  • 151. Data: 2010-09-15 07:58:26
    Temat: Re: Adres IP
    Od: poreba <d...@p...pl>

    Dnia Wed, 15 Sep 2010 00:05:24 +0200, Jotte napisał(a):

    > Ja się do żadnych religii nie odwołuję. Zapamiętaj sobie: obiektywnie "bóg"
    > to tylko filozoficzne pojęcie. Nic poza tym.

    > No dobra, chcesz, możemy kontynuować, ale to offtop jak się patrzy.

    Offtop to dopiero się zacznie gdy ktoś Ci sie dopatrzy tej 'dużej' litery.
    W "na Boga" jakoś dużych nie widzę, widzę jedną wielką ;)))

    --
    pozdro
    poreba

  • 152. Data: 2010-09-15 08:56:45
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "RadoslawF" <radoslawfl@spam_wp.pl> napisał w wiadomości grup

    > W życie nie zawsze potrzeba gwarancji, często wystarcza
    > że statystyka dowodzi skuteczności metody.

    statystyka niczego nie dowodzi, pokazuje tylko ze wplywa kasa, porownaj
    sobie, jak masz gdzie, ilosc zaplaconych mandatow w porownaniu do
    przyznanych punktow, nikt jesli nie ma jego twarzy na focie, nie przyzna sie
    do wykroczenia, bedzie wolal zaplacic za "niewskazanie" co czesto wychodzi
    taniej, niz zarobic mandat z punktami, taka jest ta twoja statystyka, ale
    zdaje sie tego nie rozumiesz

  • 153. Data: 2010-09-15 13:40:15
    Od: "Krystian Zaczyk" <z...@s...etan.pl>

    Użytkownik "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> napisał:

    >W wiadomości news:i6opln$jjh$1@news.onet.pl Krystian Zaczyk

    > Coraz tandetniej usiłujesz się wymigiwać od napisanych nonsensów.
    > Kto napisał "w UoODO chodzi o przypisanie numerów IP do konkretnych osób"?

    Racja, powinienem był napisać "Zgodnie z ustawą (definicją danych osobowych)
    chodzi". Wytłumaczę po kolei ten skrót: w ustawie chodzi o powiązanie danych
    z konkretną osobą, a nie akurat z "użytkownikiem sieci". W momencie nabycia
    łącza o określonym numerze IP *może* on (ten numer) stać się danymi związanymi
    konkretną osobą - klientem, jeżeli istnieje baza danych która zawiera takie
    powiązania.

    > Nie da się na gruncie tej ustawy tego zrobić.

    Znów się zgodzę. Oczywiście, że na gruncie ustawy nie da się powiązać.
    Potrzebna jest baza danych.

    > Weź ty się doucz, chłopie,

    Korzystanie z takiej bazy jest proste i nie wymaga nauki, wystarczy dostęp.

    >bo ja nie mam ani zdrowia ani ochoty cię dalej prostować.

    Nie musisz. Fakt, że czasem się garbię, ale staram się siedzieć prosto. ;-)

    > Co za nonsensowny bełkot...

    A teraz uspokój się i przeczytaj:
    http://www.giodo.gov.pl/317/id_art/973/j/pl/

    > To przyczynek do informacji, że IP nie daje samo z siebie możliwości identyfikacji
    > konkretnej osoby.

    Podobnie, jak płeć, wiek czy popularne nazwisko. Ale jeżeli masz bazę danych
    osób, które wykupiły łącze (konkretnych osób) to w przeciwieństwie do w/w innych
    danych daje.

    > Mnie się już nie chce tego dłużej tłumaczyć, bo to jak ślepemu od urodzenia o
    > kolorach.
    > Orzeczenie sądu świadczy tylko o tym, o czym pisałem już nie raz - o jakości
    > naszego prawa, a przede wszystkim o jego organach wykonawczych.
    > Krótko - masz moje IP (jeśli je umiesz odczytać), weź mnie teraz zidentyfikuj.

