  • 31. Data: 2010-09-10 13:08:51
    Temat: Re: Adres IP
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Olgierd" <n...@n...problem> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:p...@r...org...

    > W przypadku adresów IP prowadzących do "imiennych" serwerów nie stanowi
    > to najmniejszej trudności.

    co nie stanowi najmniejszego problemu?
    ustalenie kto napisal dany tekst?
    chyba sobie jaja robisz

  • 32. Data: 2010-09-10 13:09:54
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2010-09-10 14:05, Użytkownik szerszen napisał:

    > i kazdy bez zadnego wysilku to wszystko moze sobie ustalic?

    Nie każdy tylko ktoś dysponujący wiedzą.
    I nie bez wysiłku, bez wysiłku to nawet się wysrać nie można.

    Pozdrawiam

  • 33. Data: 2010-09-10 13:10:34
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Massai" <t...@w...pl> napisał w wiadomości grup

    > Oni by chcieli żeby dostawca netu przed nawiązaniem połączenia
    > wymagał zgody użytkownika na przetwarzanie danych osobowych?

    ale malo tego, skoro adres ip jest dana osobowa, to kazdy wlasciciel/admin
    forum powinien je zglosic do giodo ;)

  • 34. Data: 2010-09-10 13:12:01
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "januszek" <j...@p...irc.pl> napisał w wiadomości grup
    .com...

    > Z adresem IP jest podobnie bo on pozwala ustalić Operatora, który może
    > wskazać Abonenta łącza... ;)

    co nadal nie zapewnia ustalenia osoby np piszacej konkretny tekst

  • 35. Data: 2010-09-10 13:12:41
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2010-09-10 14:35, Użytkownik witek napisał:

    > ani kto mowi do sluchawki

    Przy czym żaden problem wprowadzić przepis zobowiązujący
    właściciela komputera do poinformowania odpowiednie służby
    komu komputer w danym terminie udostępniał.
    W przypadku samochodów to jakoś działa. :-)

    Pozdrawiam

  • 36. Data: 2010-09-10 13:16:42
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "RadoslawF" <radoslawfl@spam_wp.pl> napisał w wiadomości grup

    > Nie każdy tylko ktoś dysponujący wiedzą.
    > I nie bez wysiłku, bez wysiłku to nawet się wysrać nie można.

    no wiec jak nie kazdy i nie bez wysilku, to w mysl polskiej ustawy nie jest
    to dana osobowa, proste jak konstrukcja cepa

    art. 6
    3. Informacji nie uważa się za umożliwiającą określenie tożsamości osoby,
    jeżeli wymagałoby to nadmiernych kosztów, czasu lub działań.

  • 37. Data: 2010-09-10 13:17:14
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "RadoslawF" <radoslawfl@spam_wp.pl> napisał w wiadomości grup

    > W przypadku samochodów to jakoś działa. :-)

    a skad te rewelacje?

  • 38. Data: 2010-09-10 13:21:21
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    szerszen wrote:

    > Użytkownik "Massai" <t...@w...pl> napisał w wiadomości grup

    > ale malo tego, skoro adres ip jest dana osobowa, to kazdy
    > wlasciciel/admin forum powinien je zglosic do giodo ;)

    Ba, a głupie tablice routingu?
    Zbiór danych osobowych jak byk.

    --
    Pozdro
    Massai

  • 39. Data: 2010-09-10 13:29:20
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    W dniu 2010-09-10 15:12, RadoslawF pisze:

    > Przy czym żaden problem wprowadzić przepis zobowiązujący
    > właściciela komputera do poinformowania odpowiednie służby
    > komu komputer w danym terminie udostępniał.
    > W przypadku samochodów to jakoś działa. :-)

    Państwu się już chyba pomyliły wszystkie ustawy, włącznie z tą o
    unasiennianiu zwierzą :-)
    Nie ulega wątpliwości, że dla pzeciętnego Kowalskiego ustalenie
    tożsamości osoby posługującej się danym numerem telefonu, numerem IP,
    numerem PESEL, dowodem osobistym czy kartą płatniczą jest w praktyce
    niewykonalne.
    Jednak GIODO zakazał np. używania numeru PESEL bez zgody
    zainteresowanego operatorom telekomunikacyjnym. Prawdopodobnie wyszli z
    założenia, że przy tych bazach danych jakimi dysponują, ustalenie
    personaliów osoby jest dość prawdopodobne.
    Podobnie może być w przypadku każdego przedsiębiorcy zajmującego się
    obsługą masową. Dane, jakimi legalnie dysponuje po pewnym okresie
    działalności pozwalają na zidentyfikowanie znacznej części populacji
    Polski po tych danych, jakie na początku podałem.
    Nie ma to żadnego związku z tym, że dla służb upoważnionych
    identyfikacja taka jest jednym z ich uprawnień ustawowych, nawet bez
    obowiązku zapisywania, kto i kiedy siedział przy komputerze :)

  • 40. Data: 2010-09-10 13:35:08
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 9/10/2010 7:59 AM, Massai wrote:

    > To też kolejny dowód geniuszu.
    > Cholera, mam w komórce jakieś 300 kontaktów zapisanych. I NIE
    > ZGŁOSIŁEM tej bazy do Giodo!
    > Z 5 lat więzienia jak obszył.

    Nie musisz zgłaszać.