadomości grup

    > Czyli jak rozumiem nie wyjaśnisz dlaczego nie działa pomimo
    > ponad dziewięćdziesięcio procentowej ściągalności mandatów.

    nie dziala, bo nie ma gwarancji ustalenia tozsamosci, ale skoro dla ciebie
    jest wszystko ok, bo ktos, nie sprawca, zaplaci, to juz twoj problem, jak
    wlasciciel samochodu nie bedzie chcial podac personaliow sprawcy, to nie
    poda i nawet sad z niego tego nie wycisnie, a juz tym bardziej policja, czy
    straz miejska, ktora nawet nie ma prawa o to pytac

    pojmujesz juz czy mam ci to narysowac?

  • 149. Data: 2010-09-15 07:27:59
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2010-09-15 00:14, Użytkownik Jotte napisał:

    > Nawet pasący buraki łatwo zauważy, że jest odwrotnie.

    Ktoś na tyle głupi aby paść rośliny może faktycznie dojść
    to tak błędnego wniosku jak i ty. Ty tez pasiesz buraki
    czy coś innego ?

    > [cut]
    > Ale nie rozumiesz.

    Wygląda na to że rozumiem aż za dobrze.

    Pozdrawiam

  • 150. Data: 2010-09-15 07:33:08
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2010-09-15 08:35, Użytkownik szerszen napisał:

> [...]
    > sprawcy, to nie poda i nawet sad z niego tego nie wycisnie, a juz tym
    > bardziej policja, czy straz miejska, ktora nawet nie ma prawa o to pytac

    W ten sposób rozumując nie powinno się produkować broni palnej
    bo przy jej użyciu nie ma gwarancji że trafi się w to co celuje
    strzelec. W życie nie zawsze potrzeba gwarancji, często wystarcza
    że statystyka dowodzi skuteczności metody.
    Potrafisz to zrozumieć czy ktoś musi ci to narysować ?