    Masz płeć i wiek (kobieta, 32 lata) - "weź" ją teraz zidentyfikuj.
    Określenie "Wszelkie informacje dotyczące zidentyfikowanej lub możliwej do
    zidentyfikowania osoby fizycznej" nie oznacza "wszelkie informacje identyfikujace
    jednoznacznie osobe fizyczną". W pewnych sytuacjach wystarczą do identyfikacji,
    w innych nie. Jak napisałem, jedyną informacją, która sama w sobie
    identyfikuje konkretną osobę jest numer PESEL. Oczywiście bez dostępu
    do bazy danych nie zidentyfikujesz.

    > Nie mogą. I kto to są, q**a, ci "oni"?

    Mogą. Ci, którzy mają dostęp do bazy danych klientów.

    > Niczego nie pomyliłem tylko ty nie rozumiesz albo usiłujesz się żenująco wymigiwać
    > z własnych bzdetów.
    > Przykład był jasny, tłumaczenie wydaje mi się zbędnym trudem.

    Pomyliłeś - spójrz choćby na początek powyższego cytatu (ja pytam o IP
    i dane osobowe, a Ty na to o KC i wizerunku ;-). Ale OK, wątek był długi.

    > Spytałem dlaczego _ty_ piszesz to słowo z dużej litery. W słownikach jakoś tego nie
    > ma.

    Bo napisałem zgodnie z pisownią w slowniku.
    Dlatego również piszę z małej, pisząc o bogach egipskich czy hinduskich.

    > Może słowniki cię olewają?

    Nie, ale czyżbyś Ty je olewał?

    http://sjp.pwn.pl/szukaj/b%C3%B3g
    http://so.pwn.pl/lista.php?co=b%F3g
    http://tnij.org/slowniki_bog

    > Bo kłamałeś.

    Nie pytałem, co twierdzisz (to wiem), ale dlaczego tak twierdzisz?
    Słownik określa, kiedy pisze się Bóg, a kiedy bóg. Dlatego w odpowiedzi na pytanie
    dlaczego tak napisałem skierowałem Cię do slownika i dodatkowo (gdybyś nie
    zrozumiał) wyjaśniłem, że w cytowanym powiedzeniu nie chodzi o bogów
    greckich.

    > Poznać głupiego po śmiechu jego.

    Ależ ja sie z Ciebie nie śmiałem. Śmieszna jest tylko sytuacja, gdy zaprzeczasz
    faktom dotyczacym prawidłowej pisowni ,
    np.:

    ... nawet po sprawdzeniu, że się myliłeś. Powtórzę to tylko prawidłowa
    pisownia, nie fanatyzm.

    > Ja się do żadnych religii nie odwołuję.

    I słusznie. W sprawach pisowni odwołuj się do słownika ortograficznego.

    >Zapamiętaj sobie: obiektywnie "bóg" to tylko filozoficzne pojęcie.

    A w sprawach znaczeń słów też odwołuj się do słownika, a nie "filozuj". ;-)

    Krystian

  • 154. Data: 2010-09-15 14:19:35
    Od: "Krystian Zaczyk" <z...@s...etan.pl>

    Użytkownik "poreba" <d...@p...pl> napisał:

    > Offtop to dopiero się zacznie gdy ktoś Ci sie dopatrzy tej 'dużej' litery.
    > W "na Boga" jakoś dużych nie widzę, widzę jedną wielką ;)))

    Nie ma powodu czepiac się "dużej", ewentualnie tego "z dużej" zamiast
    "dużą" lub "od dużej". Ale i to już tak popularne, że uznawane za prawidłowe.
    http://poradnia.pwn.pl/lista.php?id=4090

    Krystian

  • 155. Data: 2010-09-15 14:21:32
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2010-09-15 10:56, Użytkownik szerszen napisał:

> [...]
    > wychodzi taniej, niz zarobic mandat z punktami, taka jest ta twoja
    > statystyka, ale zdaje sie tego nie rozumiesz

    Zgodnie z intencją ustawodawcy osobę sfotografowaną kara
    finansowa spotkała.

    Pozdrawiam

  • 156. Data: 2010-09-15 19:39:22
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:i6psi1$i5m$2@node1.news.atman.pl RadoslawF
    <radoslawfl@spam_wp.pl> pisze:

    > Ktoś na tyle głupi aby paść rośliny może faktycznie dojść
    > to tak błędnego wniosku jak i ty.
    Ale jaja! normalnie nie wierzę!
    Pozwól (to tylko zwrot grzecznościowy, nie ma znaczenia czy pozwolisz), że
    będę ten fragment watku pokazywał znajomym.
    Bo jak tylko opowiem, to nikt nie uwierzy, że istnieje gdzieś koń z takim
    "poczuciem humoru".

    > Ty tez pasiesz buraki czy coś innego ?
    Niezupełnie innego, bo teraz pasę ciebie. I robię to dobrze, bo chętnie
    konsumujesz. :)

    > Wygląda na to że rozumiem aż za dobrze.
    A to może ci się tak wydawać.

    --
    Jotte

  • 157. Data: 2010-09-15 20:03:27
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:i6qict$ib4$1@news.onet.pl Krystian Zaczyk
    <z...@s...etan.pl> pisze:

> [...]
    > numer) stać się danymi związanymi konkretną osobą - klientem, jeżeli
    > istnieje baza danych która zawiera takie powiązania.
    Rozumiem twój tok rozumowania. Wydaje mi się jednak, żed bardzo zawężasz
    ogląd zjawiska. Nie chcę wchodzić za bardzo w szczegóły techniczne.
    Uporządkujmy.
    Numer IP pozwala jedynie na identyfikację klienta providera (i to jedynie
    przez jakiś czas - czas obowiązkowego przechowywania logów, kiedyś było 6
    m-cy, teraz nie wiem). Co więcej ta identyfikacja możliwa jest poza samym
    providerem jedynie dla określonych służb/instytucji i w określonych
    sytuacjach.
    Klientem providera wcale nie musi być osoba fizyczna, może być np. "firma" a
    wówczas nie ma mowy o danych osobowych.
    Ale nawet jeśli Józef Komin zamieszkały z rodziną pod konkretnym adresem
    wykupił usługę providerską na swoje nazwisko, to ja mam wątpliwości, czy to
    implikuje jednoznacznie powiązanie IP z jego osobą.

    > Znów się zgodzę. Oczywiście, że na gruncie ustawy nie da się powiązać.
    > Potrzebna jest baza danych.
    Taka baza istnieje. Są nią logi systemowe providera w zestawieniu z
    zawartymi umowami.

    > A teraz uspokój się i przeczytaj:
    > http://www.giodo.gov.pl/317/id_art/973/j/pl/
    Już to kiedyś czytałem.
    Nie rozumiem w jakim celu przywołujesz ten tekst.

    > Podobnie, jak płeć, wiek czy popularne nazwisko. Ale jeżeli masz bazę
    > danych osób, które wykupiły łącze (konkretnych osób) to w
    > przeciwieństwie do w/w innych danych daje.
    Wyżej wskazałem, że wcale nie.
    Ale skoro twierdzisz, że tak, to w jaki sposób?

    > Masz płeć i wiek (kobieta, 32 lata) - "weź" ją teraz zidentyfikuj.

    Masz IP i nazwisko klienta, który zawarł umowę na mocy której ten numer
    został mu przyznany oraz dokładną datę i godzinę połączenia. Weź teraz
    zidentyfikuj, kto korzystał z łącza.

    > Mogą. Ci, którzy mają dostęp do bazy danych klientów.
    Jw.

    > Pomyliłeś - spójrz choćby na początek powyższego cytatu (ja pytam o IP
    > i dane osobowe, a Ty na to o KC i wizerunku ;-).
    Wyjaśniałem ci przykład.

    > Bo napisałem zgodnie z pisownią w slowniku.
    Pytałem - dlaczego? Nie twierdziłem, że popełniłeś błąd.

    --
    Jotte

  • 158. Data: 2010-09-15 20:22:17
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2010-09-15 21:39, Użytkownik Jotte napisał:

> [...]
    > że będę ten fragment watku pokazywał znajomym.
    > Bo jak tylko opowiem, to nikt nie uwierzy, że istnieje gdzieś koń z

    To teraz jesteś koniem pasącym buraki ?

    > Niezupełnie innego, bo teraz pasę ciebie. I robię to dobrze, bo chętnie
    > konsumujesz. :)

    > A to może ci się tak wydawać.

    Tobie na pewno się tak wydaje.

    Pozdrawiam

  • 159. Data: 2010-09-16 06:32:39
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "RadoslawF" <radoslawfl@spam_wp.pl> napisał w wiadomości grup

    > Zgodnie z intencją ustawodawcy osobę sfotografowaną kara
    > finansowa spotkała.

    czy ty wogole umiesz czytac ze zrozumieniem?

    patrz na monitor

    osobe sfotografowana kara finansowa spotkala tylko wtedy, kiedy jej twarz
    jest rozponawalna, wtedy otrzymuje punkty

    jesli fota jest od tylu, lub nie ma twarzy rozponawalnej, kara spotka co
    najwyzej wlasciciela pojazdu, a nie osobe sfotografowana, o ile wlasciciel
    pojazdu nie bedzie mial woli lub pamieci do wskazania kierowcy

    naprawde tak to trudno pojac?

  • 160. Data: 2010-09-16 11:00:13
    Od: "Krystian Zaczyk" <z...@s...etan.pl>

> [...]

    > wiem). Co więcej ta identyfikacja możliwa jest poza samym providerem jedynie dla
    > określonych służb/instytucji i w określonych sytuacjach.

    I dla providera (oraz innych uprawnionych) IP stanowi dane osobowe tego klienta.
    O nic więcej nie chodzi - ani o to, czy jest nimi dla innych, ani czy jest nimi dla
    jakiegokolwiek "użytkownika sieci". Co do spraw czasu - ustawa nie wspomina
    nic o dożywotnim przywiązaniu osoby do danych. Nawet nazwisko mozna zmienić,
    nie mówiąc o adresie czy zawodzie. Tylko PESEL towarzyszy nam od urodzenia
    aż do końca, a nawet po wieki wieków... ;-)

> [...]
    > usługę providerską na swoje nazwisko, to ja mam wątpliwości, czy to implikuje
    > jednoznacznie powiązanie IP z jego osobą.

    W w/w bazie danych istnieje jednoznaczne powiązanie.

    > Taka baza istnieje. Są nią logi systemowe providera w zestawieniu z zawartymi
    > umowami.

    To właśnie miałem na myśli.

    > Już to kiedyś czytałem.
    > Nie rozumiem w jakim celu przywołujesz ten tekst.

    To proste. Na poparcie tego, co napisałem (co nazwałeś bez slowa
    komentarza "nonsensownym belkotem") przytaczam analogiczną
    odpowiedź GIODO.

    > Wyżej wskazałem, że wcale nie.
    > Ale skoro twierdzisz, że tak, to w jaki sposób?

    Baza danych providera, szukam IP i mam konkretna osobę, do której są tam
    te numery przypisane (podkreślem: nie chodzi o użytkownika sieci, o czym
    szerzej poniżej).

    > Masz IP i nazwisko klienta, który zawarł umowę na mocy której ten numer został mu
    > przyznany oraz dokładną datę i godzinę połączenia. Weź teraz zidentyfikuj, kto
    > korzystał z łącza.

    Dane osobowe, nomen omen, dotyczą osoby, a nie czynności, którą wykonuje. ;-)
    Klient powiązany w bazie danych z IP w ogóle nie musi korzystać z łącza, żebym go
    zidentyfikował.
    Analogicznie: masz adres mieszkania w/w Józefa Komina który należy do jego
    danych osobowych. To wcale nie znaczy, że to on przebywał w tym mieszkaniu
    danego dnia, gdy ktoś strzelał z jego okna do psa sąsiada. W ustawie chodzi
    o powiąząnie danych z osobą (czyli mam dane z bazy danych i wiem, kogo
    konkretnie dotyczą), a nie o możliwość np. udowodnienia na tej podstawie
    dokonania przez niego przestępstwa w określonym czasie i miejscu.
    Józef K. ;-) ma świadków, że w tym czasie był na zakupach w Lidlu.

    > Pytałem - dlaczego?
    > Nie twierdziłem, że popełniłeś błąd.

    Czyli pytałeś, dlaczego piszę prawidłowo? :-)

    Krystian